יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / פרסום ראשון – הסכם הגג מגיע להכרעה במועצת העיר יהוד

פרסום ראשון – הסכם הגג מגיע להכרעה במועצת העיר יהוד

רגע ההכרעה מגיע: ב-16/9 יצביעו חברי מועצת העיר יהוד-מונוסון בעד או נגד הסכם הגג אותו מובילה עיריית יהוד מונוסון בראשות יעלה מקליס.

עיריית יהוד מונוסון

לפני זמן קצר כך נודע ל”אונו ניוז” כי  עיריית יהוד-מונוסון הוציאה זימונים לחברי מועצת העיר לישיבת מועצה דרמטית על עתידה של העיר, במהלכה יצביעו חברי המועצה בעד או נגד הסכם הגג אותו מובילה העירייה מול מדינת ישראל.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הרשתות החברתיות גועשות, ונשמעות שם התבטאויות רבות בעד הסכם הגג, על השלכותיו על חיי כלל תושבי העיר ומשמעויותיו החמורות וחורצות הגורל שבהתנגדות לקבלתו. בנוסף לכל אלו, מחר (ד’) ייצאו תושבי ליבת העיר להפגנת תמיכה בהסכם הגג תחת הסלוגן “פוליטיקה קטנה לא על הגג שלנו“. ההפגנה תצא מרחוב ויצמן פינת קדושי מצרים, משם יצעדו התושבים התומכים בהסכם הגג לכיוון רחוב צבי ישי, דרך סעדיה חתוכה וכניסה למדרחוב עד לרחבת היכל מופת, שם תהיה נקודת הסיום.

גורם בכיר בעירייה אמר לאונו ניוז: “זה הזמן של כל הגורמים בעלי האינטרסים האישיים להניח את השיקולים הזרים בצד ולתמוך בתושבי העיר הוותיקה שצמאים לשינוי, שינוי שהוא הכרח קיומי עבורם. הסכם הגג הוא הדרך היחידה לאפשר לתושבים שלנו את רמת החיים המגיעה להם ולהפוך את יהוד-מונוסון לעיר מובילה בלב מדינת ישראל. מי שיצביע נגד ההסכם, יצביע נגד פיתוח העיר ונגד התושבים”.

אאורה התחדשות עירונית יהוד מונסון
הגנים התלוניים ביהוד

נזכיר כי ע”פ ההסכם שיגיע כאמור להחלטת מועצת העיר 12 ימים בדיוק תקבל העיר מהמדינה תקציבי עתק חסרי תקדים בגובה של 800,000,000 ₪ לפיתוח תשתיות בעיר הוותיקה ולהקמת מוסדות חינוך, תרבות וחברה בעיר הקיימת ובשכונות החדשות, תמורת התחייבותה למתן היתרי בניה ליחידות דיור בשני השטחים החדשים: מתחם גני יהודה שסופח לעיר ומתחם מגשימים שנמצא בתהליכי אישור טרום סיפוח, במסגרתם יוקמו 7,600 יח”ד.

המהלך אותו מובילה עיריית יהוד-מונוסון להסכם הגג מול הממשלה יביא לשדרוג העיר הוותיקה באמצעות תקציבים ממשלתיים מוגדלים למימון פיתוח תשתיות הכרחיות לעיר, כגון כבישים, מדרכות, גנים ציבוריים, תאורה, ניקוז, היכל תרבות, פארקים, שבילי הליכה ועוד. הסכם הגג מבטיח למעשה את עתיד המגורים בעיר עבור הדור החדש והזוגות הצעירים בני המקום, ומתווה את מדיניות העירייה לאפשר הוצאתן לפועל של בניית יחידות דיור חדשות. המהלך יגדיל באופן משמעותי את מספר יחידות הדיור בעיר, תוך הקצאת דירות לדיור בר השגה במחירים אטרקטיביים במסגרת תכנית “מחיר למשתכן” של משרד האוצר, תוך מתן עדיפות לתושבי העיר.

לפי הסכם הגג העתיד להיחתם עם המדינה, בגני יהודה ייבנו כ-4,100 יח”ד על שטח שמשתרע על כ-800 דונם, אשר סופח לשטח השיפוט של יהוד-מונוסון. בשטח זה ייבנו, בין השאר, מאות דירות קטנות לזוגות צעירים תושבי העיר וכן דירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח. המתחם ייבנה במערב העיר ויכלול כ-90 דונם שיופנו לטובת תעסוקה ומסחר וכן ייהנה מנגישות לכבישים 4622 ו-461, וכן לקו הסגול של הרכבת הקלה שייבנה בסמוך.

פרויקטים רבים נוספים במרכז העיר יוכלו לצאת אל הפועל רק בזכות יציאה לדרך של הסכם הגג, ובמסגרתו צפויות להיבנות בנוסף לגני יהודה גם כ-3,500 יח”ד על שטח של כ-900 דונם סמוך למגשימים. מתחמי פינוי-בינוי המתוכננים בלב העיר כמו ביקובסקי-קדושי מצרים, הרצל 2,4,6 ואחרים, לא יוכלו לצאת אל הפועל ללא הקרקע המשלימה, אותה תקבל העירייה בהיקף גדול יותר אך ורק עם חתימה על הסכם הגג. במסגרת הסכם הגג, תתקיים הקצאת קרקע משלימה של עד 15% מסך השיווקים לטובת יצירת אטרקטיביות כלכלית עבור מתחמי ההתחדשות העירונית בלב העיר. כלומר עוד ערך נדל”ני בשווי של כ-מיליארד ₪ – נתון שהנו חסר תקדים בהסכמי גג עד כה.

כמו כן, במסגרת הסכם הגג יתווספו למעלה מ-680 אלף מ“ר של שטחי מסחר ותעסוקה, שיאפשרו הגדלת הכנסות לעיר, מקומות עבודה וכושר תחרות למול הערים השכנות בבקעת אונו. אותם 680 אלף מ”ר נוספים של שטחי תעסוקה חדשים יביאו לעלייה של יחס מ”ר ארנונה לתושב מעל ל-14 מ”ר לנפש. כיום עומד היחס על 11.25 ובלי הסכם הגג יירד היחס ל-10.83. המשמעות של עליית היחס לתושב היא חוזק כלכלי חסר תקדים לעיר, מה שיביא ליותר חינוך, יותר תרבות, יותר ספורט, יותר ביטחון, יותר מכל השירותים הקיימים לתושב, והרבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. לא מבין למה להתנגד ???
    על פי מה שכתוב, יוסיפו לנו 680 אלףמ״ר מסחר!!!!
    זה נותן מקומות עבודה לתושבי העיר ופרנסה לעסקים.
    כל הכבוד ?

  2. מנכ”ל משרד הפנים וראש עיריית קריית ביאליק תקפו את תוכנית הסכמי-הגג במסגרת דיון בוועדת הפנים של הכנסת. הדיון שהתקיים בוועדה עסק במימוש הסכמי-הגג ברשויות השונות והשקעה בתשתיות ותכנון לאור הבינוי המאסיבי הצפוי המסגרת תוכנית הסכמי-הגג.”30 רשויות חתמו על הסכמי-גג. התמהיל בין מגורים לתעשייה ומסחר יוצר בעיות. העיריות לא יכולות לספק את השירותים. במקום להתבצר, שבו אתנו. אנו יודעים להעריך את הנזק. דרוש מימון ביניים”, כך אמר מנכ”ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בדיון.

  3. גג רעוע: בנק ישראל חושף אילו ערים עלולות לקרוס בגלל הסכמי הגג
    מתוך 28 ערים שחתמו על הסכם גג רק ל-11 יש סיכוי לממשו בהצלחה ■ בנק ישראל מזהיר שהסכמי הגג הם תעתוע: ההסכמים מפתים את העיריות להיעתר לתוספת גדולה של דירות בזמן קצר, באמצעות מענקים חד פעמיים – ומכניסים אותן להוצאות בלי כיסוי בעתיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות