יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / תושבי רובע לוגאנו ביהוד – מי אחראי לטפל בניקיון

תושבי רובע לוגאנו ביהוד – מי אחראי לטפל בניקיון

תושבי רובע לוגאנו השווייצרי במרכז יהוד טוענים כי עיריית יהוד לא מתחזקת ומנקה את המקום. " אנחנו משלמים 1800 של ארנונה ולא נקי כאן".
עיריית יהוד - העירייה מנקה את השטחים בתוך מתחם לוגאנו על פי הסיכום עם התושבים.

לוגאנו יהוד

רובע הבניינים הצבעוני במרכז יהוד, אוכלסו לאחרונה בתושבים לצד שדרת עסקים. חלק מתושבי המתחם טוענים כי העירייה לא מתחזקת את המקום, כעת מסתבר כי העירייה חתמה בשנת 2005 לתחזק את השטחיים הפרטיים של המתחם למרות שאינם שטחי ציבור, אלא שייכים לדיירים ולעסקים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מעיריית יהוד  מונוסון נמסר – העירייה מנקה ומגננת את השטחים שבתוך מתחם לוגאנו על פי הסיכום עם התושבים. במידה וקיימת בעיה נקודתית, ניתן לפנות כל העת למוקד 106 בטלפון או דרך יישומון (אפליקציה) יהוד-מונוסון.

הסוגיה המעסיקה בימים אלו את תושבי מתחם לואגנו, מי יתחזק את השפ”פ?  (שטח פרטי פתוח) הנמצא בין הבניינים, וכולל רחבה פנימית, מעברים וגינון . על פי המינוח , מדובר בשטח פרטי, שהתושבים הם שאמורים לטפל בו, כמו בשאר הערים בארץ, אבל לפי תכנית בניין עיר , בסעיף 16 בתוכנית תב”ע –  של מתחם לוגאנו , שעודכנה עוד בשנת 2005,  הטיפול דווקא באחריות העירייה: ‘אחזקת השפ”פ (שטח פרטי פתוח) השוטף, לרבות טיפול שטחי כיכרות, מעברים ראשיים ומעברים בין הבניינים –יהיו באחריות הרשות המקומית'”.

לטענת  התושבים, הדבר מוצדק משום שלוגאנו הינו מתחם  ציבורי, בו עוברים כל תושבי העיר , וכן קיימים בו עסקים המשרתים את כלל תושבי העיר ולא רק את  התושבים במתחם, ועל כן על העירייה לתחזקו, דבר שלא קורה בפועל בצורה סדירה.

“במתחם לוגאנו צילמו סרטון פרסומת ל-70 שנות המדינה, ועוד סרטוני פרסומת מסחרית, המקום אמור להיות מקור לגאווה. האנשים שהגיעו לכאן, השקיעו ממיטב כספם ברכישת דירה, ביניהם גם מפונים ממקומות אחרים שקיבלו כאן דירות, אבל קשה לכולנו לעמוד בעלויות התחזוקה. בפועל- העירייה עדיין לא לקחה על עצמה אחריות בתחזוקת המקום”, טענה זו מעלה משה טלמור, המתגורר במתחם כשנה וחצי.

משה טלמור לוגאנו

טלמור, תושב קריית אונו לשעבר, בחר להעתיק את מגוריו ליהוד לפני כשנתיים, מביע פליאה על התנהלות העירייה: ” אני בקשר טוב עם ראשת העירייה, יעלה מקליס. הייתי אצלה במספר פגישות , שלחתי לה מכתבים אישית, אבל לא נעניתי. לאחרונה  שלחה לי בוואצאפ תמונות שבהן הציגה  את ניקוי המתחם, אז נכון שמכונת הקרצוף הגיעה לאתר שלנו מטעם העירייה באופן חד פעמי, אבל למרבה הצחוק, כל שאר האנשים בתמונות- הם אנשי התחזוקה מטעמו של ועד המתחם ולא מטעמה של העירייה”.

מה הרקע ? על מה התושבים מלינים?

“שטח המתחם הפנוי בניכוי הבניינים, כולל הגינון כ- 4000 מ”ר, ובתוך זה כ- 70 מ”ר חניה כללית לשימוש של כל דיכפין. יש כאן 13 דירות שניתנו למפונים מתוך סך הכולל של 95 דירות. בתוכנית התב”ע נרשם במפורש שהשטח באחריות העירייה, אבל בפועל זה פשוט לא קורה. מדובר במסמך חקיקתי,  שהעירייה מסרבת עד היום להכיר בו ולקבל את השטח לתחום אחריותה. ועד המתחם, ביקש את עזרתי, למרות שאיני חבר בו, אני יודע שכבר חודשים הם משוחחים עם המנכ”לית אבל ללא תכלית, עם הבטחות שקיבלו כגון: ‘נחשוב על פתרון’, ‘אנחנו מתקדמים’, ‘אולי ננסה חודש ונחשוב מה נעשה’ וכן הלאה, עד שנכנסתי ודרשתי תוצאה. לצערי לא קיבלנו את ההסכמות בכתב, דובר על ניסיון של ששה חודשים ואף על פי כן, שום דבר לא מתקיים בפועל. על פי הנתונים הידועים לנו”.

מה נעשה עד כה ?

“היינו במספר ישיבות בעירייה, כשהאחרונה הייתה בתחילת אוגוסט, אבל הרגשתי שעושים מאתנו צחוק. הסיכום היה שהעירייה מאשרת טיפול לחצי שנה, פעמיים בשבוע כולל  תשלומי מים וחשמל, ולצערנו מכל אלו שום דבר לא קרה . אנחנו מוגדרים כאזור ‘א-א-א’ ומשלמים את הארנונה בסכומים מבין הגבוהים בעיר. אין כאן אולמות או בריכה, סך הכל שתי חתיכות דשא וצריך לנקות את השטח, ולשים תאורת רחוב. אין מדרכות, מסביב יש כביש, ואנחנו מרגישים מוזנחים. יש לנו אנשים טובים בוועד המשקיעים מזמנם והעירייה ‘מסובבת’ אותם. אמנם איני בוועד אבל הבטחתי שאעזור, הלכתי לכמה משרדי עורכי דין להתייעצות, כולל העובדה שיזמתי שיחה של  בין ראשת העיר לבין עו”ד שמתמחה בתחום הנדל”ן. אך אין לנו עדיין עו”ד שייצג את התושבים, אבל אנחנו מתכוונים בהחלט להיעזר בשירותי עו”ד כדי לתבוע את העירייה ואת העומד בראשה. אנו משלמים ארנונה 1800 שקל לחודשים , ויש לי רק דבר אחד לומר- אנחנו תושבי יהוד- תתייחסו אלינו !”.

תגובת עיריית יהוד מונוסון –  העירייה מנקה ומגננת את השטחים שבתוך מתחם לוגאנו על פי הסיכום עם התושבים. במידה וקיימת בעיה נקודתית, ניתן לפנות כל העת למוקד 106 בטלפון או דרך יישומון (אפליקציה) יהוד-מונוסון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

4 תגובות

  1. עירייה ובראשה ראשת העיר שמשקאת במצח נחושה!!! אין דום הבכם עם התושבים!
    על הנטל על תושבי מתחם לוגאנו.
    ביזיון!

  2. ראש עיר מצויינת. אני באופן אישי יכולה להעיד שעזרה לנו. היא איכפתית, אמיתית, ואוהבת לעזור. בזכותה מתקיימים מופעים לילדים במשך כל השבוע. היא עובדת ללא הפסקה. תגיעו למשרד שלה ותיווכחו בעצמך. יעלה אוהבים אותך.

  3. אח, אח, אח, אילו לוגאנו היה נבנה בקריית סביוני או במונוסון… הייתה מלוקקת על ידי העירייה

  4. התבע אומרת בפרוש אחזקת המתחם באחריות הראשות המקומית! אין שום סיבה בעולם לא לתת שירות לתושב שמשלם ארנונה כחוק!
    גברת מינהל תקין?…. אני לא בטוחה בכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות