יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / גבעת חלפון אינה עונה

גבעת חלפון אינה עונה

מעקב – מדוע לא מוקם פארק ירוק במרכז העיר יהוד, על שטח של 20 דונמים נטושים אמור לקום פארק ארכיאולוגי בשיתוף רשות העתיקות, תקציב של מיליון שח מהביטוח הלאומי ירד לטימיון בגלל הזזת מיקום הפארק ארבעה פעמים, ומאז במקום פארק ירוק לתושבים יש חניון למכוניות נטושות, כרוניקה של כשלון ידוע מראש

לפני בחירות 2013 פרסם ראש העיר המודח יוסי בן דוד, תוכנית להקמת פארק עירוני ברחוב צבי ישי, בלב העיר יהוד הוותיקה. בפרסומים נכתב כי במקום יוקם פארק עירוני נגיש, עם מתקני ספורט לילדים ונכים, בריכות נוי, מיני מרכז במה, שבילי הליכה ואופנים, מגרש כדורסל ופטאנק, פינות צל ושולחנות פיקניק. כל זה פורסם לפני הבחירות, מיד עם היבחרה לכס ראש העיר החליטה יעלה מקליס על הזזת  מיקום הגן, כדי לא להמשיך בתוכניות ראש העיר שלפניה, צוות מומחים קבע כי המקום החדש יהיה גינת עץ האפרסק.

תוכנית ראש העיר בן דוד

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לנושא נקבע מנהל פרויקט וצוות מתכננים שתכנן בעלות של עשרות אלפי שקלים מכספי משלם המיסים את הגן הנגיש במגרש עץ האפרסק. לאחר חודשי תכנון רבים הנושא הגיע למועצת העיר במרץ 2015, שם הובהר לראש העיר על ידי נתן בזה, יושב ראש האופוזיציה, כי במקום יש בעיית חנייה מורכבת, וכי גינת עץ האפרסק בכלל נמצאת בתוכנית פינוי בינוי, אך למרות זאת הובילה ראש העיר כי התכנון במקום ימשיך ובקשה לאשר לכך תקציב של 3.5 מיליון שח לפארק, כאשר השותפים לפרויקט הם הביטוח הלאומי והלוטו. תוך התחיבות להקים צוות של מספר חברי מועצה עם מנכלית המועצה שיבחנו את הנושא.

נתן בז’ה, חבר מועצת העיר – “בשנת 2013 פורסם שבקרוב יקום פארק משולב במתחם הגבעה, פארק שישלב בתוכו גם מתקנים למוגבלים וגם אזור ארכיאולוגי. לצערי האופוזיציה במקום להשתתף בהקמתו בחרה במתקפה שבאזור הזה אין אפשרות להקמת פארק והפרסום הוא תעמולת בחירות. ב2014 ראשת העיר הורידה את השילוט ובחרה מקום אחר. לשמחתי הצלחתי לשכנע את הנהלת העיר שהמקום שנבחר ” גן אפרסק ”  הגן קטן וללא חנייה ולא מתאים ושהמקום היחידי הוא במתחם הגבעה ליד העירייה ובמקביל קיימתי פגישה יחד עם ורדי בושארי ואמנון סעד שהיו בהנהלת העיר במשרדי רשות העתיקות והוסבר לנו על ידי רשות העתיקות שאכן היה אישור ל8 דונם ראשונים להקמת הפארק בצבי ישי. במקום לקחת את התוכניות הקיימות ולהתחיל בביצוע, כרגיל העדיפה ראשת העיר להביא מתכננים חדשים ויועצים חדשים ושוב נזרקו מעל 700 אלף שח לתכנון מחודש. מאחר והביטוח הלאומי לא הסכים לחכות יותר הוא הודיע שהוא לא משתתף יותר בתקצוב הפארק והעביר את הכסף לעיר אחרת. אך זה לא הכל לאחרונה הובא לידיעתי שהיו מגעים עם קק”ל שחיכתה לבקשה מסודרת של העירייה והיא הייתה משתתפת בהרבה כסף בהקמת הפארק. גם זה לא בוצע ,נשארנו בלי הביטוח הלאומי בלי קק”ל ורק עם תוכניות חדשות וגבעה אחת שלא עונה. הנחמה היחידה היא שהזמן רץ וכל הסגה הזו עומדת להסתיים. נקווה לימים עם הרבה עשייה למען עירנו  ופחות יועצים ותוכניות”.

לאחר שהעירייה תכננה ארוכות את הפארק בעץ האפרסק, הקימה ראש העיר יעלה מקליס צוות עתיקות אשר הורכב מתושבים מקורבים ובמשך חודשים רבים, תכננו את הפארק ואת הפעילויות בו, שם הוחלט על חזרה לתכנון המקורי משנת 2013, אל גבעת הזיתים בתכנון משותף עם רשות העתיקות. בפרוטוקל ישיבת המועצה ממרץ 2015 הזהירה מהנדסת העיר שרון גלוטר כי בעקבות הדחייה, התקציב מביטוח לאומי, יעלם – “אם אנחנו נדחה ונדחה, הכסף נביטוח לאומי יילך, יש מסמך מאוד מסודר של מוניקה שעברה ב7 אתרים, בדקה כל מקום, אי אפשר לדחות ולדחות ולדחות”.
לפני חצי שנה הוזמנו חברי המועצה לישיבת עירייה מיוחדת בה הוצג להם התכנון המחודש של פארק הגבעה ברחוב צבי ישי ולמרבה ההפתעה תכנונו דומה לזה שהביא בן דוד, בספטמבר 2016 פרסמה העירייה  כי היא נמצאת בשלבים מתקדמים של תכנון והקמת פארק ארכיאולוגי רחב ידיים בגבעת הזיתים בשיתוף עם רשות העתיקות. על פי התכנון יהיו במקום מרכז מבקרים, גת עתיקה וכן גן מיוחד ובו מתקנים מונגשים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מדובר בפארק ייחודי, שישתרע על פני 20 דונם ויהווה ריאה ירוקה בלב העיר לרווחת התושבים. בכל הקשור למימון שניתן ע”י הביטוח הלאומי, מדובר בנושא פרוצדורלי בלבד והמוסד לביטוח לאומי הנחה את העירייה להגיש את הטפסים שנית לכשיושלם התכנון המפורט של הפארק הארכיאולוגי. על פי הצפי יחלו העבודות בפארק במהלך שנת 2017″.
בעקבות הסחבת והעדר קבלת החלטה על מיקמו של הפארק, החליטו בביטוח הלאומי, על ביטול תקציב של מיליון שח להשתתפות בתכנון והקמה של הפארק, מסביר בכיר בביטוח הלאומי – “היינו באינספור פגישות בעירייה, כל פעם רעיון חדש, מיקום חדש, צריך להבין שמדובר על תכנון פארק נגיש לילדים בעלי צרכים מיוחדים, זה היה אמור להיות פארק אזורי, יש כאן הרבה מורכבויות בפרויקט, ומעורבים בו הרבה מומחים, זה לא נשמע סביר שבמשך שנתיים יבקשו להזיז את הפארק ארבע פעמים. המפסידים העיקרים הם הילדים בעלי הצרכים המיוחדים תושבי יהוד והסביבה, שיכלו כבר מזמן להנות מפארק אזורי מיוחד“.
עיריית יהוד סרבה להגיב לנאמר בכתבה
בעקבות פרסום הכתבה עיריית יהוד מונוסון ביקשה להגיב – “כרגע מכינים את התכנית למכרז ובמקביל מגייסים כספים למימון הן ממקורות המימון העצמיים של העירייה והן ממקורות חיצוניים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. בושה וחרפה
    הגיע הזמן לעשות משהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות