יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / הצצה לבית ספר חדשני ביהוד – חצר על הגג ופנטהוז למורים

הצצה לבית ספר חדשני ביהוד – חצר על הגג ופנטהוז למורים

בית הספר יהודה הלוי המיתלוגי ביהוד, שנהרס ונבנה מחדש בימים אלו. צפוי לקלוט את ראשוני תלמידיו בספטמבר 2018, יעלה מקליס, ראש העיר: "יהוד-מונוסון נכנסת לעידן חדש בתחום החינוך".

בית הספר יהודה הלוי יהוד
הדמייה - חן אדריכלים

החל משנת הלימודים הבאה יפתח בלב העיר יהוד-מונסון בית ספר היסודי יהודה הלוי. בית הספר שנבנה על פי מודל חדשני ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, יכלול, בין היתר, חצר משחקים על הגג, “פנטהאוז” למורים, אולם ספורט, מעבדות מתקדמות ועוד. בית הספר נבנה בימים אלה בשיטת בנייה המאפשרת חיסכון אנרגטי גבוה ואקוסטיקה מושלמת לסינון רעשים מבחוץ. 


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בית הספר “יהודה הלוי”, שיפתח בשנה הבאה בעיר יהוד – מונוסון, מציב סטנדרטים חדשים של איכות ותפיסת בנייה הממקמת את התלמידים והמורים במרכז. ביה”ס תוכנן באופן שיאפשר חווית למידה והוראה אידיאלית, הן מבחינת מבנה בית הספר והן מבחינת החידושים הטכנולוגיים שהוא כולל.

“יהודה הלוי” החדש יכלול 24 כיתות המיועדות לתלמידי כיתות א’-ו’. נוסף לכיתות אלה יכלול בית הספר כיתות מעבדה, כיתות מחשבים, ספריה וחללים ייעודים להעברת שיעורי העשרה ופעילויות שונות. בית הספר יצויד במכשור טכנולוגי מתקדם שיחשוף את התלמידים לטכנולוגיות מתקדמות מגיל צעיר.
 בית הספר יהודה הלוי יהוד

ראש העיר יהוד-מונסון, יעלה מקליס: “פתיחת שעריו של בית הספר יהודה הלוי החדש בלב יהוד בשנת הלימודים הבאה הינה חלק מיישום תכנית האב לחינוך המציבה את הדאגה לעתיד ילדי העיר בראש סדר העדיפויות.  בית הספר יהודה הלוי תוכנן בקפידה ומהווה סמל למבנה חינוכי חדשני בו יפעל צוות מקצועי ומיומן. אני משוכנעת שתלמידי כיתה א’ שיזכו להצטרף אליו בשנה הבאה ישמחו להגיע לשעריו בכל בוקר וייהנו מסביבת לימודים נעימה, מקדמת ומעודדת”.

חצר על הגג מגודרת – בבית הספר חללים ואזורי משחק ופנאי רבים, ובראשם “החצר על הגג” – חצר משחקים ופנאי לכל דבר ועניין, בגודל של 300 מ”ר, הממוקמת על גג בית הספר, באופן המנצל בצורה אופטימלית את כל השטחים הפתוחים בביה”ס. החצר על הגג מגודרת ומאובטחת באופן מלא, ומאפשרת לילדים לשחק בה באופן בטוח לחלוטין. בנוסף, שטח בית הספר יכלול חצר המיועדת לילדים הצעירים וחצר נוספת וגדולה לילדים הבוגרים. כל החצרות כוללות פינות ישיבה נוחות, מתקני משחק חדישים, הצללה באמצעות צמחיה, פרגולות וסככות. ניצול החצרות כסביבה חינוכית עשירה תאפשר תהליכי למידה וחברות, משחק, שעשוע וספורט.
 בית הספר יהודה הלוי יהוד

“פנטהאוז” למורים – בתכנון בית הספר הושם דגש משמעותי גם על רווחת המורים, שיוכלו ליהנות מ”פנטהאוז” שנבנה במיוחד עבורם. מדובר למעשה בחדר מורים עם יציאה למרפסת גדולה ומרווחת, המשקיפה על חצר בית הספר, ומאפשרת לצוות המורים זווית ראיה נוספת למתרחש בחצר, להשגחה מירבית. במרפסת יוכלו המורים לקיים מפגשים אישיים באווירה שונה, כמו גם להתרענן בין השיעורים.

תכנון ידידותי לסביבה – “יהודה הלוי” תוכנן באופן ידידותי לסביבה, המעניק למבנה בידוד תרמי מקסימלי, המאפשר חיסכון אנרגטי גבוה תוך שמירה על טמפרטורה נוחה בתוך הכיתות. בנוסף, כל כיתה תאובזר בשני מזגנים שיאפשרו שליטה אידיאלית על ויסות הטמפרטורה בכיתה בימים חמים או קרים במיוחד. כמו כן, הכיתות בנויות באופן מבודד אקוסטית למניעת רעשים מן החוץ, המספקים תנאים אידיאליים ללמידה.

בית ספר צומח – בית הספר יפעל על פי מודל של “בית ספר צומח”. בשנתו הראשונה יכלול את שכבת כיתות א’ ובכל שנת לימודים נוספת, תצטרף לבית הספר שכבה חדשה של תלמידים עד שיגיעו לשכבת כיתה ו’. גישה זו תאפשר לבית הספר להניח יסודות חינוכיים מן הבסיס, באופן הדרגתי ומותאם אישית לפרופיל התלמידים החדשים.

לבית הספר כבר הוקם צוות פדגוגי על ידי עיריית יהוד-מונסון בשיתוף עם משרד החינוך, השוקד בימים אלה על בחירת צוות בית הספר, שיורכב מנבחרת מנצחת של מורים וצוות ניהולי מהטובים שיש בישראל. הורי התלמידים שיזכו ללמוד בביה”ס החדש בשנת הלימודים הקרובה, יקבלו בשבועות הקרובים מכתב בדואר המבשר על כך.

דרכי גישה וחניה – הגישה לבית הספר “יהודה הלוי” תהיה קלה ונוחה ותתאפשר דרך שני רחובות מרכזיים: הכניסה הראשית מרחוב קדושי מצרים, וגישה אחורית מרחוב ביאקובסקי, שם יבנה מגרש חניה לרווחת ההורים והמורים שישמש גם את כל תושבי יהוד-מונסון לאחר שעות פעילות בית הספר. בסמוך לבית הספר יפעל גם מיזם “נשק וסע”, שיאפשר הורדת והעלאת תלמידים בבטיחות באזורים ייעודיים שישולטו ויסומנו בסימונים מיוחדים, במטרה לסייע בהפחתת הפקקים והלחץ.

בית הספר תוכנן ע”י משרד ‘חן אדריכלים’ המתמחה בתכנון של מבני חינוך וסביבות למידה מתקדמות: גני ילדים, בתי ספר ומבנים אוניברסיטאיים, שהינו בעל ניסיון עשיר בתחום הבניה הירוקה ושם דגש על יעילות אנרגטית, סביבה בריאה, חיסכון במשאבים ומתן תשומת לב לנושאים חברתיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות