יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / מאז אסון הבריכה בסביון – פיתחו מכשיר שיתריע על טביעה

מאז אסון הבריכה בסביון – פיתחו מכשיר שיתריע על טביעה

לפני ארבע שנים מדינה שלמה התאבלה על מותן של קורל שרי ואור קורן ז"ל מיהוד, שתי ילדות בנות 11 שטבעו בבריכה בסביון. חדוה ואילן שרי הוריה של קורל - "אם מותה של קורל יגרום באיזשהו אופן לכך שילד אחר יינצל זה הכי טהור שיש"

קורל שרי ז"ל
קורל שרי ז"ל

תושבי יהוד לא ישכחו את חג שבועות לפני ארבע שנים, עם היוודע דבר האסון על מותן של שתי הילדות שבילו ביום שישי בבריכה משפחתית בסביון ומצאו את מותן בטביעה. מאז, אירעו בישראל מקרי טביעה נוספים של ילדים ופעוטות, ונדמה כי מדובר באסון לאומי.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


סטארט אפ ישראלי פיתח מכשיר טכנולוגי המתריע במקרה של טביעה ונקרא על שמה של קורל שרי ז”ל. ‘הקורל מאנטה’ פיתוח טכנולוגי אשר עוקב אחרי אנשים בבריכה ואחרי 15 שניות ללא תזוזה מצפצפת אזעקה.

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים – אונו  News – אונו ניוז
רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה –אונו  NEWS  – אתר החדשות של בקעת אונו

פיתוח ישראלי טכנולוגי ייחודי עשוי להיות הפיתרון כנגד אסונות הטביעה. אם עד היום הפתרונות היו גדרות ועוד כל אמצעים פיזיים די מוגבלים, הרי שכיום נמצא בשוק מוצר חדש בשם קורל  מאנטה coral ו manta.

CORAL MANTA
CORAL MANTA

בראיון לאתר אונו ניוז מספרים אייל גולן, שפיתח את הקורל מאנטה יחד עם שותפתו, ד”ר תמר אברהם מהטכניון – “פיתוח המוצר החדשני החל ממש בסמוך למקרה הטביעה של הבנות. “התחלנו לעבוד על על הפיתוח חודש לפני אסון הטביעה. המוצר שלנו ייחודי בטכנולוגיה שלו, זו תוכנה עם אינטליגנציה מלאכותית שיודעת לעקוב אחרי אנשים בבריכה כל הזמן. כשכל הגוף מתחת למים ללא תזוזה מעל 15 שניות המכשיר מתחיל לייצר אזעקות”

אילן שרי, אביה של קורל, ותושב יהוד, סיפר לאונו ניוז: “כאב שכול ישבתי מול הטלוויזיה וראיתי את חברת הסטארט אפ הזו שקראה את המוצר שלה על של ביתי, והתרגשתי. התקשרו אליי מהטלוויזיה והזמינו אותי להיפגש עם מפתח המוצר. בהתחלה סירבתי, כי לא רציתי לנבור שוב בנושא, אבל התרציתי אחרי שהוסבר לי שהמוצר נקרא על שמה של קורל”.
עוד ציין בהתרגשות אילן שרי, כי במידה והקורל מנטה יעזור להציל נפש אחת הרי זה שווה הכל. “המכשיר זה משהו מדהים, מציל חיים. אם מותה של קורל גרם באיזשהו אופן לכך שילד אחר יינצל זה הכי טהור שיש”.
המכשיר המהפכני מבוסס של תשתית סולארית ואינו זקוק לחיבור לחשמל. “אין עוד מוצר כזה בעולם. כל שאר הפתרונות בשוק נועדו למנוע גישה, אבל לא ממש להציל במקרה טביעה חלילה. זו מערכת שממשיכה ללמוד כל הזמן”, הוסיף גולן.
CORAL MANTA
CORAL MANTA

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. אפה אפשר לרכוש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות