יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / ראש העיר ‘בפועל’ של יהוד – הפסיד במשפט

ראש העיר ‘בפועל’ של יהוד – הפסיד במשפט

בית המשפט דחה תביעת דיבה שהגיש משה ויזן, האיש הכי חזק בעיריית יהוד לשעבר כנגד ג'קלין סויסה בעקבות פוסט בפייסבוק משנת 2015. באמצע ההליך המשפטי המליץ השופט למחוק את התביעה

לוחמת הצדק מנצחת שוב – בית המשפט השלום בפתח תקווה דחה את תביעת לשון הרע של עוזר מנכל עיריית יהוד לשעבר, משה ויזן, אחרי שכבר החלו להישמע בתיק העדויות. בית המשפט רמז לתובע כי עדיף שיימחק את התביעה אם לא המשך הדיונים יכולים להוביל להפסדו במשפט ותשלום הוצאות המשפט.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתב התביעה המלא – לחצו כאן

לפסק הדין – לחצו כאן

מי שרץ לתבוע הוצאת דיבה ולשון הרע בבית המשפט צריך לזכור כי לשם מוזמנים גם עדים אשר חושפים בפני בית המשפט עדויות ועובדות, מן הסתם גם כאלה שלא היו רוצים להישמע.

פוסט בפייסבוק שכתבה בשנת 2015 הפעילה המקומית ג’קלין סויסה מיהוד כנגד מי שהיה האיש הכי חזק בעיריית יהוד בזמן שלטונו של יוסי בן דוד, הביא את ויזן להגיש כנגדה תביעת לשון הרע על סכום של 142 אלף שח.

מתוך כתב התביעה – “ענינה של תובענה זו באשה אשר שמה לה למטרה להשמיץ ולהשחיר את שמו הטוב של התובע על לא עוול בכפו, לייחס לו שוד של כספי ציבור ועוד כהנה וכהנה פעולות פליליות. השתלחותה השקרית והפראית של הנתבעת בתובע – אשר שימש בתפקידים שונים בעיריית יהוד- ועוצמתם של של פרסומי לשון הרע, היקפם והקהל אליהם הופנו לא הותירו לתובע ברירה אלא להגיש תובענה זו לבית המשפט….
תביעת דיבה משה ויזן

“הפרסום נשוא התביעה זו אינה הפעם הראשונה בה הנתבעת מוציאה את דיבתו של התובע רעה. משכלו כל הקיצין והתנהולתה התמוהה של הנתבעת הפכה לשיטת עבודה המאיימת לפגוע פגיעה בשמו הטוב של התובע – נאלץ התובע להגיש תובענה זו, יתבקש בית המשפט לזמן את התובעת לדין ולחייבה לשאת בתוצאות מעשיה ומחדליה

 

תביעת דיבה משה ויזןואכן מאז הגשת התביעה בשנת 2015 התקימו מספר דיונים בבית המשפט, אליהם זומנו גם בכירים בעיריית יהוד ועובדי עירייה אשר העידו נגד ויזן בזמן שכיהן בתפקידו בעירייה. חלק מן העדים העידו כי מתוקף תפקידם נחשפו למעשיו של ויזן, ותמכו בדברים אותה פירסמה סויסה בפוסט שלה.

גם אמנון סעד, המועמד לראשות העיר יהוד העיד על פרסומים שפרסם במערכת הבחירות הקודמת כנגד ויזן, פרסומים חמורים שלא נתבע עליהם מעולם. מתוך עדותו בבית המשפט – משה היה השליט הכל יכול בעירייה….

בדיון שהתקיים ב 13.6.2018 בפני שופט בית המשפט השלום, נחום שטרליכט. הציע בית המשפט לתובע למשוך את תביעתו. אחרי דיון קצר בין הצדדים הסכימו להגיע לפשרה. ויזן ימשוך את תביעתו וסויסה לא תכתוב עליו בפייסבוק.

סניגורו של ויזן בדיון בבית המשפט – “שוחחתי עם מרשי על הצעתו של בית המשפט ואם נקבל זאת, בהינתן מצבו הלא תעסוקתי של מרשי, אנו נדרוש מהנתבעת לא לפרסם עליו שום דבר יותר”.
תביעת דיבה משה ויזן

עורך דין אוריאל בן אסולי, מי שייצג את סויסה במשפט – מהלך כזה שבית המשפט פונה לתובע אחרי שהחלו להישמע עדויות ומציע לו להסיר את תביעתו, זה נדיר בעולם המשפטי. בית המשפט שמע רק ארבע עדויות מטעם הנתבעת עוד בטרם חקירה נגדית של עדי התובע.
אם בית המשפט לא היה נחלץ לקראת התובע במהלכה היו מוצגים בפניו לא פחות מ- 200 מסמכים המאששים את גרסת הנתבעת, כי אז ככל הנראה התביעה היתה נדחית והתובע היה מפסיד במשפט ומשלם את הוצאות”.

משה ויזן אחרי הפסדו במשפט – “פשוט מאוד, השופט הציע פשרה, שהנתבעת -ז‘קלין סויסה לא תכתוב יותר אודותיי בפייסבוק . הפשרה התאימה גם לי. מדובר באישה קשת יום, ולא הייתה לי מטרה לקחת ממנה כסף.

אני מרגיש מצוין והאמת שרציתי לסגור כבר בדיון הקודם. איני זוכר אפילו מה היה גובה התביעה שהגשתי. תבעתי אותה לפני כשנתיים והדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בפתח תקווה  נדחה בשנה. הפשרה התאימה לי מאוד והשופט צודק, אני מקווה שהיא תעמוד בפסיקת בית המשפט…”.

ג’קלין סויסה מתרגשת בפסיקת בית המשפט –
אני עומדת מאחורי כל מילה שאמרתי, ובית המשפט רק הוכיח שכל מה שאמרתי נכון, אחרת היה מרשיע אותי בלשון הרע. בית המשפט שמע את העדים שסיפרו שהאיש שדד את הקופה הציבורית, אני מעריכה בשמונה מיליון שקל. וכל מילה שאני כותבת ואומרת זאת אמת, ובית המשפט אמר זאת בקול ברור שהציע לו לבטל את העתירה אחרת הוא היה מפסיד בגדול והיה צריך לשלם עוד הוצאות משפט.
ביום שהוא תבע אותי שמחתי מאוד כי ידעתי שזאת ההזדמנות להביא את האמת והעובדות לבית המשפט וכך בדיוק היה, הגיעו עובדים וסיפרו מה שקרה בתקופתו. יהוד צריכה להיות נקייה משחיתות ואני אעשה ככל שבידי לעשות זאת, פעלתי נגד בן דוד והיום יש כתב אישום כנגדו על מרמה והפרת אמונים. מגיע ליהוד משהו אחר.

תביעת דיבה משה ויזן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות