יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / תיק מקלב נסגר – הסוף לשחיתות השלטונית ביהוד

תיק מקלב נסגר – הסוף לשחיתות השלטונית ביהוד

בית המשפט קבע כי משפחת ויזן מיהוד תחזיר לעיריית יהוד בית שנקנה מקשיש ב - 90 אלף שח שוויו הוערך ב- 3 מיליון שקלים בפרויקט פינוי בינוי.  כך מסתיים משפט שמתנהל משנת 2009. האם כעת ייצא לדרך פרויקט פינוי בינוי לצעירים ביהוד?

בית אורי מקלב יהוד

זה היה אמור להיות פרויקט פינוי בינוי לצעירים תושבי יהוד, 15 שנה הוא מוקפא בגלל חשדות כבדים לעסקה לא כשרה שנעשתה במקום. כעת בית המשפט פוסק, משפחת ויזן, מי שהיו עובדים ומקורבים לשלטון הקודם ביהוד, יפנו וישיבו דירה אשר שייכת לעירייה  וישלמו הוצאות משפט לעיריית יהוד מונוסון בגובה של 55,700 שח.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


יהוד מונוסון

על פי החשדות כך התחילה  עסקת השחיתות, בשנת 2005, אז נערך הסכם  בין קשיש שהחזיק יחידת דיור שאינה מיועדת למגורים, בגודל של 40 מ”ר ברחוב אורי מקלב 5. באותו הסכם  הועבר סכום של 90 אלף שח על ידי שניים, אחד מהם היה בנו של עוזר ראש העיר לשעבר, משה ויזן. בשנת 2007 הודיעה עיריית יהוד בראשותו של יוסי בן דוד, על הכרזת מתחם מקלב כאזור פינוי בינוי ובין רגע קפץ ערכה של הדירה הקטנה לשלושה מיליון שקלים.

בית אורי מקלב יהוד

מתוך פסק הדין  – “משרד הפנים סרב לאשר את המכרז האמור לעיל. הסרוב נומק בחשד למעשים פליליים והתקשרות בלתי חוקית של הנתבעים עם אלבכרי בהסכם המכר, כאשר הנתבעים טוענים, כי מכח הסכם המכר הוקנתה להם זכות לדיירות מוגנת במקרקעין. בשנים 2007-2008 נערכה חקירת משטרה אודות ההתקשרות בהסכם המכר. נבדק החשד, כי בהתקשרות בהסכם המכר היו מעורבים גורמים בכירים אצל התובעת (עיריית יהוד ), שפעלו להעברת זכויות דיירות מוגנת למקורבים לבכירים אצל התובעת (עיריית יהוד) או לאותם בכירים עצמם.

בשנת 2011 פנו חברי המועצה, יעלה מקליס , אמנון סעד, בני רזניק ועופר ענבר בעזרת התנועה לאיכות השלטון וטענו למעשי שחיתות  במקום.

בית אורי מקלב יהוד

עו”ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון:  “התנועה לאיכות השלטון, המייצגת חברי מועצה מיהוד, ביקשה להצטרף לעתירה המתנהלת בבג”צ בנוגע לפרויקט פינוי – בינוי הקרוי “פרויקט מקלב ביהוד” – שם טוענת התנועה כי עם התגבשות הליכי הפינוי-בינוי, הועברו זכויות ביחידת דיור השייכת לעירייה למקורבים, וזאת באופן בלתי-חוקי ובלתי-סביר באופן קיצוני. דא עקא, עיריית יהוד-מונסון, במקום להלחם על זכויותיה וזכויות ציבור תושביה, מוותרת על הזכויות ומעניקה מתנה בשווי של בלמעלה מ-3 מיליון ₪ ללא כל הגיון ציבורי, כלכלי או מוסרי”.

בשנת 2013 עלתה לשלטון יעלה מקליס והחליטה להשיב לידי הציבור את הדירה השווה שלושה מיליון שקלים.

שופט בית המשפט השלום, נחום שטרנליכט, פסק – התביעה מתקבלת. הנתבעים יפנו את המקרקעין ויחזירו החזקה בהם לתובעת, כשהם פנויים מכל אדם וחפץ. הנתבעים, ביחד ולחוד, ישאו בהוצאות התובעת בסך 700 ₪ ובשכ”ט ב”כ התובעת בסך 55,000 ₪, והכל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

גורמים בעיריית יהוד מסרו – הוגש מצד הנתבעים ערעור לבית המשפט, על ההחלטה. בכל מקרה מאחר והשטח שייך לעירייה לא מן הנמנע כי העירייה תדרוש עד לפינוי שלו, דמי שכירות ממי שמחזיק בו וכן נשקלת תביעת פיצויים מאחר וההליך גרם נזק לזוגות צעירים אשר חיכו לפרויקט הפינוי בינוי במשך יותר מעשור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. כל הכבוד ! למגר את השחיתות !
    רק נקווה שעם התקבעות השלטון, השחיתות הזו לא תתחלף חלילה בשחיתות אחרת (למשל כזו מתוחכמת יותר שעוברת דרך קבלנים וחברות בניה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות