יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / במקלט החירום – אושר הסכם הגג של יהוד מונוסון

במקלט החירום – אושר הסכם הגג של יהוד מונוסון

בעקבות הפגנות המחאה של תושבי מושב מגשימים שנערכו מחוץ לבניין עיריית יהוד מונסון, נערכה ההצבעה ההיסטורית במקלט החירום של העירייה בסיוע מאבטחים ושמירה הדוקה

הסכם גג ביהוד

זאת היתה אמורה להיות ישיבת עירייה היסטורית, אחת הישיבות החשובות בתולדות העיר יהוד, בה חברי מועצת העיר מאשרים את הסכם הגג שנערך עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל מה שהפך לחגיגת אנטי דמוקרטית, בה תושבים ואזרחים לא הורשו להיכנס לישיבת העירייה ונאלצו לשבת בלובי חשוך מול מסך טלוויזיה קטן ולצפות בנבחרי הציבור מנהלים דיון מתוך מקלט החירום של העירייה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מי שהגיע לבניין עיריית יהוד מונוסון אתמול בערב, כמעט והתבלבל וחשב כי כי הגיע לבסיס צבאי שמור. עשרות סדרנים ומאבטחים, גדרות הפרדה, פקחי ושוטרי השיטור העירוני לצד שוטרי יס”מ ובלשים הקיפו את בניין העירייה. מחוץ לעירייה התקיימה הפגנת מחאה של תושבי מושב מגשימים , שהסכם הגג אמור לקחת להם רבים מהשטחים החקלאיים שיהפכו למגדלי רבי קומות.

IMG-20190306-WA0016

בעיריית יהוד, החליטו לקיים את ישיבת העירייה, במקלט החירום, השמור לימות מלחמה, בגלל שיקולי נגישות. אליו הורשו להיכנס רק לפי רשימת שמית, עובדי עירייה ומקורבים. מצלמה במעגל סגור שידרה לתושבים את הנעשה בישיבה הגורלית.

תוצאות הישיבה היו ידועים מראש, לראש העיר יש עשרה חברים בקואליציה, כך שברור שההצבעה היתה עוברת. יושב ראש האופזיציה הדר מימון, ניסה למנוע את קיום הישיבה בעתירה לבית המשפט, שדחה אותה ונתן אור ירוק לירוקים לסגת אחורה.

אישור הסכם הגג ביהוד

מה שהיה אמור להיות יום חגיגי לעיר יהוד, הפך לאירוע מביש שלא מכבד רשות מקומית שמסרבת להיות פתוחה לקולות דמוקרטיים ומעדיפה להסתגר במקלט. אחד מיועצי ראש העיר הסביר, “הקרקס שהיה בקדנציה הקודמת הסתיים, תושבים וחברי מועצה ייתנו כבוד לישיבות העיריה”. הדרך שבחרו בעירייה, היא להסתגר במקלט ולא לאפשר כניסה של תושבים לישיבות.

אחרי התכתשות בין הפוליטיקאים עם טקסטים ידועים מראש, אישרה מועצת העיר יהוד את הסכם הגג, ולא מן הנמנע כי כבר בשבועות הקרובים יגיעו ראש הממשלה ושר האוצר לגזור קופון פוליטי על הסכם הגג ביהוד.

לבסוף, חברי מועצת העיר יהוד-מונסון הצביעו ברוב מכריע לטובת חתימה על הסכם הגג ההיסטורי ובמסגרתו יושקעו בעיר סכום עתק של כ-1.25 מיליארד שקלים לפיתוח תשתיות, צמצום פערים, חינוך, דיור בר-השגה לתושבי העיר, שטחי מסחר ותעסוקה, תרבות וחברה.

אישור הסכם הגג ביהוד

ראש העירייה, יעלה מקליס: “אני מודה לחברי מועצת העיר שאישרו את הסכם הגג והביעו אמון. הקווים האדומים שלנו לחתימה על ההסכם כוללים: שמירת האיזון הכלכלי של העיר, ההחלטה על קצב השיווק והאיזון בין שטחי המסחר והתעסוקה אל מול שטחי המגורים תהיה החלטה משותפת בין העירייה לבין המדינה”

יעלה מקליס, ראש העיר יהוד – מונוסון, אשר התוותה את הליך המו”מ, ונאבקה על הסכם הגג כנושא מרכזי בבחירות לרשות, שרטטה בפני חברי המועצה את הקווים האדומים להתניית חתימת ההסכם עם הממשלה. קווים אדומים אילו כוללים את היכולת של העיר לשמור על האיזון הכלכלי שלה, החלטה משותפת על קצב השיווקים והאיזון  והלימה בין השיווק של שטח לתעסוקה לשיווק המגורים.

לדברי ראש העיר: “חברי המועצה אישרו את הסכם הגג. משרד הפנים מברך על ההסכם. המחויבות שלי לתושבים ולעיר; הקווים אדומים שהצבנו לעצמינו שההסכם ישמור על האיזון התקציבי ואיכות החיים של יהוד-מונסון. נוכל לחתום על ההסכם רק לאחר שיובהרו המחלוקות עם דרום השרון, והועדה לחלוקת הכנסות עם שכננו ירד מסדר היום”.

על פי ההסכם, אותו יזמה והובילה ראש העיר, הרשות תקבל מהמדינה תקציבי עתק, חסרי תקדים, מעל מליארד ו 250 מיליון ₪ לפיתוח תשתיות בעיר הוותיקה ובשכונות המגורים החדשות, הקמת מוסדות חינוך, תרבות וחברה.

המהלך אותו מובילה עיריית יהוד-מונוסון להסכם הגג מול הממשלה יביא לשדרוג העיר הוותיקה באמצעות תקציבים ממשלתיים מוגדלים למימון פיתוח תשתיות הכרחיות לעיר, כגון כבישים, מדרכות, גנים ציבוריים, תאורה, ניקוז, היכל תרבות, פארקים, שבילי הליכה ועוד.

הסכם הגג גם יאפשר למשפחות צעירות וזוגות צעירים בני העיר להמשיך להתגורר, ומתווה את מדיניות העירייה להקצאת דירות במחירים אטרקטיביים, למשפחות צעירות תושבות העיר.

תמצית יתרונות הסכם הגג:

  • תקציב של 1.25 מיליארד שח
  • קרקע משלימה 15%
  • מחיר למשתכן – דיור לזוגות צעירים
  • הלימה בין שיווק מגורים לשיווק תעסוקה

 

יש לציין שנוסח הסכם הגג הוא תוצר של מו”מ שהתנהל במשך יותר משנה וחצי בעזרת מומחים בתחום ההנדסה, הכלכלה והמשפט בעלי ניסיון בהסכמי גג

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. מה ניסתם לומר ביקורת או תשבוחות? לא הבנתי אם אתם בעד או נגד. כתיבה מאוד לא ברורה.

  2. מי זה איש הקטן שצמוד למקליס כל הזמן, הגיע הזמן להחליף מכנסיים.

  3. לסגן ראשת העיר שמואל רוטמן יש הרבה דונמים בבני עטרות,צריך להפקיע משם במקום ממגשימים, לבנות בניינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות