יום שישי , אפריל 26 2024
דף הבית / נפרדנו כך – היתה דממה

נפרדנו כך – היתה דממה

לראשונה באור יהודה - תשעה חברי מועצה נגד ראש העיר ליאת שוחט. בעקבות המשבר בין ראש העיר לסגניה, הוסרו הכפפות וחברי המועצה דורשים כינוס מועצה מיוחד. סגן ראש העיר עוזי אהרון - "מדובר במשטר דקטטורי בהרי החושך"

אור יהודה בחירות
צילום ארכיון

ארבעה חודשיים לפני הבחירות באור יהודה – קרב השמצות חסר תקדים בין ראש העיר ליאת שוחט לסגניה עוזי אהרון ואפי גוטמן, שהגישו מכתב התפטרות ובמקביל ראש העיר שללה את סמכויותיהם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כעת דורשים תשעה חברי מועצה לקיים דיון מועצה מיוחד, לבטל את החלטות המועצה בנושא תכנון הפרדס הצפוני,ביטול החלטה להוספת 2 מיליון שח לשיפוץ הבריכה, הקפאת מכירת בית הוועד ברמת פנקס, וההחלטה להוזלה הקיטנות, תשעת חברי המועצה החתומים על המכתב, טוענים כי מדובר במצג שווא בגלל העדר נוכחות היועצת המשפטית בישיבה.

כזכור פרסמנו לראשונה, כי בחודשיים יש מתח בין ראש העיר וסגניה על רקע מערכת הבחירות המתקרבת, השיא היה עם הימנעותם של סגני ראש העיר להצביע עם החלטות ראש העיר שבעקבותיה נקראו לשימוע, אז החליטו להתפטר מתפקידם תוך שהם מעבירים ביקורת פומבית חריפה נגד התנהלות ראש העיר. במקביל שללה ראש העיר את סמכויות שני סגניה, חדריהם ננעלו ואנשי הצוות שאיתם עברו לתפקידים אחרים בעירייה.

אור יהודה בחירות
צילום ארכיון

גורם בעיריית אור יהודה מציין: “אפי ועוזי מנסים לחפות על חוסר העשייה שלהם באמצעות התעסקות בטפל ולא בעיקר, ואחרי שנמנעו בישיבה האחרונה על תכנון הפרדס בנווה סביון, עכשיו, אחרי שפוטרו מתפקידם, הם נזכרים שבא להם להתנגד. הציבור באור יהודה לא מטומטם ומבין היטב שמדובר בלא יותר מאשר שני פוליטיקאים שמנסים בכוח להזכיר לציבור על קיומם”.

בתגובה לשלילת הסמכויות של סגני ראש העיר, אמרה ראש העיר ליאת שוחט – האישור שנדרש היה לקידום תב”ר לצורך קידום תכנון בלבד, במסגרת הסכם הגג, עליו הצביעו השניים בעבר בעד ואך שיבחו והללו בעבר את ההסכם הזה, אשר במסגרתו הועברו לעירייה 1.5 מיליארד ש”ח לפיתוח העיר הוותיקה ובינוי בית עלמין ע”י הממשלה. התכנון יהיה בשיתוף ציבור ובשקיפות מלאה.

הסכם הגג שהובלתי אושר במועצת העיר יחד עם עוזי ואפי ובתמיכתם הנלהבת. ההסכם הוא הישג גדול לאור יהודה ומשמעות ההסכם השקעות ענק בעיר הכוללות בנייה חדשה לזוגות צעירים ולמשפרי דיור, שדרוג תשתיות בשכונות הישנות, הקפצת מערכת החינוך קדימה ועוד.

לא אאפשר לשניים הללו להחזיר את הפוליטיקה הישנה לעיר שלנו. הם תמכו בתוכניות, ועכשיו הקרבה לבחירות משנה את דעתם. הם שמים את הפוליטיקה ואת הצרכים האישיים לפני צרכי העיר. אני מבינה שהקרבה לבחירות גורמת להם לעשות רעש – זה לגיטימי, אבל לא על חשבון תושבי אור יהודה”.

ליאת שוחט

עוד הוסיפה עו”ד שוחט כי מגוחכת הרמיזה שלהם, לאחר שהבינו שבכוונתה לשלול את סמכויותיהם, שהם שומרים על טוהר המידות. שוחט: “הם תמכו בתוכנית הסכם הגג ובישיבת אישור התב”ר הם אפילו לא התנגדו אלה רק נמנעו. כך נוהגים אנשים שנאבקים בטוהר המידות? נמנעים בלבד? הרי ברור שמדובר באנשים שניסו גם להראות מעט עצמאות וכוח וגם חששו לאבד את תפקידם. אבל הם טועים! הם כנראה לא הבינו שאור יהודה השתנתה והפוליטיקה הזו לא תהיה יותר”.

שוחט מסרה שהתקציבים שיחסכו משלילת הסמכויות של השניים יועברו לפעולות הקיץ, ביניהן הקייטנות, ופעולות רווחה בעיר.

אור יהודה בחירות

בתגובה לדברי ראש העיר ליאת שוחט, תוקף סגנה עוזי אהרון בראיון לאתר אונו ניוז  – “גב’ שוחט,שוב מטעה את הציבור וזורה חול בעיניו, גב’ שוחט איימה עלי בשלילת סמכויות, באמצעות זימון לשימוע וזאת במטרה פסולה לגרום לי שלא אתמודד על ראשות העיר. אני חשפתי את כוונתה האמיתית של בכך שלא הופעתי לשימוע ובמכתב מפורט שהעברתי  החזרתי את סמכויותי.

מעולם לא התנגדתי לקידום פתרונות דיור לזוגות צעירים ולפיתוח העיר הוותיקה. נהפוך הוא, גב’ שוחט היא זו שסיכלה והדפה את הניסיונות שלי וחברי למועצת העיר, לסייע ולקדם את הבנייה לזוגות הצעירים, תוך דרישה לשנות אופי תכנון הדירות.

אם כוונותיה של גב’ שוחט טהורות ואמיתיות כדבריה, אני וחבריי למועצת נזמן מידית ישיבה בהשתתפות וועד הזוגות הצעירים למשתכן ולקבל החלטות מידיות לקידום האינטרסים ופתרון הבעיות של הזוגות הצעירים. מבחן התוצאה בעניין זה יצביע האם גב’ שוחט דואגת לאינטרסים של הזוגות הצעירים או לאינטרסים של יזמי הנדל”ן והקבלנים.

אני ואפי גוטמן, מעולם לא התנגדו להסכם הגג. דרישתנו היחידה היתה להגן אל האינטרס של התושבים ולשתף אותם בקבלת ההחלטות, שכן התושבים הביעו את חרדתם מבניית מגדלים בסגנון הולילנד ומחסימת צירי התחבורה והעומס על התשתיות. כל דרישתנו היתה לדחות לשבועיים ימים בלבד את ההחלטה ולאפשר לתושבים להשמיע את טענותיהם. באותה ישיבה, גב’ שוחט דחתה על הסף את בקשותינו והדבר האחרון שעמד לנגד עיניה, הוא טובת התושבים וטובת הזוגות הצעירים.

הקמת בית העלמין, אותו מייחסת גב’ שוחט להסכם הגג, מופרך מהיסוד מהסיבה הפשוטה שבית העלמין כלל לא מוזכר בהסכם הגג ואינו חלק ממנו. זוהי עוד דוגמה לכך שגב’ שוחט אינה בוחלת בשום אמצעי במטרה להסתיר מהציבור את האמת. אני שמח לבשר לתושבים כי לאור מכתב המחאה שכתב לגב’ שוחט, בו העלה על סדר היום את נושא סבסוד הקייטנות ב 300 ₪ למשפחה, גב’ שוחט נכנעה ללחץ הציבורי שנבע ממכתב המחאה

אני מציע שכל תושב יצפה בדברי בפרוטוקול מיום 23.5.18 לפיו “ביקשתי יחד עם מר אפי גוטמן לדחות את הדיון בסעיף על הבניה לפרק זמן קצר. כדי לתת את דעתנו בעניין התשתיות ועל עומס צירי התנועה. ולהיות קשובים לתושבי נווה סביון אשר חרדים לבעיות הכרוכות בבניה זו. וכי ברור שהפרויקט צריך לצאת לפועל. אך לא ברור מדוע בקשה כזו נענתה בזימון לשימוע כאילו מדובר במשטר דקטטורי בהרי החושך”.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, מסרה: “אילו חברי המועצה החתומים על המכתב היו עושים שיעורי בית, הם בוודאי היו יודעים שדרישתם אינה עומדת בתנאי החוק לכינוס ישיבה שלא מן המניין בחודש זה. בנוסף, היא אינה כוללת הצעות החלטה לגבי כל אחד מהנושאים שבהם הם ביקשו לדון, וכן לגבי חלק מהנושאים, יש למסור הזמנה לחברי המועצה עשרה ימים לפחות לפני יום הישיבה, דבר שלא נעשה בפועל.

“מעבר לכך, הטענות לפיהן דינן של ההחלטות שהתקבלו בישיבת מועצת העיר הקודמת להתבטל בשל אי נוכחותה של היועצת המשפטית באותה ישיבה הן לא יותר מאשר אמירה חלולה שאינה מסתמכת על חוק או תקנה. החוק קובע באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי היועץ המשפטי יזומן לישיבות המועצה, אולם הוא אינו חייב, אלא רשאי להיות נוכח בישיבות אלו. המניין החוקי בישיבת מועצה לפי החוק יהיה רוב חברי המועצה, ללא קשר לנוכחות או אי נוכחות של היועץ המשפטי.

“הייתי מצפה משני סגני ראש העיר המפוטרים, אפי גוטמן ועו”ד עוזי אהרון, אנשי הפוליטיקה הישנה באור יהודה, להכיר את החוק ולא לייצר מצגי שווא לציבור. אני אמשיך להתמקד בעשייה למען הציבור, ואתן למי שרוצה להתעסק בזוטות – לעשות זאת”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

התיכון החדש בקריית אונו. הדמיה: דאטום אדריכלים ומהנדסים יועצים

עצומה בקריית אונו: “קראו לתיכון החדש על שם אל”מ אסף חממי ז”ל”

תפריט נגישות