יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / תיכון של טייסים – שלושה בוגרי קורס טייס מתיכון קריית אונו

תיכון של טייסים – שלושה בוגרי קורס טייס מתיכון קריית אונו

חשיפת אונו ניוז - לראשונה בתולדות התיכון הוותיק בקריית אונו, שלושה טייסי קרב יעמדו על מגרש המסדרים ויקבלו את כנפי הטייס. שניים מהטייסים מקריית אונו והטייס השלישי מאור יהודה

שלושה טייסים מתיכון בקריית אונו
צילום- דובר צהל

התיכון היוקרתי נמצא כבר שנים ארוכות בראש רשימת התיכונים היוקרתיים בישראל, אחוז הקצינים והלוחמים, גברים ונשים מגיעים משם לצד הצטיינות בלימודים. רבים מבוגרי התיכון הם חניכים בתנועות נוער בקריית אונו, כך שערכים של חינוך ומעורבות בקהילה הם חלק ממסלול הצמיחה שלהם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ביום ה’, 27 ביוני 2019, יתקיים טקס “מסדר כנפיים” בבסיס חיל האוויר בחצרים. בטקס יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 178 והוא יתקיים בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה. הקורס נחשב כקורס היוקרתי והארוך ביותר בצה”ל, כשאורכו 36 חודשים.

סגן ג' טייס מקריית אונו
סגן ג’ טייס מקריית אונו

בין טייסי הקרב נמצא גם סגן ג’, תושב קריית אונו אשר למד במגמת פיזיקה ומחשבים. היה חניך בתנועת הנוער העובד מכיתה ד’ עד כיתה י’ ולאחר מכן החל להדריך בתנועה, בין היתר הדריך קבוצה של כ-17 חניכות, חוויה שהוא מתאר “כמאתגרת עבורו. עם זאת הוא רואה חשיבות גבוהה בתנועות נוער ומאמין שזה מפתח את הנוער מאוד”.

ג’ מגיע ממשפחה של טייסים, אביו טייס מסוקים, דודו טייס קרב וסבא שלו היה לוחם צוות-אוויר בטייסות רבות כשהמרכזיות בהן הן טייסת 201 ו-109.

בראיון לאתר אונו ניוז מספר סגן ג’: “התגייסתי לקורס טייס מס’ 177 ואחרי חודשיים בקורס גילו כי התפתח לי חור בריאה, כתוצאה מכך התאשפזתי בבית חולים  סורוקה למשך שבוע לבדיקות אך לבסוף הוחלט שאין צורך צורך בניתוח, עם זאת הרופאים החליטו שאני צריך להיות במנוחה של חודשיים בבית”.

לאחר שעבר בדיקות רפואיות רבות נמצא כשיר לחזור לקורס. הוא שב לבית ספר לטיסה כעובד רס”ר וחיכה להצטרף לטירונות של קורס 178. סגן ג’ מספר שהוא חווה תקופה קשה כאשר הוא היה מושעה מקורס הטייס. “לאחר שיחה עם אבא, סבא ודוד שלי יצאתי מחוזק לקורס ומאותו רגע היה לי ברור שאני רוצה לסיים אותו בהצלחה ואני אעשה הכל כדי לעשות את זה”. דודו אמר לו משפט שמלווה אותו מאז: “רק דגים מתים זורמים, תשחה לאן שאתה רוצה אבל העיקר שתשחה”.

מעבר לבעיה הרפואית שהתגלתה בזמן קורס בטייס, ג’ התמודד עם אתגר בריאותי נוסף, מחלת הצליאק, הוא בוגר קורס הטייס הראשון שסובל מצליאק ועדיין סיים בהצלחה את הקורס הארוך ביותר בצה”ל.

ג’ מספר: “הסיבה שהגעתי לשרת בצה”ל היא מתוך האמונה שעכשיו הגיע תורי להגן על המשפחה ועל המדינה וזה מתאפשר על ידי שירות בתפקיד שמתאים לאופי האדם ולממש בצורה מקסימלית את הפוטנציאל שלו.  שברגע שהתגייסתי לקורס טיס  אמרתי לעצמי שאני אעשה הכל על מנת להיות טייס, עוד דבר שעזר לי היו שיחות המוטיבציה בבית”

 טייסי קרב

טייס נוסף שמסיים את קורס הטייס הוא סגן י’, מקריית אונו, מטעמי ביטחון שדה לא נוכל לחשוף אודותיו.

טייס קרב - סגן ע אור יהודה
סגן ע מאור יהודה

טייס קרב שלישי שסיים את התיכון בקריית אונו הוא סגן ע’, ומתגורר באור יהודה. סגן ע’ למד בתיכון במגמות ביולוגיה, כימיה, מתמטיקה ואנגלית. במהלך קורס הטייס עשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב.

תחביבו העיקרי הוא ג’ודו, הוא התחיל לעסוק בספורט זה מגיל 4 והמשיך עד הגיוס. עבר הסמכה בוינגייט להיות מדריך ג’ודו והדריך בעיקר ילדים. קיבל זכה במדליית ארד באליפות ישראל. בנוסף הוא ניגן בפסנתר מכיתה א’- י’, והוא אוהב לצלול.

למפגש המרגש עם מפקד חיל האוויר עם דמויות משפיעות הוא הביא את סבתא שלו, בת 85 אשר שעלתה ארצה לאחר השואה ולימדה בארץ ספרות והיסטוריה. 
מבין קרוביו שמגיעים למסדר – משפחה וחברים מהבית. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות