שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / חדשות אור יהודה / מקומי / הסכם גג באור יהודה

הסכם גג באור יהודה

הסכם הגג ההיסטורי עתיד לשנות את פניה של העיר בעשרות השנים הקרובות ובמסגרתו יוקמו כ-5,000 יחידות דיור חדשות לצד מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "כולנו משלבים ידיים כדי לפתור את בעיות הדיור במדינת ישראל".

הסכם גג אור יהודה

אור יהודה חתמה על הסכם גג היסטורי שעתיד לשנות את פניה של העיר בעשרות השנים הקרובות. במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר האוצר, מר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, מר יואב גלנט, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, מר עדיאל שימרון, נחתם ההסכם בהיכל התרבות בעיר, ובמסגרתו יקודמו הקמה של כ-5,000 יחידות דיור חדשות, זאת לצד למעלה ממיליון מ”ר של שטחי מסחר ותעסוקה העתידים להוות עוגן כלכלי משמעותי עבור העיר.

 

ראש עיריית אור יהודה, עו”ד ליאת שוחט, שנכנסה לתפקידה רק לפני קצת יותר משנה, עמלה רבות על ההסכם שיציב את העיר בחזית מפת הפיתוח של מדינת ישראל בכלל ובמרכז הארץ בפרט. במסגרת ההסכם, עיריית אור יהודה תקבל מהמדינה סכום של 1.5 מיליארד שקל שבהם יקודמו פרויקטים מגוונים בתחומי העיר. הכספים הללו יושקעו בעיר הוותיקה, כשישודרגו כל מבני החינוך והציבור בעיר. כמו כן, כמעט כל תשתיות הכבישים ישודרגו יחד עם מערכת הניקוז שתוחלף כליל. קו המתח הגבוה העובר בעיר ישוקע מתחת לקרקע, ייפתחו כניסות ויציאות חדשות לעיר וכן ייסלל כביש היקפי חדש.

בנוסף, עתידה עיריית אור יהודה להשתמש בכספים כדי להקים פארקים חדשים בעיר, לבנות מוסדות ציבור חדשים כדוגמת אצטדיון, לשדרג את היכל התרבות הקיים ולבנות בניין עירייה חדיש. גולת הכותרת היא הקמתו של פארק ענק השני בגודלו בגוש דן שייבנה בצמוד לנחל איילון בגבולה הדרומי של העיר.

 

ליאת שוחט, ראש העיר, בירכה הערב את השותפים והמשתתפים בטקס, וציינה: “ההסכם הזה מהווה נקודת מפנה לתושבי אור יהודה והופך לכלי להגשמת חלומות. אני יותר מגאה בכם, ראש הממשלה ושר האוצר, מנהיגי מדינת ישראל, שהענקתם לעיר שלנו את האפשרות לצמוח ולגדול ולהפוך למקום האטרקטיבי ביותר במרכז המדינה, לעיר שוקקת חיים ופיתוח, לעיר שמעניקה שירות מצוין לתושביה ובונה בה דירות לאוכלוסייה קיימת וחדשה. היום אור יהודה יוצאת לדרך חדשה. דרך עצמאית ובטוחה. העתיד שלנו תלוי בנו ובעשיה שלנו לטובת הדורות הבאים”.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, נשא דברים באירוע, וציין: “אני נרגש מאוד מהביקור הזה כאן באור יהודה. תוספת של יחידות דיור זה הזנקה גדולה מאוד עבורנו. יש לנו 5 טון של בירוקרטיה ויותר ביקוש מאספקה, ולכן ברור שהמחירים עולים. אנו משקיעים מאמץ רב בשנתיים האחרונות כדי להגדיל את ההיצע של הדירות. אנו כולנו משלבים ידיים כדי לפתור את בעיות הדיור במדינת ישראל. אנו גם קשובים ועושים מאמצים לטפל בבעיה האיזורית של הדיור הציבורי”.

שר האוצר, מר משה כחלון, פנה לקהל ואמר: “ליאת שוחט, ראש העיר, הוציאה מאיתנו הרבה. תושבי אור יהודה, אתם לא יודעים מה היא עשתה בשביל העיר שלכם, ואני אומר את זה בידיעה. מדובר בקרקע זמינה, יש פה תנופת בנייה אדירה. אור יהודה הפכה לאחד מאיזורי הביקוש הגדולים בארץ, וכאן יש לנו 5,000 יחידות דיור זמינות. בנייה מוסיפה צמיחה לעיר, והעיר הזו תמשיך לצמוח”.

שר הבינוי והשיכון, מר משה גלנט, ציין: “אור יהודה עוברת מהפכה מרשימה ורב שלבית, שמשרד הבינוי והשיכון מלווה מקרוב במשך שנים. מיישוב שהוקם על ידי ותיקי מעברות ואופיין במצב סוציו-אקונומי נמוך, ומהראשונות להשתתף בפרויקט שיקום שכונות, היא הפכה לעיר שמשקיעה בדיור לצעירים באמצעות פרויקט מחיר למשתכן ובמקביל משדרגת את העיר הוותיקה. יחד עם משרדי הממשלה אנחנו פועלים כדי להציע שיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באמצעות שכונות ענק ואזורי תעשייה ומסחר. גם באור יהודה הסכם הגג יחזק את הכלכלה ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מים אילוסטרציה

מי שיקמה: הודעה מחברת מקורות על שינוי בתמהיל המים

תפריט נגישות