יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / הצגה חדשה במתנס יהוד – סבתוש

הצגה חדשה במתנס יהוד – סבתוש

קומדיית מצבים מצחיקה ומרגשת, אודות משפחה מורכבת, הנמצאת בסוג של מבוכה, בשל  מצבה הבריאותי של הסבתא. זו כותרת ההצגה 'סבתוש', שתעלה על בימת המתנ"ס ביום חמישי הקרוב( 24.11) על ידי קבוצת תיאטרון החובבים הפועלת במתנ"ס יהוד

מתנס יהוד הצגת סבתוש

“זו קומדיה מטורפת, על משפחה רגילה, שצריכה להתמודד עם סבתא ההופכת לסיעודית”, כך אומרת הבימאית, רקפת בנימין, שהוסיפה כי היא עובדת עם הקבוצה כארבעה חודשים, ומדובר ב- 13 שחקנים בוגרים ונערה אחת. לדבריה, את מלאכת הבימוי החל תומר הלדשטיין, במשך כשלושה חודשים, ולאחריו היא נכנסה לתפקיד, כך שהקבוצה עובדת במצטבר על ההצגה כשבעה חודשים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כבמאית מקצועית, איך זה לעבוד עם קבוצת חובבים?
“העבודה עימם מאתגרת ומהנה, זו חוויה בעיני, שלפעמים יותר מתגמלת מאשר לעבוד עם שחקנים מקצועיים, משום שלעיתים, זו עבודה עבורם וכך הם מתייחסים אליה. גם משך החזרות הוא קצר בהרבה, ונשמך כשלושה חודשי הכנה לקראת העלאת הצגה. כאן התיאטרון הוא בנימי נפשם, הם צמאים ללמוד, הם מחכים למפגש השבועי – כל השבוע. כאן הזמן העובר בין פגישה לפגישה, מעניקה לשחקנים את הזמן לעכל את הדברים בעבודה מאוד יסודית, וזהו הקסם של תיאטרון קהילתי- זו האהבה שלהם”.
איך נעשתה  העבודה בפועל?
“כל שחקן מגיע עם אישיות מאוד מיוחדת משלו, זהו תהליך ארוך של עבודה על הדמות, מגוון הקול, ועד לעבודה הפיזית. מדובר בתהליך ארוך יותר מאשר עם שחקנים מקצועיים. לדוגמה: השחקנית המגלמת את הסבתא היא מעל 70, אבל האנרגיות שלה רחוקות מלהיות כמו הדמות שהיא מגלמת”.

האם ההצגה תעלה יותר מפעם אחת?
“כרגע, אנו לא יודעים אם נעלה שוב את ההצגה. ברמה הפרקטית זה לא מבצע לוגיסטי פשוט…”.

על ההצגה סבתוש:
מחזאי: יוסי הניג
בימוי: רקפת בנימין, ותומר הלדשטיין
הפקה ומנהלת התיאטרון: אביבה בכר
במתנ”ס יהוד מונוסון קיימים חמש קבוצות תיאטרון בשיתוף אורנה פורת, מגיל הרך ועד קשיש. קבוצת התיאטרון הוקמה במתנ”ס יהוד מונוסון, לפני חמש שנים. בכל  שנה, מועלת הצגה בכיכובם, כאשר, בין השחקנים נמצאים מורים, עובדת סוציאלית ,וגם שחקנים בפנסיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות