יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / מתחם המריבה בגבעת שמואל

מתחם המריבה בגבעת שמואל

חברת הנדל"ן א.ב התחדשות עירונית מקדמת תוכנית פינוי בינוי, וזוכה לאמון התושבים, לאחרונה הודיע ראש העיר יוסי ברודני, כי עיריית גבעת שמואל, גם מקדמת תוכנית פינוי למתחם. מבולבלים? גם אנחנו

מתחם גיורא גבעת שמואל

מי יזכה באמון התושבים, ראש העיר או  יזמי הנדל”ן? מאות מתושבי מתחם גיורא בגבעת שמואל, מבולבלים, כמעט 40% מהם חתמו לחברת הקבלן, על חוזה פינוי בינוי, לפיו יקבלו דירה גדולה יותר עבור ביתם, עד שלפתע הצהיר ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, כי התוכניות תקועות במשך שנים במשרדי הממשלה, והחליט כי העירייה תבצע את התוכנית למתחם, בהתאם לתוכנית המתאר שמתבצעת בימים אלו בעיר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לאחרונה אישרה מועצת העיר 300 אלף שח לתכנון, בנוסף לשני מיליון שקל שאושרו בעבר, לקידום הכנת תכנית (תב”ע)  להתחדשות עירונית בשכונה גיורא. בכנס לתושבי שכונת גיורא בנושא פינוי- בינוי,שנערך החודש הציגה העירייה לדיירי השכונה את תפיסתה וחזונה להתחדשות השכונה.

ראש העיר ברודני – ” אנחנו בעירייה לוקחים אחריות איפה שהמדינה נכשלה ונקדם תכנית פינוי – בינוי לרווחת התושבים. הגיע הזמן שסבלם רב השנים של תושבי שכונת גיורא יגיע לקיצו ואנו נמשיך ונפעל למטרה זו. לאורך כל השנים האחרונות פעלנו ללא הפסקה מול שרי הממשלה,  משרדי הממשלה, מינהל מקרקעי ישראל ועוד כדי לקדם את הנושא אולם לצערי כולם מפנים אצבע לעבר בית המשפט שם תלוי ועומד עדיין כל נושא המכרז ההיסטורי של פינוי -בינוי גיורא. אנחנו לא יכולים אמנם לעקוף את סמכותו של בית המשפט אולם אנחנו לקחנו על עצמנו  בעירייה להכין תכנית פינוי- בינוי לשכונה ואף אישרנו במועצת העיר 2 מיליון ₪ לנושא”.

לצורך הכנת התב”ע שכרה העירייה את שירותיהם של משרד האדריכלים פרחי-צפריר ואת משרד ווקסמן גוברין, שני משרדים בעלי ניסיון רב,  להוביל את תכנון  וניהול הפרויקט. ברודני הסביר כי הליך התכנון החל לפני מספר חודשים והתכנית המוצגת תואמת את תכנית המתאר העירונית ותואמה מול משרדי הממשלה ומול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הכל במטרה  לחסוך ולקצר הליכים.  “כשיסתיים ההליך המשפטי נהיה מוכנים עם תכנית ונוכל לצאת למימוש מיידי במקום להמתין לסיום ההליך המשפטי ואז לבזבז זמן יקר על הנעת התהליך והכנת התכנית המפורטת”. אנשי המקצוע הסבירו כי כעת פועלת העירייה להכנת מסמכי התכנית  – הליך שיארך מספר  חודשים ובסופו תוגש התכנית לאישור הוועדה המקומית ולאחר  מכן לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

נציגי העירייה הסבירו בכנס כי כאשר העירייה היא זו שמקדמת תכנית, הסיכוי  שלה לקצר תהליכים ולנוע קדימה גדל, שכן  תכנית המוגשת ע”י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לוקחת בחשבון את מכלול השיקולים העירוניים  ויכולה לתת פתרון הולם, ישים וראלי שיעבור את אישורה של הוועדה המחוזית בזמן הקצר ביותר.

מנגד נציגי החברה היזמית, א.ב התחדשות עירונית של היזם אבי דיין, טוענים כי העירייה יוצרת בלבול בקרב התושבים, והם מקדמים תוכנית מפורטת כולל גישה ישירה לכביש 4.

יואל לביא, מי שהיה עד לא מזמן ראש העיר רמלה וכעת משמש כמנכ”ל חברת התתחדשות בראיון לאתר אונו NEWSאני שמעתי פעמים באוזניי את ראש העיר אומר רק לנו הסמכות להגיש תוכניות, חבר יקרי טעית, אני חתום על המסמך שהופץ לתושבים, כל בעל דירה יש לו את הסמכות והזכות להגיש תוכניות. אני חושב הוא יודע בתוך תוכו, הוא יודע שזה החוק. אני יוצא מתוך הנחה שמישהו מזין אותו, הוא ראש עיר, אם היועץ המשפטי או המהנדס מזינים אותו ולא מתקנים אותו, כולם היו שם בבית העם, ולא פצו פה. אני לא רגיל להתנהגות כזאת של מנגנון של עיר, היו צריכים להסב את תשומת ליבו שהדברים לא מדויקים”.

תושבים רבים , תומכים בהמשך ההתקשרות עם היזם, ובכנס שערכה החברה הקבלנית הגיעו  רבים מהם וקיבלו את הבשורה כי אחרי 20 שנה: פרויקט פינוי-בינוי במתחם גיורא גבעת שמואל יוצא לדרך. בהודעה שהפיצה החברה נמסר – “בכנס דיירים חגיגי שנערך בבית העם בגבעת שמואל ובו נכחו נציגי הבעלים, הנהלת החברה ויו”ר החברה מר יואל לביא ראש עיריית רמלה לשעבר, בנוסף נכחו נציגי ועד שכונה המייצג את התושבים. לאירוע הגיעו למעלה מ- 200 בעלי דירות. במסגרת הכנס הציגה החברה את הפרויקט על מרכיביו הטכניים וגם את חזון שכונת הרווחה החדשה. בכנס הוצג הצוות המקצועי ונפתחו חדרי מידע לרשות הדיירים שאוישו על ידי יועצי מס ויועצים משפטיים. ראש העיר הוזמן לאירוע אבל סירב להופיע בפני התושבים, לאחרונה הוא מנסה לקדם תוכנית משלו על אף שאין לו סמכות היות ומדובר בקרקע ששייכת למנהל מקרקעי ישראל ולא לעיריית גבעת שמואל. מניעיו אינם ברורים. ראשי ועד השכונה יצאו כנגד התוכנית והשבוע והפיצו פליירים עם המסר: “תושבים יקרים שימו לב! להכרזה של העירייה על פרויקט חדש בשכונת גיורא אין כל אחיזה במציאות! בכנס שערך ראש העיר יוסי ברודני פיזרו הבטחות ללא כיסוי, הוצגה תכנית מפוקפקת ללא מען”.

מתחם גיורא גבעת שמואל

בכנס הדיירים סיפרו נציגי היזם על הפינוי בינוי – התוכנית עתידה לשנות מקצה לקצה את חווית המוגרים של הדיירים, מדובר בפרויקט מושקע אשר תוכנן בקפידה ע”י מיטב המומחים ויכלול מגדלי מגורים יוקרתיים, שטחי מסחר, מגדלי משרדים ומגדל דיור מוגן. לרווחת התושבים יבנו פארקים ירוקים הכוללים מתקני ספורט וגני שעשועים, חדרי חוגים לילדים, מבני חינוך, בתי כנסת ומקווה, מרכז בילוי ובתי קפה.

יואל לביא, מנכל חברת התחדשות העירונית –  “אני מביא 24 שנים של ניסיון מוכח בניהול פרויקטים ציבוריים, בניתי ברמלה בהיקפיים של 12 אלף יחידות דיור, יש לי קצת ניסיון בזה, הייתי גם חבר בוועדה המחוזית, אז אני קצת מבין, התוכנית שהוצגה על ידי אדריכל העירייה, זה לא תכנון, זה לשנות גיאומטריה, זה לא רמה. אנחנו מביאים תפיסה אחרת לגמרי, אבל אין ספק שהתוכנית של העירייה עושה בלבול אצל התושבים. זה לא מוסיף לביטחון של התושבים. ראש העיר אומר דבר , שאני לא הייתי אומר אותו, זה דבר לא נעים, אנחנו העירייה דואגים לכם, שזה משפט יפה לתקופת בחירות והיזמים באים לעשות כסף, וואלה היזמים באים לעשות גם בשביל הנשמה. מי שגדל עם  12 אחים בחדר וחצי לפעמים יש כאן גם נשמה. זה לא יפה להתבטא ככה, גם כחלון מגיע מבית כזה, ומגיע מתוך מקום של חמלה חברתית. אנחנו ממשיכים עם החתמות של התושבים, ונגיש תוכנית מפורטת די מהר, במצב ההשוואתי בין מה שראיתי בין אדריכל העיריה לתוכנית שלנו, אנחנו במצב הרבה יותר טוב, יש לנו בקירוב של 40% חתימות של תושבים, אנחנו בודקים גם הליך משפטי כלשהו”.

תגובת עיריית גבעת שמואל – “עיריית גבעת שמואל קיימה כנס תושבים וכמות התושבים שהגיעו ובירכו על התכנית מדברת בעד עצמה. העירייה מקיימת קשר ישיר עם התושבים והיא היחידה שרואה אך ורק את טובת התושבים וטובת העיר ללא כל אינטרסים כלכליים. אין בכוונתנו  להמשיך ולהתנצח עם אף יזם מעל דפי העיתונות. עצם הריצה של היזמים לתקשורת מעידה על לחץ”.

ראש העיר יוסי ברודני סרב להגיב לנאמר בכתבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. הכתבה ממומנת ע”י א.ב התחדשות עירונית, יש להם אולי 10% מחתימות הדיירים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות