יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / סערה – הקרן החדשה בבית ספר בסביון

סערה – הקרן החדשה בבית ספר בסביון

חשיפה - נציג הקרן החדשה הגיע לבית ספר בסביון להרצאה בפני 150 תלמידי בנושא גירוש הפליטים. מורות עזבו באמצע והורים זועמים כי לא ביקשו את אישורם

פליטים בדרום תל אביב

הרצאה של ארגון הקרן החדשה לישראל בפני מאות מתלמידי בית ספר היסודי בסביון מעוררת זעם ודרישה ממנהל בית הספר שייקח אחריות ויתפטר לאלתר מתפקידו. מנהל בית הספר שיגר מכתב התנצלו להורים.
משרד החינוך – מנהל בית הספר יוזמן לשיחת בירור בנושא, ובכוונתנו לפעול בהתאם לחומרה הנדרשת.

יניב בכר מנהל בית ספר בסביון
צילום מפייסבוק

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתבות נוספות – מועצת סביון פיטרה את השומר הילדים יצאו להפגין
זהירות גנבים – שלוש וילות נפרצות בחודש בסביון


יניב בכר,
מנהל בית הספר בסביון, שנוי במחלוקת בקרב הורי התלמידים. בכר, הגיע לסביון אחרי שערורייה בבית ספר תיכון אותו ניהל בחולון, שם הכינו תלמידים מיצג ובו הושמטו מילים מתוך ההמנון הקושרות את הארץ לעם היהודי.

בבית ספר סביון גני יהודה, לומדים תלמידים מכיתות א-ט, נוהגים בימי שישי לערוך מפגשי ‘שישי תרבות’. מספר מורים מצוות בית הספר אשר קשורים לארגוני שמאל, הזמינו את תלמידי שכבות ז-ט להרצאה עם נציג הקרן החדשה לישראל, ארגון שמאל קיצוני, שנוי במחלוקת בישראל ויש הטוענים כי תומך בארגונים הפועלים נגד מדינת ישראל, להרצאה בנושא גירוש פליטים ומצב מהגרי העבודה בישראל.

פליטים בדרום תל אביב
צילום ארכיון – הפגנה של ילדי פליטים


מספר אחד התלמידים שנכח במפגש
– לא הבנו למה בכלל מביאים אותנו להרצאה כזאת בבית התרבות ומה זה קשור לילדים, זה דברים שההורים שלי מדברים עליהם. ישבנו שם ושמענו אותו מדבר ומספר על המצב הגרוע של האנשים שהגיעו מסודן לישראל, ואיך הם חיים כאן, באיזה תנאים ואיך המדינה רוצה להחזיר אותם למקומות שאולי יהרגו אותם. זה ממש הלחיץ אותנו, מה אנחנו יכולים לעשות עם זה. וכל הזמן הוא חזר שהמדינה לא עושה כלום ורוצה לעלות אותם למטוסים למקומות שיש בהם מלחמות. אנחנו ילדים מה הוא רוצה שנעשה. ישבנו שם ולא הבנו מה רוצים מאיתנו”.

הילדים חזרו לספר להורים, כי הגיעו מהקרן החדשה לשיראל להרצאה בבית ספר וסיפרו שהמדינה אשמה ועכשיו מלא הורים וילדים שהם פליטים יהרגו כי הם יחזרו למדינות שיש בהם מלחמה. ההורים בדקו עם צוות המורים, ואכן גם בקרב צוות המורים יש אי נוחות מאז ההרצאה בשישי.

יניב בכר מנהל בית ספר סביון
מתוך פייסבוק – מנהל בית הספר נגד שר החינוך

מספרת אחת האמהות – אני חושבת שמנהל הזה עשה מספיק נזק לזמן הקצר שהוא כאן, שמענו מה קרה בחולון. אנחנו בבית אנשי ימין ולא מקובל עלינו בכלל שהוא מכניס פוליטיקה שמאלנית לבית ספר מבלי שאנחנו יודעים על כך. מדובר בארגון שנוי במחלוקת, באיזה רשות הוא מביא לתוך בית הספר נציגים של ארגוניים כאלה ואחרים ושוטף לילדים שלנו את הראש. דיברתי עם מורות שביקשו לאזן את ההרצאה עם פאנל של אנשים שיציגו גם זווית הפוכה. אך נמסר להם כי רק נציג הקרן החדשה ידבר עם התלמידים. מחר הוא יכול להביא לילדים הרצאה שלא צריך להתגייס לצבא. מישהו צריך לשים לו גבול, זאת לא אקדמיה מדובר בילדים קטנים שלא צריכים להיחשף לפוליטיקה זולה.

מנגד טוען אב לאחד הילדים בבית הספר – אני מברך את מנהל בית הספר שחושף בפני הילדים מצבים מורכבים במציאות הישראלית. חשוב שכולנו נדע מה יהיה על הפליטים שישובו לארצם. אני מחזק את מנהל בית הספר.

גורמים במשרד החינוך מאוד לא מרוצים מהכניסה של נציגי הקרן החדשה לבית הספר בפרט שהדבר לא תואם איתם. תושבים שפנו למועצה טוענים כי גם שם לא ידעו על ההרצאה.

מנהל בית הספר שיגר מכתב להורים ובו נכתב – “מתוך כבוד ומחויבות כלפיכם נכתב מכתב זה שכן אתם ההורים שולחים בכל בוקר את ילדיכם לבית הספר וסומכים עלינו שנעניק להם חינוך מיטבי, פלורליסטי, ערכי. הציפייה שלכם היא שנסייע להם להיות בני אדם טובים יותר, אנשים שמכבדים את השונה ומקבלים את החריג. אנשים שמכבדים את החוק ושומרים על דרך ארץ וכבוד האדם. אתם סומכים על כישורינו כמו גם שיקול דעתנו כי לא משנה מה עמדתנו הפוליטית או אמונתנו הדתית – הן לא יוכנסו לתוך בית הספר.

ביום שישי ה -4\27  קיימנו את “שישי תרבות” – תוכנית העשרה שבאמצעותה אנו חושפים את תלמידי חטיבת הביניים לסוגיות ערכיות, חברתיות, וכן העשרה תרבותית ומתן השראה. כך למשל השנה נחשפו השנה התלמידים להרצאות במגוון תחומים: שונות, ניהול קונפליקטים, אחריות, נתינה, התמדה והשקעה.

הקרן החדשה בבית ספר בסביון
מכתב ממנהל בית הספר להורים

ההרצאה שהתקיימה ביום שישי האחרון התיימרה להציג את סוגיית גירוש הפליטים על מנת להפגיש את התלמידים עם אקטיביסט חברתי. המרצה התבקש להציג את הדיון הציבורי בנוגע לפליטים המיועדים לגירוש. לצערי, המרצה חרג מהתאום שנערך איתו מבעוד מועד והציג את הדיון באופן חד צדדי. בהרצאה ניתן דגש על הסבל האנושי שחווים הפליטים וילדיהם הנמצאים כרגע בישראל, והושמעה ביקורת על היעדר מדיניות בנוגע לטיפול בפליטים.

זאת ועוד התחוור לנו כי המרצה חבר ב”קרן החדשה” גוף לגיטימי וחוקי במדינת ישראל, אבל בה בעת גוף שנוי במחלוקת. ההרצאה לא נגעה בקרן אלא רק בפעילותה הלגיטימית, באקטיביזם החברתי וכפי שנכתב למעלה באופן חד צדדי נגד החלטת הממשלה לגרש את הפליטים/מסתננים. ברור לי כי לא נכון להציג בבית הספר סוגיות ערכיות באופן חד צדדי, לכן אפעל להפגיש את התלמידים עם הצד השני של הדיון הציבורי בסוגיה. לשמחתי, לאחר ההרצאה ובזמן השאלות אחת המורות הציגה שאלות נוקבות שבטאו במעט את הזווית האחרת. כמו כן הנחינו את המורים לקיים דיון חינוכי בכיתות על מנת לאזן את האופן החד צדדי כפי שמרצה הציג וכן לאפשר עיבוד ודיון הסוגיה. בישיבת המחנכים שהתקיימה ביום ראשון חזרנו על ההנחיה לקיים דיונים בכיתה אשר יאפשרו להתבונן במורכבות הסוגיה.

אני סבור כי שגיתי בבחירת המרצה ובאופן הבירור שערכנו אודותיו. האחריות היא שלי ואפעל להקפדה יתרה בבחירת המרצים במפעל העשרה זה. בוודאי כאשר מדובר בסוגיות רגישות. יחד עם זאת הצגת סוגיות מורכבות, גם אלה המעוררות אי נחת, היא אמצעי חינוכי מהמעלה הראשונה בחברה המבקשת לחנך לדמוקרטיה, זכויות וכבוד אדם.

אמשיך להוביל את בית הספר בנחישות ואהבה לתלמידים שלי ולצוות המקצועי – אעשה כל מאמץ להיות נאמן לאמת ולדרך המיטיבה, אולם לא אוכל להתחייב כי לא אשגה. בכל מקרה נפיק תמיד לקחים, נמשיך להתקדם בשבילי החינוך ונשתדל להרבות טוב בעולם.

בכנות ושותפות
יניב בכר
מנהל בית הספר

מהקרן החדשה לישראל  נמסר לאתר אונו ניוז – בית הספר בסביון הזמין את רכז התקשורת והאסטרטגיה של הקרן החדשה לישראל, עמית יולזרי, להרצאה בפני החטיבה הצעירה (כיתות ז-ט) שהתקיימה ביום שישי האחרון. נושא ההרצאה היה המאבק נגד גירוש מבקשי המקלט, וההתעוררות האזרחית המרשימה שנרשמה כנגדו.
במהלך ההרצאה הוקרנו בין השאר סרטוני וידאו שמציגים עובדות ונתונים על מבקשי המקלט שנמצאים בישראל. התלמידים היו מרותקים לנושא במהלך כל ההרצאה, שאלו שאלות רבות ובסיומה מחאו כפיים, כשבשום שלב במהלך ההרצאה לא נרשמה מחאה כלשהי- כפי שנטען.

ממשרד החינוך נמסר: המשרד אוסר על הכנסת תכנים שפוגעים בלגיטימיות של מדינת ישראל לתחומי בתי הספר, ודבר זה אף עוגן בחוזר מנכ”ל. מנהל בית הספר יוזמן לשיחת בירור בנושא, ובכוונתנו לפעול בהתאם לחומרה הנדרשת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

13 תגובות

  1. המנהל לא שנוי במחלוקת. יש קומץ קטן שולי ומרגיז של אמהות ששמו לעצמן הפרוייקט להדיחו. יניב מנהל נפלא ואנחנו ההורים לא ניתן להרוס.

    • לא קומץ, לא קטן, לא שולי ובטח לא רק אמהות.
      הורים ותלמידים רבים לא מרוצים מהמנהל וכל אחד וסיפורו הוא. כדאי לך קצת להתערות ולשמוע.

    • את מטעה , אני אב ל 3 ילדים בבית הספר ומתנגד להמשך העסקתו של יניב בכר. לא מדובר בקומץ אמהות, אלא ההיפך, קומץ אמהות שמעוניינות שהוא ימשיך בתפקידו. ישנם כשלים רבים בניהולו. הדוגמה שהכניס לבית ספר את הקרן החדשה , היא רק קצה הקרחון. יניב מטיף על קבלת האחר, אך כאשר מדובר על ילד שנמצא בספקטרום האוטיסטי , קשה לו לקבל. לטענתו זה בזבוז כסף להוציא על סייעת מפני שבכל מקרה לא יצא מזה כלום. יש לי המון דוגמאות נוספות . במידה ותרצי לשמוע אשמח לשתף אותך.

    • לגבי ההרצאה , טוב וכדאי שילדי סביון ישמעו דעות אחרות בכל נושא ולא יחיו בבועה …וזאת עם דגש שזו דעה…לא חייבים להסכים לא חייבים לתמוך אבל חייבים להקשיב .
      ולאמהות המשעוממת בסביון , שמוציאות ווטספ “חשאי” על מפגש איך להעיף את יניב המנהל אצל אחת האמהות בבית ( המנהל צעק כל בנה..) תרגיעו, לכו לשתות קפה בביתא…אף מנהל שפוי לא יכניס את כף רגלו לבית ספר זה כל עוד אתן דוחפות כל הזמן את האף הארוך שלכן . ילך יניב יבוא עוד מנהל סוג ז’ אז תרגיעו….

    • בהחלט לא מדובר בקומץ של אמהות – מדובר במודעות הולכת וגוברת של הורים מודאגים שחווים התנהגות שנויה במחלוקת – לא ראויה – נטולת ערכים ופרובוקטיבית שמדאיגה מאוד את רובם המכריע של הורי בית הספר באופן כזה או אחר.
      לחשוף ילדים מתבגרים שבעוד זמן קצר צריכים לעלות על מדי זית ולהיות גאים במולדתם ומורשתם להרצאה של פעיל שמאל קיצוני שבא להטיף נגד מדינת ישראל היא פרובוקציה לשמה.
      ולומר שלא ידע מי מגיע להרצות הוא ניסיון שוטה להטל בהורי בית הספר – ראיה לכך היא עמוד הפייסבוק הפרטי המתלהם לעיתים של המנהל.ועברו המתריס הדומה בבתי ספר אחרים.

      • זה ביס יסודי, איזה זמן קצר ואיזה מדי זית. את כ”כ רוטטת מהתרגשות מזה שהילדים יעלו על מדים ו”יילחמו על המדינה” שלא עולה על דעתך שלהיות בנאדם יותר חשוב מלהיות חייל. אני אישית, מאוד שמח שמנהל בית הספר אינו רובוט ויש לו מחשבה חופשית, שלא כמו חלק מההורים פה שמובילים את הקמפיין הממוקד הזה.

      • תני לי לנחש, את אחת מהאמהות המתלוננת. עלק שניה מגיוס, חחחח יש יותר מדעה אחת ולעורר מחשבה ועניין בילדי שמנת מנומנמים שרב הזמן הראש שלהם תקוע המסכים לא יהרוג אף אחד.
        את בטח מאלה שהילדים שואלים אותה מי ברא את העולם אומרת אלוהים ולא הצגת את אפשרויות האמונה…
        אירן זה כאן

  2. התגובה של הקרן החדשה פה שגויה לגמרי ולא נכונה התלמידים מחאו כפיים לצוות מורי האנגלית שהציגו את הצד השני ובאו מנגד לעמית. וכל שאלות התלמידים היו שאלות או יותר נכון תגובות למצב שתואר הוא סיפר כמה המדינה רעה ושצריך להתנגד לממשלה. בושה לבית הספר. *ממקור ראשון*

  3. יניב מנהל ומנהיג חינוכי ברמה הגבוהה ביותר. קומץ הורים מחפשים לעורר סערות מאינטרסיים אישיים ותו לא. אם המורים ישפטו את התלמידים כפי שחלק מההורים שופטים את המורים, אזי אומללים ילדינו.

    • מנהיג חינוכי?
      אחת הביקורות העיקריות נגדו שהוא חסר מנהיגות ושאינו מתווה משנה ערכית בקרב צוות המורים וגם לא בקרב התלמידים.
      בדיוק מה שחסר לבית הספר שלנו הוא מנהל שהינו מנהיג חינוכי, מוביל, סוחף ושנותן השראה.

  4. ריח חריף של רדיפה עולה כאן. יניב הצליח כנראה להפחיד את ההורים, כי במקום להיות איזה מין מנהל “יאיר לפיד” כזה, מיין סטרימי, נחמד, זורם, שמצדיע לדגל ולא מערער בסמכות, הוא העז לעודד מחשבה ודיון ולחשוף את התלמידים לעולם כולו.
    פויה, שמאלני. מתריס. אז מה אם שירתת בצנחנים. אז מה אם עשית מילואים עד גיל 40, אז מה אם הלכת לחינוך מתוך תחושת שליחות עמוקה. זאת פאקינג סביון בנאדם, אפחד לא רוצה להכיר אותך, רק אל תטלטל את הספינה. אתה אמור להיות בייביסיטר צייתן. ההורים לא רוצים שתפתח את ילדיהם, הם רוצים לשמר את המבנה החברתי הסחי והשמרני שלהם. מהורים כאלו לא יצמח כלום, רק עוד כסף כנראה.

  5. תלמיד מגנוב

    אופס בכלל הברזתי מההרצאה הזאת

  6. לחלויין קומץ של אמהות שהורגלו שעל פיהן ישר דבר. יניב מנהל נהדר שעושה עבודתו נאמנה ובעיקר לא מתייחס לקולות הרקע הבודדים שחושבים שינהלו לכולם את החיים.
    גם הכתבה הזו היא תוצאה של אם חסרת מנוחה שלצערי לא השכילה להבי שהדבר היחיד שיצא מהכתבה הזו היא שמחה לאיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות