יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / קריית אונו – אושרה תוכנית המתאר של העיר

קריית אונו – אושרה תוכנית המתאר של העיר

לאחר שנים של הכנה ועבודה מאומצת של טובי המומחים ובשיתוף הציבור, לקריית אונו יש לא רק חזון מגובש אלא גם תכנית עבודה מפורטת המאפשרת לתכנן ולפעול בתוך מסגרת וכללים קבועים מראש. התוכנית תוצג לציבור ב7.3.2018

תוכנית מתאר קריית אונו

מועצת עיריית קריית אונו אישרה השבוע, בתום דיון ארוך, ברוב קולות, את תכנית המתאר הכוללנית לעיר קריית אונו עד לשנת 2040. קדמו לאישור התכנית עבודת הכנה ארוכה של צוותים מקצועיים  והליכי שיתוף ציבור, בראשות האדריכלים אורי מזור ופרופ’ פירשט, ד”ר עמליה רימלט, מכון גיאוקרטוגרפיה, רון לשם וגיל הר-גיל,  ומשרד אירית גיל שריכז את הצד המנהלי. הצוות הסתייע במתכננת המחוז הגב’ נעמי אנגל וסגניתה גל קארו. את התכנית הובילו ראש העיר ישראל גל וסגניו רון מלכה, נפתלי כהן ועמי כחלון יחד עם הצוותים המקצועיים של העירייה בראשות מהנדסת העיר הגב’ אנדה בר ומנהלת מח’ התכנון הגב’ רותי זק.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במשך שנים ארוכות התנהלה העיר כאשר תכניות נעשות ומאושרות טלאי על טלאי ולעתים יוצרות מציאות מעכבת. לא הייתה הגדרה טובה מספיק של כללי התכנון וההנחיות להגשת תכניות, לא הוגדרו כהלכה שטחי הציבור, אזורי הפנאי, תשתיות וכבישים, לא התקיימו צירים ירוקים ולא נתנו הגדרות מדויקות לשימושים השונים.
תוכנית מתאר קריית אונו
תכנית המתאר החדשה שמה לכל זה סוף. מעתה יודע כל מתכנן, יזם, או תושב כיצד תיראה העיר, היכן יעברו בה צירי התנועה, אילו תשתיות פיזיות וקהילתיות מתוכננות, צירים ירוקים לתנועת הולכי רגל ושבילי אופניים, התחבורה הציבורית ובכלל זה תחנות וקווי הרכבת הקלה, התחדשות עירונית תרוכז בשני צירים עיקריים ואילו העיר הוותיקה תשמור על אופייה הייחודי.  העיר תתחבר על ידי ככרות מרכזיות ויהיה מרכז עסקים ראשי מתקדם. ציר לוי אשכול יהפוך להיות שדרה אורבנית מתקדמת ומוצללת שבמרכזה שביל אופניים ולצדיה בתי קפה ובתי מסחר ושימושים מעורבים אשר יהפכו למרכז קהילתי תוסס המחבר את העיר לכלל קהילה אחת.

ראש העיר ישראל גל: חשיבותה של התכנית הינה נגיעתה בכל ההיבטים, התכנוניים, הקהילתיים והתרבותיים. לאחר שנים של הכנה ועבודה מאומצת של טובי המומחים ובשיתוף הציבור, לקריית אונו יש לא רק חזון מגובש אלא גם תכנית עבודה מפורטת שמאפשרת לכולם לתכנן ולפעול בתוך מסגרת וכללים קבועים מראש. אנו גאים להיות בין הערים המובילות בישראל גם בהיבט התכנוני ובחזון שלנו לעתיד העיר. אישור התכנית הוא אירוע היסטורי, לא פחות מזה, ולכן נציג אותה לציבור ברוב עם ביום רביעי 7/3/18.
ישראל גל ראש עיריית קריית אונו

ראש העיר הוסיף ואמר: “בשנים האחרונות טענו כנגדנו כי אנו פועלים ומאשרים תכניות ללא תכנית מתאר, וכי יש ראשית לאשר את תכנית המתאר ורק לאחר מכן תכניות בנייה. טענה זו לא יכולה שוב להיטען, ועל מנת לסבר את האוזן אוסיף ואומר, כי במהלך השנים האחרונות אישרנו תכניות רק לאור תכנית המתאר המתגבשת”.

אני מבקש להודות לצוות המקצועי של העירייה בראשות מהנדסת העיר הגב’ אנדה בר ומנהלת מח’ התכנון הגב’ רותי זק אשר יחד עם ועובדי הוועדה לתכנון ובנייה וכן לנציגי כל משרדי הממשלה שהיו מעורבים בתהליך ואשר הקדישו שנים של עבודה מקצועית והובילו את תכנית ה מתאר הלכה למעשה.  תודה מיוחדת לציבור תושבי קריית אונו שהיה מעורף ולקח חלק במפגשים הרבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות