יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / חדשות חמות / עוזי אהרון: ‘אעצור את פרויקט הנת”צ’ (נתיבי תחבורה ציבורית)

עוזי אהרון: ‘אעצור את פרויקט הנת”צ’ (נתיבי תחבורה ציבורית)

רק כשבועיים וקצת עד הבחירות והמטה של עוזי אהרון, רוחש אנשים הנכנסים ויוצאים, והמתח מורגש באוויר. בכל כמה דקות נכנס מישהו לחדרו של אהרון, נושא פתק עם שאלה דחופה ולמרבה הפלא, הוא עונה בשקט, ומסמן בידיו שהכול בשליטה.

עוזי אהרון. תוכן מקודם
עוזי אהרון. תוכן מקודם

עוזי, השאלה המתבקשת כיצד אתה  נראה רגוע ומתנהל בקור רוח, כאילו כל מה שקורה מסביב אינו נוגע/משפיע עליך?


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אני רגיל ללחץ, יש לי ניסיון של למעלה  מ-30 שנה בעיריית אור יהודה. ראיתי כמעט הכל, וחוויתי משברים וקשיים לא פשוטים. בשעה כזו, הטעות הכי גדולה זה להילחץ. קור רוח היא תכונה חשובה ונדרשת למי שנמצא בראש מערכת גדולה, ומורכבת- הלחץ אינו מסייע לאף אחד”.

בימים האחרונים, תושבי העיר גועשים על תכנית: ‘מהיר לעיר’ (נתיב תחבורה ציבורי) שאמורה לשנות את אור יהודה – על מה כל הרעש?

“עיריית אור יהודה חתמה על הסכם עם משרד התחבורה, עוד בחודש ינואר שעבר, להסבת נתיבי תחבורה פרטית,  לתחבורה ציבורית בלבד באורך 6.5 ק”מ, ברחובות העצמאות, איינשטיין, החרושת, סעדון, בן פורת וקזז. העבודות מתוכננות לשנת 2019 וצפויות להסתיים בתוך שנה. מדובר על הסכם, שאם חלילה ייצא לפועל, יבטל מאות רבות של חניות כחול לבן לאורך כל הציר הראשי של אור יהודה, יגרום לפקקי ענק בשעות העומס ולעומסי תנועה כבדים לאורך כל שעות היום, יבטל את כל שש הכיכרות לאורך הציר, מהוות גורם בטיחותי מספר 1 וגם תורמות לנוף הסביבתי. לאורך כל הציר יוצבו מצלמות אוטומטיות, למתן קנסות כבדים לרכבים שייסעו על הנתיב. מבחינתי, אלו השלכות הרסניות שיפגעו אנושות באיכות חיי התושבים ויהפכו את החיים בעיר לבלתי נסבלים. מדוע לא ללמוד מניסיונם של ערים אחרות? בפתח תקווה קרו רק אסונות בנפש בגלל הנת”צ והוא בוטל. בבת ים התושבים הכריעו ודחו את תכנית משרד התחבורה, לאחר שכבר בוצעה בשטח. ראשי ערים רבים בגוש דן הבינו זאת וסרבו לחתום על הסכמים דומים, מתוך ראיית טובת התושבים”.

האם קיים פתרון, הרי העירייה חתמה כבר על ההסכם עם משרד התחבורה?

“כראש עירייה, הפעולה הראשונה והמידית שאעשה, תהיה עצירת הפרויקט וביטול ההסכם עם משרד התחבורה. זאת התחייבות שלי לתושבים. כאשר הפגיעה באינטרס הציבורי היא כה קשה, אין שום כוח שבעולם שייכפה עלינו לממש את ההסכם. אנחנו נעשה זאת בהסכמת משרד התחבורה וככל שיהיו חילוקי דעות, אפעל משפטית עד לפנייה לבג”צ, אבל לדעתי לא יהיה צורך בכך. ראשי ערים חדשים רבים ‘פתחו’ הסכמים כולל הסכמי גג בנושא בנייה ופיתוח”.

אז איך בכל זאת תתמודד עם שיפור נושא התחבורה הציבורית?

“יש דרכים אחרות לשפר את שרותי התחבורה הציבוריים, ולהרחיב את נתיבי התחבורה וכך בכוונתי לעשות. כראש העיר אפעל להגברת תדירות קווי התחבורה הציבורית, להתאמת מסלולי קווי הנסיעה לצרכי התושבים ולהרחבת שעות הפעילות למתן מענה לצעירים ולעובדים בשעות לא שגרתיות”.

רבות דובר בקמפיין הבחירות הנוכחי על מצב החינוך באור יהודה. מה התכניות שלך בנושא?

“כראש העיר, אציב את החינוך בראש סדר העדיפויות. בכוונתי למנות את ד”ר ניסים ארביב, מספר 2 ברשימתי, לאחראי על תיק החינוך בעיר. המחצית הראשונה של שנת 2019 תוקדש להכנת תכנית אסטרטגית חינוכית לעשר שנים באמצעות מומחים – הצבת יעדים והשגתם, תוך בניית רצף חינוכי החל מהגיל הרך ועד לתעודת הבגרות וחתירה למצוינות”.

דיברת על הרצף החינוכי. למה כוונתך?

“מדובר בראייה של הילד מהגיל הרך ועד סיום התיכון, כרצף אחד, זוהי נקודת מפתח חשובה מאד. תכנית הלימודים נבנית  כרצף של תכנים, מיומנויות, ערכים וסטנדרטים נדרשים, באשכולות של תחומי דעת. נתחיל בתכנית ליבה מחייבת לגנים, כתחילתו של רצף חינוכי  במתמטיקה, באנגלית, במדעים, באמנויות ובכישורי חיים. נפעל להטמיע כלים ומענים חינוכיים בגני הילדים. נקדם את החינוך האיכותי כבר מהגילאים הצעירים בכיתות א’-ב’, ובכך נצמצם פערים. במקום לשלוח ילדים פרטנית לשיעורים פרטיים יקרים שלהורים קשה לממן, נפעיל בבתי הספר היסודיים, בשעות אחר הצהרים, שיעורי תגבור במתמטיקה, אנגלית ומדעים  בנוסף,  שיעורי תגבור לבגרויות אחה”צ בבתי הספר התיכוניים”.

מה לגבי  הטיפול בילדי החינוך המיוחד?

“כאב לשני ילדים מקסימים ומיוחדים (מאותגרים), אני מכיר מקרוב את עולם החינוך המיוחד. יש לנו חובה מוסרית, כקהילה תומכת, לא להשאיר אף ילד מאחור. אסור שהחתירה למצוינות, תבוא על חשבון החינוך לילדים בעלי צרכים מיוחדים. כראש העיר אכשיר ואעניק תגבור באמצעות מדריכים טיפוליים כבר בבית הספר. נעניק עזרה באבחון, בהתאמה אישית ובתגבור סייעות אישיות לתלמידים אלו, בנוסף, נתגבר גם בחוגים מיוחדים. חשובה גם ההנגשה לילדים אלו”.

קיים חשש בציבור במידה ויבחרו בך, שתהיה כפייה דתית בעיר. מה יש לך לומר על זה?

“הרשימה החדשה שהקמתי מגוונת, כוללת גם חילונים ואנו מייצגים  את כל תושבי העיר.  בשיחות יומיות  עם תושבים רבים, רובם חילוניים. אני שומע הכפשות מרושעות, שאם אבחר אהפוך את העיר לחרדית. כל תושב שעיניו בראשו, מבין שמדובר באמירות חסרות שחר, שכל מטרתן לפגוע במועמדותי בדרכים לא דמוקרטיות. הרי איזה אינטרס יהיה לי כראש עיר להפר את הסטטוס קוו? סיסמת הקמפיין שלי היא: ‘ראש העיר של כל התושבים’, וזה בדיוק ראש העיר שאהיה, של כל התושבים. ישנם תושבים אשר מביעים חשש אמיתי מכפייה דתית בעיר, ואני אומר להם בקול חד וברור, שתחת ראשותי לא תהיה כפייה דתית משום סוג. אשמור על הסטטוס קוו ואלחם על חופש הבחירה. התחייבתי על כך, אני וחברי רשימתי מעל כל במה. קחו לדוגמה את העיר רחובות  ואת העומד בראשה -רחמים מלול . איש שומר מצוות, שהכפישו אותו ברשעות כאילו רחובות תהפוך לחרדית והיום לאחר שנים, הוא אהוב ומקובל על כל התושבים, דתיים וחילוניים כאחד”.

מה המסר שלך לתושבים שעדין לא החליטו עבור מי להצביע?

“תבדקו את העובדות ואת הנתונים. לא להאמין לסיסמאות ריקות מתוכן, לא להכפשות, רק לדברים ממוסמכים. כמי שמגיע עם תכניות רציניות המעניקות מענה אמיתי לצרכי העיר והתושבים. אני אשים את התושבים במרכז. אני זה שמסוגל להוביל מערכת כה מורכבת, ולהתמודד עם אתגרים כה גדולים ובהצלחה “.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות