יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / מים עכורים

מים עכורים

בריכת השחייה העירונית ביהוד עברה לאחריות העירייה, מאחורי הקלעים פועלים פולטקאים, אגו, הרבה כסף, מכרז מהיר, ובריכה סגורה לתושבים

הברכה העירונית ביהוד

‘הגיגית’, כפי שנהוג לכנותה על ידי אנשי יהוד הוותיקים עברה לניהול העירייה, כך על פי החלטת ראש העיר יעלה מקליס, שהחליטה להוציאה מידיי המתנס שניהל אותה במשך השנים. העירייה יצאה למכרז לפני מספר חודשים ולא ניגש אליו אף אחד, בחודש אפריל יצאה העירייה למכרז נוסף, אל סיור הקבלנים הגיעו מספר מתמודדים ולבסוף רק חברה אחת  ניגשה למכרז, וזכתה. חבת ניו לייג יזמות והשקעות בעמ, מלוד. בשנת 2013 עלה שמה לכותרות אחרי שהועסקה על ידי עיריית יהוד, בנושא כח אדם, והעסיקה את הסיעות בגני הילדים. חברת ניו לייג עוסקת גם בניהול בריכות עירוניות ומאז שנת 2005 מנהלת את בריכה בלוד ובעוד מספר ערים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אבנר בן יוסף, נציג חברת ניו לייג, זכיינית הבריכה בשיחה עם אתר אונו NEWS –  “אנחנו מנהלים בריכה בלוד משנת 2005, ביהוד הבריכה היתה של המתנס, והוא לא רצה לשחרר הבריכה ליזם חיצוני, ולאחרונה אחרי שהבריכה בגרעון של 400-500 אלף שח כל שנה, לעירייה נמאס מזה, ואז היא החליטה להוציא את זה למכרז. אני עקבתי אחרי המכרז של יהוד, ולא נגשתי למכרז הראשון, ואז אמרתי לעצמי נלך לראות במה מדובר… ראיתי בריכה סבירה, קטנה, בלוד יש לי בריכה של 8 דונם, ביהוד יש דונם וחצי.  יש בריכה מאוד יוקרתית, נווה מונוסון שלוקחת מחירים בשמיים, 70 ומאה שח, כאן יש בריכה עממית, ואם מנהלים אותה נכון היא יכולה להיות כלכלית. עשיתי חשבון עם אני יכול לשמור על מקום רווחי ולא להיות גרעוני כמו המתנס, הכסף שהם משלמים הולכים לשדרוג הבריכה, אנחנו לקחנו את הבריכה לארבע שנים ועוד אופציה לשנתיים. הבריכה הזאת היתה גרעונית 500 אלף שקל, אני לא ידעתי את כל הדברים האלה, העירייה עשתה סיור קבלנים לפני 3-4 שנים, המתנס לא נתן לה, יש להם את החברים שלהם שנכנסים בלי כסף, מוצאים כרטיסים בחינם, בסוף העונה העירייה צריכה לשים כסף… אין שום סיבה בעולם שבריכה תפסיד כסף, לדעתי היא התנהלה עד עכשיו ברמה חברית,המציל מכיר את זה כנס, זה מכיר את זה כנס, היה להם פה עד עכשיו שחיות לילות לנוער… אי אפשר להגיע למצב שמפסידים חצי מיליון כל עונה. במסגרת ההסכם הם הבינו שהם הביאו יזם שלא בא בגלל העינים הכחולות של ראש העיר, זה צריך להיות כלכלי”.

נושא הבריכה מעסיק את עיריית יהוד מאוד, מסתבר, עד כדי כל שלצורך כך נשכרו שירותיו של מיקיי טננבויים, תושב סביון, ומכר אישי של ראש העיר יעלה מקליס אשר מנהל את הבריכות במונוסון ובני עטרות. מייקי הועסק בשנה שעברה כיועץ בחברה הכלכלית בנושאי הספורט, ובנוסף נשכר כיועץ מיוחד לראש העיר לנושא הבריכה. בעלות שכר של עשרות אלפי שקלים. בכירים במתנס מספרים כי היועץ אותו מינתה העירייה, התעסק בכל הוצאות תפעול הבריכה, ולא אושר שקל ללא פיקוח שלו, את סוף השנה שעברה סיימה הבריכה בגרעון של 700 אלף שח.

העירייה החליטה לצאת למכרז, אליו ניגשה חברת ניו לייג מבדיקת רשם החברות של משרד המשפטים, מוגדרת החברה כמפירת חוק, ולפי הנתונים הגישה את הדוח השנתי שלה בשנת 2013. לפי אחד ההסכמים במכרז לניהול הבריכה בן ה43 עמודים ישנו סעיף המבקש לקבל רישום של התאגיד ברשם החברות לרבות רישום בעלי המניות. האם הגישה החברה את המידע לעירייה על הסטטוס שלה במשרד המשפטים? האם העייריה קיבלה את הפרטים ובכל זאת אישה את המכרז? בעיריית יהוד סרבו לענות לשאלה.

חבר המועצה ועורך הדין בני רזניק המשמש כיושב ראש ועדת המכרזים, כלל אינו זוכר שראה מסמך כזה ומפנה ליועץ המשפטי של העירייה – “אני לא זוכר את זה בעל פה, צריך לפנות לעירייה, שאנחנו דנים בזה אני לא מתחיל להפוך את כל התיק, יש חוות דעת של היועץ המשפטי שהגישו את כל המסמכים, זה תיקים עבים מאוד, אנחנו לא מתחילים לקרוא שם כל עמוד, אנחנו בודקים איזו הצעות יש, לפי זה מחליטים”

חופשת הקיץ כבר החלה, רבים מתושבי יהוד נאלצים לשלם סכומי כסף גדולים בבריכות בערים שכנות, קייטנות של ילדי יהוד מועברות לבריכה באור יהודה, קורס שחייה של תלמידי יהוד מתקיים בגני תקווה, הזכיין מבטיח כי בתוך ימים תיפתח הבריכה שיגיעו כל האישורים של רישוי עסקים, אך תאריך פתיחה רשמי עדיין אין.

תגובות

עיריית יהוד – “ההתקשרות החוזית עם חברת ניו ליג בנוגע להפעלת הבריכה העירונית נעשתה כדין ואין מניעה לעבוד עם המפעיל. מייקי טננבאום סיים את עבודתו בחברה הכלכלית יהוד מונוסון בתאריך 30.6.17 ואינו מועסק יותר. אנו מודים לו על התרומה שלו לקידום הספורט בעיר. זכאי הרווחה יקבלו כרטיסיה בת 12 כניסות חינם, לפי קריטריונים ברורים של האגף לשירותים חברתיים בעירייה. העירייה תעמוד בהתחייבות לפיה כל מי שנרשם לחוגי המתנס עד לתאריך 5.9.16 , זכאי לקבל כרטיסיה לבריכה. חלוקת הכרטיסיות תתבצע על פי רשימות מסודרות שהועברו על ידי המתנס.. העירייה תמשיך לפעול על פי חוק ומתוך דאגה לרווחת התושבים.
פתיחת הבריכה מצריכה אישורים מהרשויות. אנו ממתינים לאישור האחרון הנדרש להפעלת הבריכה על פי כל הכללים. בימים הקרובים, נודיע על פתיחת עונת הרחצה.

נתן בזה, חבר מועצת העיר וחבר הנהלת המתנס – “בושה לזכיין שמדבר ומשמיץ את המתנס ללא שום בסיס לא מכבודי לענות לו .לעצם העניין המתנס נתן מענה לכל האוכלוסיה כולל הרווחה, המתנס הוא גוף ללא כוונות רוח, המתנס פתח את הבריכה לנוער בזמני 5 ימים בשבוע בשעות הלילה משעה 22 עד 2 בלילה חינם אין כסף כולל פעילויות ולכן הבריכה לא הייתה רווחית ובזמנו העירייה שילמה את ההוצאות כשרות לתושב כך צריך להיות . נראה אותו נותן את אותו השרות לאנשי הרווחה שכלל יום אחד חופשי ללא תשלום ושבסוף ירוויח. הזכיין לא ייתן הנחות לאנשי הרווחה, הזכיין לא ייתן יום חופשי לתושבים, הזכיין לא יפעיל את הבריכה חינם לנוער בלילה. בקיצור זכיין שמדבר בסגנון הזה לפני שיתחיל כנראה הוא מסתיר משהו והוא מנסה להסית את הנושא לרכילות ברמה הכי נמוכה. בושה

מיקי טננבאום – אני היועץ של העירייה והחברה הכלכלית, בנושא הספורט, אני סיימתי את התפקיד שלי ב30.6, בין הדברים שיעצתי לעירייה היה להביא יזם כדי לשפר את הבריכה. אין לי קשר לא לחברה הקבלנית ולא לעירייה, יכול להיות שאני אגיע עוד לבקר לראות אם מה שעשיתי היה בסדר.

ורדי בושרי, יו”ר הנהלת המתנ”ס: “הבריכה הופעלה על ידי המתנ”ס לאורך שנים רבות ללא דופי, כאשר רק טובת הציבור לנגד עיניו. הבריכה סיפקה מענה לכלל האוכלוסיות בעיר, כולל לאנשים עם צרכים מיוחדים, לבני נוער וכאלה שידם אינה משגת. טוב הייתה עושה ראשת העיר יעלה מקליס, אילו הייתה דואגת לרווחתם של התושבים ולא מסתכלת על ההיבטים הכלכליים בלבד, מה גם שאופן שבו התנהל המכרז מעלה שאלות מטרידות מאוד, כגון מדוע העירייה צריכה לשלם לזכיין 350 אלף שקל לטובת הפעלת הבריכה, (וכנראה זה לא הסכום הסופי) כשגם ככה הזכיין נהנה מהכנסות הבריכה. צריך לזכור שהמתנ”ס אפשר להכניס ספק חיצוני להפעלת הבריכה, נכס ששייך לו, מתוך טובת צרכי התושבים ועל רקע העובדה שעד היום, תחילת חודש יולי, תושבינו טרם קיבלו פיתרון הולם לרחצה בבריכה בשל הכשלים הניהוליים החמורים שעליהם חתומה ראש העיר. אני קורא לראש העיר לדאוג לתושבי יהוד-מונוסון, לסיים את הסאגה המביכה הזו ולהימנע מהשתלחויות אישיות במתנ”ס ובעובדיו אני מאחל לתושבי העיר עונת רחצה מוצלחת ומהנה

אבנר בן יוסף, זכיין הבריכה  – “כל שנה חברה מחויבת לשלם אגרה, השנה הם שילמו את זה באיחור של ארבעה חמישה ימים, ובגלל זה הם נרשמו מפירת חוק ומוגבלת, הם סידרו את הכל. הגשנו את המסמכים הנדרשים על ידי עורכת דין, הכל טופל על ידי החברה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. יישר כח לכתב , החשיפות בכתבה מטרידות אותי כתושב ומעלה הירהורים לאיזה שפלה התדרדרה יהוד בקדנציה של ראשת העיר הנוכחית . המשך בעבודתך הפוריה ,מחזקים את ידך .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות