בעידן הדיגיטלי, בו כמעט לכל אדם יש לפחות מכשיר סלולרי אחד ממנו הוא גולש באינטרנט ומבלה זמן לא מבוטל מחייו בחיפוש מידע או ביצוע רכישות, כל עסק חייב לנהל נוכחות באינטרנט.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
עוד לפני עשור לא יכולנו לדמיין כי עולם האינטרנט יחדור כמעט לכל תחום חיינו. היינו הולכים לסופר לעשות קניות, מדברים עם שכנים וחברים כדי לקבל המלצה על רופא שיניים, הילדים שיחקו בחצר. הטכנולוגיה פלשה לחיינו מהר מאוד והשתלטה כמעט על כל תחום חיינו. היום אנשים מחפשים המלצות באינטרנט, עושים קניות אונליין והילדים, יכולים לצפות שעות ארוכות בטלוויזיה, לשחק משחקי פלייסטיישן או להעביר את הזמן ברשתות החברתיות. משמעות הדבר היא יצירת מציאות וירטואלית שונה, בה אנו מבלים את רוב שעות היום שלנו. בפייסבוק כ- 3 מיליון מהמשתמשים הם גולשים היומיים שמבלים כ- 11 שעות חודשיות רק ברשת חברתית זו, וכ- 95 אחוז מהאנשים מבצעים את הרכישות שלהם אונליין, בלי לראות את המוצר פיזית או לגעת בו.
לבעלי חנויות וספקי שירות אסור להתעלם מעובדות אלה. ישנם הרבה אנשים שמעדיפים לקנות בחנויות אונליין ולא לבזבז זמן ארוך בפקקים, להוציא כסף על דלק, לחכות בתור, וגם משאב הזמן מאוד מוגבל. אורח חיי האנשים השתנה גם הוא. אנשים עובדים שעות ארוכות ומגיעים לבית עם רדת החשיכה. והדילמה שנוצרת, האם לוותר על זמן איכות עם המשפחה או החברים ולנסוע לעשות קניות, או לוותר על חווית קנייה פיזית ובמקום זה, לקנות באינטרנט. הרבה עסקים כבר התאימו את עצמם למציאות החיים החדשה ושמו דגש לחוויית קניה גם בחנויות אונליין. הלימה של צבעי האתר, מערכת סיילים, קניה מהירה, הוספת שירותי משלוח עד לבית, הנחות בקניות הבאות, נוחות השימוש באתר ועוד, כדי שהגולש יוכל ליהנות מהקניה גם בחנות וירטואלית.
היום כל עסק חייב אתר אינטרנט. אלה הפנים של העסק ואנשים מחפשים אותן באינטרנט. אתר אינטרנט הוא כלי, המאפשר להעביר מסר שיווקי ולנהל “דיאלוג” עם הגולש. לא במובן הישיר כמובן. צ’ט בוטים, חלקים באתר שמסבירים את מדיניות השימוש באתר, אפשרות להשאיר פרטים כדי שנציג החברה יוכל ליצור עמו קשר ואלמנטים נוספים שמעצבים את האינטראקציה בין האדם לאתר, מסייעים לשפר את חווית הגלישה בו. ברגע שהלקוח מרוצה מאייך שהתוכן בתוך האתר מוצג, הוא יזכור את האתר ואת החברה וירצה לחזור שוב בעתיד. זאת המטרה של כל עסק, לאפשר ללקוח להרגיש שהוא עובר חווית קניה גם היא וירטואלית, אך חיובית, כדי לרכוש את נאמנותו של הלקוח ולחזק את הקשר עם החברה.
בסקר קצר שנערך עם עשרות אנשים בגילאי 20-45, שמטרתו הייתה לבדוק האם אנשים יבחרו בתוצאה שהיא מודעה ממומנת או בתוצאה שהיא הופעה “טבעית” (אורגנית) של החברה, אנשים התבקשו לבחור מהי התוצאה המועדפת עליהם בעת שהם מחפשים חברה או ספק שירות בגוגל. רוב האנשים בחרו בעסק שהופיע בתוצאה אורגנית (לא ממומנת) בגוגל, בטענה כי תוצאה זו מתקבלת כאמינה יותר. תוצאות אורגניות גבוהות מושגות באמצעות תהליך קידום אורגני של האתר או בשפה המקצועית SEO. קידום אתרים אורגני הוא תהליך אותו עובר אתר אינטרנט כדי להגיע לתוצאות גבוהות בגוגל. זהו משחק סכום אפס. אי אפשר להפסיד, אפשר לעקוף חברות מתחרות ולטפס גבוה יותר בסולם הדירוגים של גוגל. חברות המתמחות ב- SEO מכירות את “כללי המשחק” של גוגל ויודעות כיצד להביא עסקים, גם בתחומים תחרותיים, לפסגת הדירוגים של גוגל.
היום קיימים מגוון כלים דיגיטליים שיוצרים מציאות חדשה עבור לקוחותינו. אולם, אם לא נספק ערך מוסף עבורם, הם לא יחזרו. מומלץ כל הזמן לייצר לצרכן הצעות ערך קטנות, כאלו שקל ליישם ויכולות לבנות מערכת אמון ארוכת טווח.
הכותבת היא קטי ניימרק, מנכ”לית חברת Foxie ומרצה בשיווק דיגיטלי במכללת Hackeru.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]