יום ראשון , מאי 19 2024
דף הבית / בחירות 2018 – יומני ראשי הערים נחשפים או שלא

בחירות 2018 – יומני ראשי הערים נחשפים או שלא

ביוזמת אתר אונו NEWS נעשתה פנייה לכלל ראשי הערים והמועצות לחשוף את יומני הפגישות. מי ראש העיר שהציע לחשוף מיד?, מי הרשות שדורשת תשלום מופרז?, מי ראש העיר שמסרבת לחשוף את פגישותיה, ומי הרשות שעדיין שולחת תשובות בדואר רשום??

יומני ראשי הערים

לפני מספר חודשיים, נעשתה פנייה לכלל המועצות והעיריות בבקעת אונו לחשוף בצורה מדגמית, מספר חודשים מיומני לשכת ראש העיר. בעקבות הרצון לשקיפות ורצון התושבים לדעת כמה זמן משקיע ראש העיר בנושאי חינוך, תשתיות, נדל”ן, מי הלוביסטים והמאכערים הפועלים במגזר הציבורי. ביוזמת אתר החדשות של בקעת אונו – אונו ניוז, נעשתה פנייה דרך חוק חופש המידע לכל הערים לקבל את המסמכים. בקרוב יוצגו יומני ראשי הערים שהסכימו לחשוף לציבור את המידע, שאגב שייך לציבור.
הראשון שהתנדב, לחשוף את לוח הפגישות שלו היה ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, תוך שלושה שבועות מרגע הפנייה כבר הוגשו המסמכים מהעירייה.
שנייה שהגישה את יומני לציבור, ראש מועצת גני תקווה, ליזי דלריצ’ה, אחרי 40 ימים. בעיריית גבעת שמואל, גם הסכימו לחשוף את יומני ראש העיר יוסי ברודני, שם בניגוד לרשויות אחרות, מבקשים תוספת תשלום של 120 שח על הטיפול בבקשה. בנוסף ל20 שח דמי תשלום אגרה. על פי החוק ניתן לבקש תוספות תשלום במידה ומשקיעה הרשות זמן רב לאיתור וגיבוש החומר, כאן מדובר בהדפסת יומני ראש העיר, פעולה, הלוקחת רבע שעה לכל היותר. האם זאת הדרך של עיריית גבעת שמואל לגבות תשלומים נוספים מדורשי שקיפות ציבורית?
מועצת סביון, הממונה על חוק חופש המידע, היא הגזברית של המועצה, מירי לוין, שם הוגשה בקשה ושולמה אגרה בתאריך 23.10.2017, לפי דברי לוין, התשובה נשלחה בדואר רשום בתאריך 12.11.2017. בסביון, מסתבר, העידן הדיגטלי של תשובה במייל לפונים, עדייו לא נכנס לשימוש פקידי המועצה. נכון לכתיבת שורות אלו, לא הגיעו יומני ראש המועצה לידי מערכת אונו ניוז.
יומני ראשי הערים


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גם עיריית אור יהודה, עדיין לא שלחה את יומני ראש העיר לפרסום. עורכת הדין נרקיס רובין, הממונה על חוק חופש במידע בעירייה, קיבלה בתאריך 7.11.2017 את הבקשה לפי חוק חופש המידע. על פי החוק, הרשות מחוייבת להגיב בתוך 30 ימים למגיש הבקשה, במידה וזקוק לרשות זמן נוסף עליה לבקש הארכה של 30 ימים נוספים, בצירוף דברי הסבר. עד כה לא התקבל מעיריית אור יהודה יומני ראש העיר לפרסום.

עיריית יהוד, והעומדת בראשה יעלה מקליס, נשבעו בפני הבוחר לשקיפות ומינהל תקין, מסתבר שהמרחק מהשבועה לציבור והתנהגות בפועל, מזרח ומערב. בתאריך 27.9.2017 הוגשה בקשה ותשלום אגרה לעיריית יהוד. עד היום לא התקבלה מעיריית יהוד תשובה לבקשה. לא הסבר בדחייה ולמעשה העירייה פועלת נגד ההנחיות של החוק.

להלן לשון החוק – “על הרשות להודיע לך על החלטתה תוך 30 יום לכל היותר. הממונה רשאי להאריך את המועד למתן מענה בעוד 30 יום ובלבד שהודיע לך על כך בכתב, ונימק את הצורך בהארכה. לראש הרשות יש את האפשרות להאריך את המועד למתן מענה עד ל-60 יום נוספים (120 יום בסך הכל), ככל שהטיפול בבקשה מורכב או בעל היקף גדול. ככל שראש הרשות החליט להאריך את המועד, על הרשות להודיע לך על כך, ולנמק את סיבת הארכת המועד”.

בשבוע הקרוב נתחיל בפרסום יומני ראשי הערים לרשות הציבור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בבסיס תל השומר. צילום: כיבוי אש

השריפה בתה”ש: מסקנות חוקר הדליקות הועברו למשטרה, והשמועות מתפשטות כאש בשדה קוצים

תפריט נגישות