יום ראשון , יוני 30 2024
דף הבית / גבר כבן 80 מגני תקווה נפטר כתוצאה מסיבוכים של קדחת הנילוס

גבר כבן 80 מגני תקווה נפטר כתוצאה מסיבוכים של קדחת הנילוס

קדחת הנילוס המערבי ממשיכה להתפשט, ולפי משרד הבריאות עד כה נדבקו במחלה 42 בני אדם, כולם ממרכז הארץ. בבית החולים שיבא נפטר אתמול תושב גני תקווה בשנות ה-80 לחייו. תושב סביון מאושפז במצב קשה

לכידת יתושים נגועים בקדחת הנילוס. צילום_ המשרד להגנת הסביבה
לכידת יתושים נגועים בקדחת הנילוס. צילום ארכיון: המשרד להגנת הסביבה

קורבן ראשון בבקעת אונו מנגיף קדחת הנילוס המערבי. אתמול נפטר בבית החולים שיבא תושב גני תקווה כבן 80.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אובחנו 42 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 36 אנשים, מהם חמישה מונשמים. אדם אחד שחלה בקדחת מערב הנילוס נפטר אתמול בשיבא, גבר כבן 80 תושב גני תקווה, ונבדק חשד כי אדם נוסף שחשוד כי חלה בנגיף נפטר אתמול בבילינסון.

נציין כי בשיבא עדיין מאושפז במצב קשה תושב סביון בשנות ה-70 לחייו. כלל החולים הנם מאזור מרכז הארץ.

ממשרד הבריאות נמסר כי 80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש.

משרד הבריאות חידד הנחיות לצוותים הרפואיים והנחה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה.
על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעילויות מניעה והדברה מקומית ע״י הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

משרד הבריאות ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן במידת הצורך.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. האם יש חיסון נגד קדחת הנילוס? כיצד נשמרים או מונעים את המחלה הזאת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

Lueftner Cruises_AMADEUS Cara_outside view_Danube_Wachau 04_©2022 Martin Skopal

בשביל הזהב: חוויית שייט נהרות לשומרי כשרות

תפריט נגישות