בבית אקשטיין נפתח מרחב המאפשר לתלמידים למצוא פינות עבודה ייחודיות ולאפשר דינמיות בתנועת התלמידים ובאופני הלמידה בכיתה. מרחבי לימוד נוספים נמצאים בימים אלו בשלבי הקמה שונים בבתי ספר נוספים בעיר.
עיריית אור יהודה חנכה בשבוע שעבר שני מרחבי למידה חדשים. הבניה יצאה לפועל כתוצאה מהשקעה רבה של העירייה יחד עם משרד החינוך ובתי הספר בבית הספר היסודי אלונים ובתיכון בית אקשטיין המיועד לתלמידים על לקויות למידה. האירועים נערכו במעמד ראש העיר, ליאת שוחט, סגניתה, ימית קרקוקלי, מנכ”ל העירייה, אלי אהרוני, ומנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות אור יהודה – להצטרפות
רוצים לדווח על מפגע או בעיה? היכנסו – לקבוצה – 106 של בקעת אונו – עושים סדר
בבי”ס אלונים נחנך מרחב למידה חדש וייעודי לשכבת כיתות א’ שנקרא מרחב ‘א תחילה’ שהינו מרחב למידה חוץ כיתתי המותאם לצורכי הבשלות של הילדים הצעירים ומאפשר להם מעבר הדרגתי מהגן לבית הספר. הלמידה החווייתית במרחב מתרחשת לאורך כל יום הלימודים ומשלבת עקרונות של גמישות, בחירה, משחק והתנסות.
בתיכון בית אקשטיין נפתח מרחב למידה פדגוגי חדשני שמאפשר לתלמידים בכיתה למצוא פינות עבודה ייחודיות, כגון פינות צילום, פינות נייחות, פינות עבודה מתוקשבות ועוד. אחד מהעקרונות המנחים בעיצוב המרחב היה לאפשר דינמיות בתנועת התלמידים ובאופני הלמידה בכיתה. שינויים אלו יהפכו את התלמידים לפעילים ולשותפים בלמידה. בנוסף, המרחב מעודד אינטראקציה בין התלמידים, שיח והתדיינות תוך מתן אפשרות ואזורים אישיים ושקטים יותר.
ראש העיר, עו”ד ליאת שוחט, מציינת: “ההשקעה בחינוך בכלל ובמרחבי למידה חדשניים בפרט מצעידים ומתאימים את מערכת החינוך בעיר לעולם המשתנה והעתידי, תוך קידום למידה אחרת של כלל הלומדים בעיר. יותר מכל אני נרגשת שהתלמידים בבתי הספר יוכלו למצוא את מקומם ואת עולמם במרחבים השונים המותאמים אישית וקבוצתית למיומנויות הלומד של המאה ה-21”.
דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך, מוסיפה: “פתיחת מרחבי הלמידה בשני בתי הספר זו רק ראשית דרך ואנו פועלים במרץ, יחד עם מנהלי בתי הספר ובשיתוף משרד החינוך, לפתיחת מרחבי למידה חדשניים בעוד מסגרות חינוך בעיר – סעדיה גאון, אורות, אור חנה, תיכון בית יעקב, אהוד מנור, שיזף, תפוח הפיס, חט”ב יובלים, סביונים, אור מנחם וב”יס מכתב מאליהו. החדשנות הפדגוגית מתמקדת, בין היתר, בפיתוח מרחבי למידה שהם המרחבים הפיזיים מקדמי למידה משמעותית, וככאלה פורצים את גבולות הכיתה ומאפשרים למורים ‘לשבור’ את המבנה המסורתי של הכיתה הקלאסית באמצעות מתודות מגוונות ומרחבים המותאמים למכלול צרכיהם של התלמידים בכיתות ההטרוגניות”.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]