יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / אור יהודה -סגני ראש העיר התפטרו ופוטרו

אור יהודה -סגני ראש העיר התפטרו ופוטרו

שני סגני ראש העיר באור יהודה זומנו לשימוע אצל ראש העיר,הם הניחו מכתבי החזרת סמכויות שקיבלו, בתגובה ראש העיר שללה את סמכויותיהם ולמעשה יפסיקו לכהן כסגני ראש עיר בשכר

הסכם גג אור יהודה
הסכם הגג באור יהודה, יוני 2017

כפי שפרסמנו לראשונה, על משבר אמון חריף בין ראש העיר אור יהודה ליאת שוחט לבין שני סגניה אפי גוטמן ועוזי אהרון בעקבות הימנעותם להצביע במועצת העיר עבור תקציב לתכנון פרויקט מגורים עתידי, נקראו השניים לשיחת שימוע.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


השנים לא הופיעו לשיחה אצל ראש העיר אך שלחו הודעה על החזרת הסמכויות שניתנו להם. בפועל יפסיקו לשמש כסגני ראש עיר בשכר אך ימשיכו לתפקד כחברי מועצה וחברי ועדות בעירייה. בתגובה ראש העיר שללה את הסמכויות שלהם, והחל מיום ראשון יפנו את משרדיהם בעירייה.

עוזי אהרון 2018

תושבות ותושבים יקרים,צפו בסרטון ותגלו כיצדגב' ליאת שוחט מקבלת החלטותבהיקפים של מאות מליוני שקלים

‎Posted by ‎עוזי אהרון 2018‎ on‎ חמישי 31 מאי 2018

חצי שנה לפני הבחירות, הקרע בצמרת הנהגת העיר אור יהודה מגיע לפיצוץ ביחסים, מה שנשמר בחדרי חדרים, על העדר אמון הדדי בין הצמרת הפוליטית בעיר, חוסר פרגון, לקיחת קרדיטים והכפשות כעת הכל יוצא לציבור בצורה ישירה על ידי הפצת סרטונים והודעות ברשתות החברתיות.

בפועל, אור  יהודה מתחילה את מערכת הבחירות למירוץ לראשות העיר. עד כה אף מועמד לא הכריז כי יתמודד מול ליאת שוחט אבל ברור שפניו של עוזי אהרון להתמודד לתפקיד ראש העיר, אפי גוטמן עדיין שוקל את צעדיו האם גם הוא יצטרף למירוץ, מה שמסתמן כעת כי גוטמן ואהרון לא ירוצו יחדיו כנגד שוחט.

אהרון מחזיק בקהל מצביעים נאמן ויציב לאורך השנים, שוחט זוכה לפופולריות בקרב מגזרים רבים בעיר, כעת יוצאים כולם אל מערכת הבחירות, מוקדם ממה שתכננו מקורבים לראש העיר, שם העדיפו כי לקראת יולי אוגוסט להתחייל את קמפיין הבחירות.

האירועים של היום, העירו את העיר מתרדמת פוליטית אל קלחת הבחירות.

בפוסט שפרסם אפי גוטמן סגן ראש העיר אור יהודה –  אני שמח לשלם את מחיר הנאמנות לציבור!!! תושבים יקרים
לפני מספר שעות הודעתי לראשת העיר ליאת שוחט שאני מעדיף את הדאגה לאינטרס הציבורי, ומוותר על משכורת ופורש מהקואליציה ומהמחויבויות לתמוך בהחלטות שלה וכל זאת על מנת לשמור על האינטרס הציבורי.

בישיבת המועצה מתאריך 23.5.18 החלטתי להצביע בעד האינטרס הציבורי ונגד החלטת ראשת העיר לפגוע בציבור באמצעות תכנון בניה בשטח הפרדס וזאת ללא בדיקה של כלל התכניות הקיימות בעיר הן של פינוי בינוי והן בניה חדשה.

אפי גוטמן שלילת סמכויות

כל זאת למרות האיום המפורש של ראשת העיר שאם לא אצביע בעד יהיו לכך השלכות. ואכן נדהמתי לקבל מראשת העיר מכתב שבכוונתה לשלול סמכויות ממני. אנו לא נמצאים בשלטון דיקטטורי ואני לא מתכוון להכנע לאיומים.

אשמח שתקראו את המכתב ששיגרתי היום לראשת העיר ותבינו את הסיבות. אני מתחייב להמשיך לשרת אתכם ביושר ואמינות ודלתי תמיד תהיה פתוחה בפניכם.

שלכם ובשבילכם תמיד!!!
אפי גוטמן
סגן ראש העיר

מעיריית אור יהודה נמסר – ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, שללה את כל הסמכויות שהוענקו לעוזי אהרון ואפי גוטמן על רקע התנגדותם לקידום פתרונות דיור לזוגות צעירים ולפיתוח העיר הוותיקה במסגרת הסכם הגג. שוחט: “לא אאפשר לעוזי אהרון ואפי גוטמן להחזיר לחיינו הציבורים את הפוליטיקה של פעם. את הכסף שיחסך מהפסקת פעולתם של השניים אשקיע בפעולות רווחה”

בישיבת המועצה האחרונה, בה נדרשו חברי המועצה לאשר תקציב לביצוע תכנון לקידום פתרונות דיור לצעירים בעיר ולהמשך פיתוח העיר הוותיקה במסגרת הסכם הגג שנחתם עם המדינה, בחרו שני סגני ראש העיר להימנע מהצבעה, ובשל כך הוזמנו השניים לשימוע אצל ראש העיר במטרה לשלול את סמכויותיהם.

יודגש – האישור שנדרש היה לקידום תב”ר לצורך קידום תכנון בלבד, במסגרת הסכם הגג, עליו הצביעו השניים בעבר בעד ואך שיבחו והללו בעבר את ההסכם הזה, אשר במסגרתו הועברו לעירייה 1.5 מיליארד ש”ח לפיתוח העיר הוותיקה ובינוי בית עלמין ע”י הממשלה. זאת ועוד, ראש העיר הדגישה שכל התכנון יהיה בשיתוף ציבור ובשקיפות מלאה.

ליאת שוחט

ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה מסרת לאתר אונו ניוז –  “הסכם הגג שהובלתי אושר במועצת העיר יחד עם עוזי ואפי ובתמיכתם הנלהבת. ההסכם הוא הישג גדול לאור יהודה ומשמעות ההסכם השקעות ענק בעיר הכוללות בנייה חדשה לזוגות צעירים ולמשפרי דיור, שדרוג תשתיות בשכונות הישנות, הקפצת מערכת החינוך קדימה ועוד. לא אאפשר לשניים הללו להחזיר את הפוליטיקה הישנה לעיר שלנו. הם תמכו בתוכניות, ועכשיו הקרבה לבחירות משנה את דעתם. הם שמים את הפוליטיקה ואת הצרכים האישיים לפני צרכי העיר. אני מבינה שהקרבה לבחירות גורמת להם לעשות רעש – זה לגיטימי, אבל לא על חשבון תושבי אור יהודה”.

“הם תמכו בתוכנית הסכם הגג ובישיבת אישור התב”ר הם אפילו לא התנגדו אלה רק נמנעו. כך נוהגים אנשים שנאבקים בטוהר המידות? נמנעים בלבד? הרי ברור שמדובר באנשים שניסו גם להראות מעט עצמאות וכוח וגם חששו לאבד את תפקידם. אבל הם טועים! הם כנראה לא הבינו שאור יהודה השתנתה והפוליטיקה הזו לא תהיה יותר”.

ראש העיר שוחט מסרה שהתקציבים שיחסכו משלילת הסמכויות של השניים יועברו לפעולות הקיץ, ביניהן הקייטנות, ופעולות רווחה בעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות