הידעתם? ישראל היא אחת מהמדינות בהן שיעור הולכי הרגל ביחס לכלל ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים הינו גבוה מאוד בהשוואה לממוצע במדינות אחרות.
מדו"ח שחושפת עמותת "אור ירוק" ביחס להולכי רגל שנפגעו בעת חציית כביש במעבר חציה בין השנים 2024-2015, עולים נתונים מדאיגים במיוחד השופכים אור על היקף הבעיה ביישובי בקעת אונו והסביבה, כאלו אשר למרבה הצער הובילו למספר משמעותי של קורבנות בגוף ובנפש.
הנתונים הקשים ביותר מגיעים למרבה הצער מאור יהודה, שם במשך התקופה המתוארת קיפחו את חייהם שלושה אזרחים, יחד עם 111 נפגעים נוספים, כאשר 12 מתוכם ספגו פציעות באורח קשה. בגני תקווה נהרג הולך רגל בודד לאורך התקופה ועוד 29 נפצעו (6 מתוכם באורח קשה).
עוד עולה מהדו"ח כי בקריית אונו נפצעו 74 בני אדם (10 באורח קשה) לצד הרוג נוסף שנפטר מפצעיו; בגבעת שמואל נפצעו 59 בני אדם (1 באורח קשה); ביהוד-מונוסון נפצעו בתקופה המתוארת 39 בני אדם (7 מתוכם קשה) ובסביון נפצעו 8 בני אדם (2 באורח קשה).
הולכי רגל – האוכלוסייה הפגיעה ביותר לתאונות דרכים
באור ירוק מציינים כי הנתונים דורשים התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה מצד הרשויות המקומיות, זאת על רקע המציאות הכוללת עומסי תנועה ומרכזי ערים פקוקים.
עם זאת, הולכי הרגל נחשבים מטבע הדברים לאוכלוסייה פגיעה, מאחר ואין להם שלדת ברזל או מערכות בטיחות אשר יגנו עליהם בעת פגיעה. מערכת התחבורה בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, תוכננה ברובה מנקודת מבטו של משתמש הרכב, ללא התחשבות ממשית בצרכים של ההולכים ברגל.
לפי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC), אחת הדרכים המרכזיות להפחית את תאונות הדרכים היא הורדת מהירות הנסיעה בערים ל-30 קילומטרים לשעה באזורים עירוניים.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. יש למפות את מעברי החציה האדומים ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל ולא תהווה עבורם מלכודת מוות".
אולי יעניין אותך גם: מדד השקיפות לתושבים: אור יהודה וגני תקווה מובילות
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]