יום שישי , אוקטובר 17 2025
דף הבית / עמוד הבית ראשי / עבירות רמזור אדום: כך נראית תמונת המצב ביישובי בקעת אונו

עבירות רמזור אדום: כך נראית תמונת המצב ביישובי בקעת אונו

קריית אונו מובילה את רשימת היישובים מבקעת אונו עם מספר תלת-ספרתי של דוחות בגין אי ציות לרמזורים. נתונים עגומים גם לאור יהודה וגבעת שמואל

רמזור אדום. צילום: canva
רמזור אדום. צילום: canva

הקטל בכבישים מהווה שלא בכדי את אחת התופעות המסוכנות בחברה שלנו. מדי שנה אנו עדים למרבה הצער לקורבנות בגוף ובנפש, הנפגעים על לא עוול בכפם, כתוצאה מתאונות דרכים אשר היו יכולות להימנע.

בניסיון להעלות את המודעות בקרב הנהגים ומשתמשי הדרך, מפרסמת עמותת 'אור ירוק' אשר חרתה על דגלה את הפחתת תאונות הדרכים במדינת ישראל, נתונים מדאיגים ממשטרת ישראל בגין אי ציות לרמזור אדום במהלך שנת 2024.

שיאנית דוחות המשטרה מבין יישובי בקעת אונו בגין אי ציות לרמזורים היא קריית אונו עם 116 דוחות במהלך שנת 2024, אור יהודה עם 76 דוחות סך הכל. גבעת שמואל עם 43 דוחות. יהוד-מונוסון וסביון סיימו את השנה החולפת עם מספר חד ספרתי של דוחות – 5 ו-2 בהתאמה כל אחת.

מהם העונשים בעבירת חצייה של רמזור אדום?

עונשים בעבירת רמזור אדום נקבעים בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה ולאופן חומרתה.

נהג ללא עבירות קודמות וכאשר הצומת ריק מכלי רכב ולא נגרם סיכון לעוברי דרך אחרים. במקרה זה הנהג צפוי לקבל קנס בסך 1,500 שקלים ו- 10 נקודות חובה.

נהג ללא עבירות קודמות אך עבר ברמזור אדום תוך הימצאות כלי רכב נוספים בצומת או לחילופין תוך גרימת הפרעה לעוברי דרך. במקרה זה הנהג יקבל הזמנה לדין, 10 נקודות חובה, פסילה מנהלית 30 יום והשבתת הרכב ל- 30 יום.

נהג בעל עבירות דומות בשלוש שנים האחרונות או במקרה של עבירה שבוצעה בנסיבות מחמירות. במקרה זה הנהג צפוי לקבל הזמנה לדין, 10 נקודות חובה, תתבצע פסילה מנהלית של הרישיון לתקופה של 30 ימים, השבתת הרכב לתקופה של 30 ימים וייתכן כי יקבל עונשים נוספים נלווים כגון כתב אישום או קנס כספי גבוה יותר.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', שפילחה את הנתונים, התייחס לחומרת עבירות אלו והשלכותיהן על החיים של כולנו: "מעבר באור אדום היא אחת העבירות החמורות והקשות בספר החוקים. אדם נכנס לצומת באור ירוק ובטוח שהדרך פנויה בפניו. הוא לא מצפה שנהג רכב אחר יעבור באדום ויפגע בו בצידו של הרכב. תאונות מהסוג הזה של חזית-צד הן בעלות אופי קשה יותרף כאשר כלי הרכב פוגע עם חזיתו בצידו של הרכב, במקום שאין מנוע או קורות פלדה שיספגו את עוצמת ההתנגשות. התופעה המסוכנת הזו הופכת ליותר ויותר נפוצה והדרך למגר אותה היא באמצעות הצבת מצלמות נגד תאונות, בולטות ומשולטות באותם צמתים אדומים ומרובי נפגעים. כאשר נהג ידע שהוא נכנס לצומת מצולם הוא ייתפס וייענש בחומרה, הוא יוריד את הרגל מהגז ולא יעבור באור אדום. הגיע הזמן להוריד את הכפפות במאבק נגד הנהגים שמצפצפים על החיים של כולנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. לפריוולגים מותר הכל מחסימת כבישים עד נסיעה ברמזור אדום למה מי יעצור אותם השוטר במעמד הנמוך?
    המדינה של אבא שלנו החוקים לא חלים עלינו רק לאריסים.

  2. בקריית אונו ההפקרוצ משתוללת אין אכיפה . איש הישר בעניו יעשה . הפיקוח העירוני מחפש רק מקומות נוחים לרשום את מספר הדוחות היומי . לא נימצאים במקומות ששם יותר קשה להם לרשום או שאין מה לרשום . השליחים של החברות השונות מבצעים עברות על ימין ועל שמאל לפעמים לעיני הפקחים שלא מעירים להם אפילו . הנהגים חוצים צמתים או חוסמים צמתים והפקח או השוטר עומדים מנגד ולא מיתערבים . בקיצור עיר ללא חוק .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ענבר הימן ז"ל. צילום באדיבות מטה משפחות החטופים

מלווים את ענבר בדרכה האחרונה: הציבור נקרא להצטרף למסע הלוויה

תפריט נגישות