יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / עלייה של 15% בנפגעי רוכבי אופניים בארץ – הנתונים המלאים בבקעת אונו

עלייה של 15% בנפגעי רוכבי אופניים בארץ – הנתונים המלאים בבקעת אונו

למרות שנת הקורונה והסגרים, חלה עלייה של חמישה עשר אחוז בנפגעי רוכבי אופניים בתאונות דרכים בתחום העירוני. מספר הנפגעים הרב ב-2020 היה באור יהודה וגבעת שמואל. כל הנתונים מכל הערים

נפגעי תאונות אופניים בבקעת אונו (תצלום אילוסטרציה canva)
נפגעי תאונות רוכבי אופניים בבקעת אונו (תצלום אילוסטרציה canva)

לפני כחודש רכב ההרפתקן רועי (ג’ינג’י) סדן בן ה-39 על אופניו, שאיתם הקיף את העולם. לאחר רכיבה של כשלוש שעות הגיע לכניסה לראש הנקרה, הקיבוץ בו התגורר, ושם התנגש סדן באוטובוס. סדן נפגע אנושות מהפציעה ולאחר יומיים נפטר מפצעיו. סדן הוא אחד מארבעה רוכבי אופניים רגילים שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2021, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה במהלכה לא נהרגו רוכבי אופניים רגילים כלל.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס בשנת 2020 חלה עלייה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 205 רוכבי אופניים לעומת 178 שנפגעו בשנת 2019 ו-178 שנפגעו בשנת 2018

בבקעת אונו ב-2020, באור יהודה מספר הנפגעים קשה הגבוה ביותר, בעוד שבמספר רשויות מקומיות – יהוד מונוסון, גני תקווה וסביון לא היו נפגעים כלל בשנה החולפת.

ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

בקעת אונו – הנתונים המלאים

אור יהודה

2011-2020: סה”כ 5 נפגעו – קשה פצועים קשה ו-1 קל

2020: 2 פצועים קשה

גבעת שמואל

2011-2020: סה”כ 5 נפגעים – 1 קשה ו-4 קל

2020:  1 פצוע קל

גני תקווה

2011-2020: 4 פצועים קל

20200: ללא נפגעים

יהוד מונוסון

2011-2020: 3 נפגעים – 2 פצועים קשה ו-1 קל

2020: ללא נפגעים

קריית אונו

2011-2020: סה”כ 3 נפגעים – 1 קשה ו-2 קל

2020: ללא נפגעים

סביון

2011-2020: סה”כ 1 פצוע קל

2020: ללא נפגעים

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה. חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא”.

טיפים של עמותת אור ירוק לרכיבת אופניים בטוחה

  • שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופניים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות. 
  • שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
  • הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יhראה על ידי נהגי המכוניות.
  • בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

גני תקווה: הפיצוצים הלילה בעקבות רימון רסס שהושלך לעבר בית בעיר

תפריט נגישות