יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / שלוש ערים מבקעת אונו הן שיאניות במתן היתרי בניה בפינוי-בינוי

שלוש ערים מבקעת אונו הן שיאניות במתן היתרי בניה בפינוי-בינוי

כך לפי נתונים שפרסמו הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד השיכון על מחצית שנת 2021

הריסת הבניינים הישנים בשלב ב’ של פרויקט ONO ONE. צילום: דורון סהר
הריסת הבניינים הישנים בשלב ב' של פרויקט ONO ONE. צילום: דורון סהר

אור יהודה, קריית אונו וגבעת שמואל נמצאות ברשימת עשר הערים המובילות בישראל במתן היתרים בניה בפינוי-בינוי עד למחצית 2021 – כך לפי נתונים שפרסמו הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון. במקום הרביעי נמצאת אור יהודה שבה ניתנו היתרים ל-328 יחידות דיור, במקום החמישי נמצאת קריית אונו עם היתרים ל-244 יחידות דיור ובמקום השביעי נמצאת גבעת שמואל עם היתרים ל-144 יחידות דיור.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בת ים היא העיר המובילה בארץ במתן היתרי בניה בפינוי-בינוי עד למחצית 2021 עם היתרים ל-1,333 יחידות דיור, אחריה, במקום השני, תל אביב עם היתרים ל-531 יחידות דיור ובמקום השלישי נמצאת ירושלים עם היתרים ל-452 יחידות דיור. במקום השישי, בין קריית אונו לגבעת שמואל, נמצאת רמת גן עם היתרים ל-180 יחידות דיור. במקום השמיני, אחרי גבעת שמואל, ממוקמת הרצליה שבה ניתנו היתרים ל-138 יחידות דיור. אחריה, במקום התשיעי נמצאת נתניה שבה ניתנו היתרים ל-66 יחידות דיור ובמקום העשירי נמצאת רחובות עם היתרים ל-62 יחידות דיור. בפתח תקווה ניתנו היתרים ל-16 יחידות דיור בלבד, מה שממקם אותה במקום ה-11.

לפי הנתונים, במחצית 2021 הונפקו בישראל היתרי בנייה בפינוי-בינוי בהיקף של כ-3,500 יחידות דיור, פי שלושה מהמחצית הראשונה של שנת 2020. במחצית השנה לבדה ניתנו יותר היתרי בנייה מאשר בשנת 2019 כולה – שנה בה מספר ההיתרים היה הגבוה ביותר עד כה.

במתן היתרי בניה ליחידות דיור במסגרת תמ”א 38 ניכרת יציבות. מספר ההיתרים שניתנו במחצית הראשונה של שנת 2021 דומה למספר ההיתרים שניתנו מכוח תמ”א 38 בתקופה המקבילה בחמש השנים האחרונות והוא ניצב על 212 היתרים, הכוללים  4,856 יחידות דיור. במסגרת נתון זה נכללות 2,664 יחידות דיור בפרויקטים של תמ”א 38 במתכונת של הריסה ובנייה מחדש ו-2,192 יחידות דיור במסגרת חיזוק ועיבוי. מכאן ניתן ללמוד על עליה משמעותית של 36% בהיקף הפרויקטים המבוצעים במתכונת של הריסה ובניה מחדש ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ניכר גם כי זו הולכת ומבססת את מקומה כמתכונת המועדפת במסגרת תמ”א 38 על פני המנגנון של חיזוק ומיגון הבניין ללא הריסתו. במתן היתרי בניה במסגרת תמ”א 38 ערי בקעת אונו לא נמצאות ב-15 הערים המובילות.

הריסת הבניינים במתחם הפינוי-בינוי ברחוב דוד בן גוריון בגבעת שמואל. צילום: שחר סירי
הריסת הבניינים במתחם הפינוי-בינוי ברחוב דוד בן גוריון בגבעת שמואל. צילום: שחר סירי

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר: “הכלים של התחדשות עירונית מרכזיים לא רק כפתרון דיור לאוכלוסייה הגדלה במדינת ישראל אלא גם לקידום של כל היבטי החיים עבור התושבים, החל מיכולת התניידות במרחב העירוני וכלה בבילוי שעות הפנאי. האפשרות לתכנן ולבנות מחדש מייצרת הזדמנות לשפר את איכות החיים של התושבים ופותחת אפשרויות תעסוקה, תחבורה ופנאי שהיו מוגבלות טרם ההתחדשות. מתוך הבנה של מרכזיות כלים אלו לקידום המרחב העירוני למאה ה-21 הבאתי בדיוני התקציב לאישור תקציב בגובה חצי מיליארד ₪ לטובת התחדשות בשנים 2021-2022 ואמשיך לפעול להבאת עוד תקציבים לנושא”.

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן אמר: “משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכים לפעול לחידוש ושדרוג של המרחבים האורבניים במדינת ישראל. תנופת ההתחדשות גם במהלכה של תקופת הקורונה המורכבת מעידה על הרצון של השטח והתושבים עצמם במודרניזציה, קידום ושיפור מתחמי המגורים ואיכות החיים. היענות התושבים לצד העבודה המאומצת של משרדנו, הרשות להתחדשות עירונית וכל גורמי התכנון והביצוע החלה לשאת פרי”.

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר אמר: “למרות שנה לא פשוטה בה מדינת ישראל בכלל וענף הבנייה בפרט ממשיכים להתמודד עם השלכות נגיף הקורונה, הנתונים מצביעים על התאוששות. אנו צופים ששנת 2021 תהווה שנת שיא במתן היתרי בניה בפרויקטים של התחדשות עירונית, וזאת כחלק מהמגמה המסתמנת בשוק של העברת כובד המשקל של הפעילות הנדל”נית להתחדשות עירונית. הסיכום התקציבי שגובש לאחרונה על ידי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מול משרד האוצר יאפשר לרשות הממשלתית להפעיל לראשונה כלים שיאפשרו התמודדות עם החסמים הבולטים בתחום – אתגר פיתוח התשתיות הנלוות להתחדשות עירונית ואתגר הקרקע המשלימה הנדרשת לצורך הבטחת כדאיות כלכלית לפרויקטים. אנו מאמינים כי התמיכה הממשלתית תבשר על מהפכה של ממש בתחום ההתחדשות עירונית”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות