יום ראשון , אוקטובר 19 2025
דף הבית / עמוד הבית ראשי / איך להפוך פחד מה-AI ליתרון? הצעדים האסטרטגיים של הקריה האקדמית אונו

איך להפוך פחד מה-AI ליתרון? הצעדים האסטרטגיים של הקריה האקדמית אונו

הקריה האקדמית אונו מציגה: ציוד הסטודנטים במיומנויות עדכניות והכנתם לאתגרי המאה ה-21

בשיתוף הקריה האקדמית אונו
תוכן מקודם
צילום: הקריה האקדמית אונו
צילום: הקריה האקדמית אונו

החשש מפני שיבושים ושינוי דרמטי של המציאות אל מול הפוטנציאל לקידמה – זוהי הדילמה שניצבת בפני עולם האקדמיה עם כניסת הבינה המלאכותית לחיינו.

בקריה האקדמית אונו בחרו שלא להישאב לאותה אימה האוחזת בקרב רבים, ולדבוק בנתיב אסטרטגי: אימוץ המהפכה הדיגיטלית במלואה והתבססות עליה כחלק אינטגרלי מהפעילות האקדמית.

תחת הובלתה של ד"ר אורלי אללוף, החלה האקדמיה בקריה ביישום צעדים פרקטיים וחדשניים, החל מהכרה מעמיקה בכלי ה-AI הקיימים ועד להקמת אשכול טכנולוגי מתקדם. אשכול זה מציע קורסים ייעודיים, כדוגמת 'לומד עצמאי בעידן המידע' המספק לסטודנטים את 'ארגז הכלים הדיגיטלי' הנדרש. הגישה האונואית מציעה מודל לפיו הסטודנטים אינם רק משתמשים ב-AI, אלא לומדים לבקר את השימוש בו ולשלב אותו באופן מושכל בלימודיהם – עד כדי דרישה להצגת ה'שיח' עם הפלטפורמה לצורך בקרה ולמידה.

"כולנו נתונים בחשש בעקבות הכניסה המשמעותית של הבינה המלאכותית לחיים שלנו. אנחנו בקריה החלטנו לאמץ את המהפכה הזו ולחבק אותה, תוך שימוש במספר צעדים אסטרטגיים שההשפעות שלהן תהיינה חשובות בטווח הארוך", מסבירה ד"ר אורלי אללוף, ראש התואר הראשון לחוג וחברה בקריה האקדמית אונו.

לדבריה: "הצעד הראשון היה להכיר את כלי הבינה המלאכותית הקיימים, תוך מחשבה על דרכי הוראה אלטרנטיביות המותאמות אליה. במקביל, הבנו שאנחנו לא יכולים להותיר את הסטודנטים שלנו מאחור. לכן, קידמנו אשכול טכנולוגי חדש המציע ארבעה קורסים ייחודיים ("לומד עצמאי בעידן המידע"; מבוא לטכנולוגיות למידה; אוריינות חזותית; פרסונלזיציה בהוראה). המשותף לכולם נעוץ באימוץ כלי בינה המלאכותית, בדגש על אספקת ארגז הכלים הדיגיטלי הרלוונטי ביותר, כזה שיאפשר לממש את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21".

לשאלה כיצד מושפעת ההוראה מהבינה המלאכותית, מציינת ד"ר אללוף: "אין ספק שכולנו נכנסו בתחילת הדרך אל הלא נודע. מה שבטוח הוא שתפקיד המרצה ודרכי ההערכה שלו משתנים לנגד עינינו. זה גם לא סוד שסטודנטים משתמשים ב-AI כדי להכין עבודות. שם המשחק מבחינתנו בקריה הוא לסייע לסטודנטים לעשות ב-AI שימוש בצורה מושכלת. כך לדוגמה, אנו מאפשרים להם שימוש בכלים הללו, אבל יחד עם זאת דורשים להציג את השיח שביצעו עם הפלטפורמה לצרכי בקרה ולמידה. כך גם בקורסי ליבה, כדוגמת אוריינות אקדמית ואסטרטגיות למידה, אנחנו מכניסים יחידות ותכנים ייעודים בנושאי ה-AI. הרעיון הוא שהסטודנטים יפתחו יכולות חשיבה ביקורתית כלפי התוצרים הללו, ובאותה נשימה יהיו מוכנים לאתגרים שהבינה המלאכותית הכניסה לעולם. במילים אחרות, עלינו לא להילחם ב-AI, אלא פשוט להטמיע אותנו בחיינו, אם כי בצורה ביקורתית ומושכלת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

גבעת שמואל כדורגל. צילום: עמותת מכבי גבעת שמואל

כדורגל: גבעת שמואל גברה על אור יהודה בדרבי של "בקעת אונו"

תפריט נגישות