3 קווים. 109 תחנות. 150 ק”מ של פסים. מיזם הרכבת התחתית בגוש דן (המטרו), פרויקט התשתית הגדול ביותר בישראל מאז הקמתה, יוצא לדרך לאחר שאושר הבוקר (יום ה’) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
עלות הקמת רשת המטרו נאמדת בכ-150 מיליארד שקלים. הרשת המלאה תכלול שלושה קווים ובהם 150 ק”מ של מסילות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. רשת המטרו תשרת 24 רשויות מקומיות, ברחבי גוש דן וצפויה להוביל כשני מיליון נוסעים ביום.
על פי התכנית, קו המטרו הראשון (M1) יהיה באורך של כ-85 ק”מ וינוע בציר צפון-דרום בין הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע”ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק”מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, רמת גן, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M), באורך 32 ק”מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, ובית החולים תל השומר.
שרת התחבורה מירי רגב: “אישור המגה פרויקט הוא בשורה אדירה למיליוני תושבי גוש דן ולמבקרים הרבים הפוקדים את המטרופולין מידי יום. פרויקט המטרו ישלים את רשת הרכבות הקלות המוקמת בימים אלה בגוש דן, שהקו הראשון שלה החל לפעול לפני כשנה ומסיע למעלה ממאה אלף נוסעים מדי יום.
הפרויקט יביא רווחה תחבורתית לכל תושבי מרכז הארץ, בהיקף שטרם נראה כמוהו בישראל. חוק המטרו שהעברנו היום מייצר סט כלים אפקטיבי להצבת המיזם בראש סדרי העדיפויות של גופי התשתית ושל שותפינו ברשויות המקומיות, כנדרש מפרויקט כה מרכזי שישפיע על חייהם של מיליוני אזרחים”.
מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “משרד התחבורה בהובלת השרה מירי רגב מחויב לפעול לשיפור חיי אזרחי מדינת ישראל, להפחית משמעותית את הגודש בכבישי גוש דן, ולהוריד את יוקר המחיה. מטרתנו היא לעודד מעבר לתחבורה ציבורית יעילה ואמינה, שתחבר את כל ערי מטרופולין תל אביב ברשת של קווי תחבורה ציבורית תוך חיבוריות וקישוריות מלאות.
משרד התחבורה יפעל לקדם את הפרויקט במהירות האפשרית, במטרה להפוך את תל אביב לעיר המובילה והמתקדמת בישראל בתחבורה ציבורית, כחלק מחזונה של שרת התחבורה מירי רגב. זהו חזון שאפתני בהיקף שטרם נראה בישראל, אך אני מבטיח שנפעל בכל הדרכים כדי לוודא שהוא יתקדם בקצב מהיר ויהפוך למציאות כבר בשנים הקרובות”.
עו”ד מיה ליקוורניק, יו”ר דרקטוריון נת”ע, האמונה על הקמת המטרו בגוש דן:
“נת”ע מברכת על אישור חוק המטרו, שהשפעתו דרמטית להצלחת הפרויקט הלאומי. החוק יסייע בהסרת חסמים, ובתיאום בין כלל גופי התשתית והרשויות המקומיות, לבין חברת נת״ע המבצעת את המטרו. בכך יתרום חוק המטרו לייעול הליך ההקמה ולקיצור לוחות הזמנים, למען רווחת אזרחי ישראל ואיכות חייהם. נת”ע ערוכה ומוכנה, ונמצאת בעיצומם של ההכנות לקראת הוצאת קווי המטרו לפועל, לאחר אישור הקווים במוסדות התכנון”.
חיים גליק מנכל נת”ע:
חוק המטרו מעניק לפרויקט המטרו עדיפות לאומית, כפי שראוי להעניק לפרויקט לאומי המוביל את גוש דן לעתיד תחבורתי מתקדם והכרחי בדומה למדינות רבות בעולם. נת”ע למודת נסיון רב בהקמת הקווים האדום הסגול והירוק, והמסקנה הברורה היא – כי חוק המטרו המאסדר את יחסי החברה עם כלל הגורמים המעורבים כמו רשויות מקומיות וחברות תשתית הרבות, הוא נדבך דרמטי בהצלחת הפרויקט, השם את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]