יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / ההסתדרות הלאומית עתרה נגד המכרז להפעלת התחבורה הציבורית באשכול אונו-אלעד

ההסתדרות הלאומית עתרה נגד המכרז להפעלת התחבורה הציבורית באשכול אונו-אלעד

המכרז פורסם באוגוסט האחרון על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית: "אנו דורשים משרת התחבורה להחיל רצף זכויות לנהגים בעת החלפת מכרז". עו"ד יאיר דוד שמייצג את ההסתדרות הלאומית והגיש את העתירה: "המכרז הוא פוגעני ובלתי לגיטימי בכל אמת מידה מוסרית וחברתית". משרד התחבורה: "המשרד טרם קיבל את העתירה. המשרד ילמד את העתירה והמענה יימסר במסגרת ההליכים המשפטיים"

אוטובוסים של חברת קווים. צילום: חברת קווים
אוטובוסים של חברת קווים. צילום: חברת קווים

ההסתדרות הלאומית הגישה בימים האחרונים עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בגין הפגיעה הצפויה בזכויותיהם הסוציאליות של נהגי התחבורה הציבורית בשל היציאה למכרז באשכול אונו-אלעד. נציין כי המכרז פורסם בסוף אוגוסט השנה וכעת מפעילה את קווי התחבורה באשכול אונו-אלעד חברת קווים. לפי משרד התחבורה, הצפי לסיום הפעלת התחבורה הציבורית באשכול זה על ידי קווים הוא ברבעון השני של שנת 2023, אז ייכנס מפעיל חדש שיזכה במכרז. מההסתדרות טוענים כי בין הפגיעות הקשות בציבור הנהגים כפי שצפוי בעליל בעקבות המכרז ניתן למצוא את אובדן תוספת הוותק בשכר, הפחתת הפרשות לקרן השתלמות, פגיעה בגובה תעריפי שעות עבודה, במענקים ובהיקף ימי מחלה, חופשה והבראה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בעתירה שהגיש עו”ד יאיר דוד, שמייצג את ההסתדרות הלאומית, מבקשת ההסתדרות מבית המשפט להורות למשרד התחבורה לכלול במכרז סעיפים המחייבים את הזוכה בו לעגן את מלוא זכויותיהם הסוציאליות של נהגי התחבורה הציבורית, תוך שמירה על רצף זכויות הנהגים בעת מעבר בין חברות הנובע מזכייה במכרז. כמו כן, ההסתדרות מבקשת גם להקפיא את המכרז ולמנוע את הוצאתו אל הפועל עד שייכללו בו הסעיפים האלה.

עוד נטען בעתירה כי במכרזי תחבורה קודמים למשל בבית שמש בסעיף 9.1 לנספח מד’ למכרז יש התייחסות מפורטת לזמני ההתארגנות וההתרעננות של הנהגים במכרז של אונו ואלעד נכתב כי זה יהיה נתון להחלטת הזוכה במכרז. במכרז בית שמש נכתב כי “יש לספק לנהג זמן להתרעננות והתארגנות בין הסידורים השונים. לפחות 6 דקות בין נסיעה לנסיעה באוטובוסים עירוניים ולפחות 10 דקות בין נסיעה לנסיעה באוטובוסים בינעירוניים” ובמכרז אונו ואלעד נכתב: “הזוכה יערוך את סידורי הנסיעה בהתאם לשיקול דעתו ובהתאם לכל דין לקבות תקנה 168”. בעתירה הם מבקשים להחזיר את הסעיף כפי שהופיע במכרז דומה בבית שמש. עוד צוין בעתירה כי “המכרז הוא פוגעני ובלתי לגיטימי בכל אמת מידה מוסרית וחברתית“.

עו”ד דוד כתב: “העובדה שהמשיבה ‘עוצמת עיניה בחוזקה’ אל מול תופעה ברורה של העסקה פוגענית, תוך ניצול ציני של העובדה שהנהגים, עובדים מוחלשים, הנאלצים בלית ברירה לעבוד בתנאים הפוגעניים האמורים, הנה עובדה חמורה מאין כמותה. המשמעות הישירה של הדברים הינה פגיעה נוספת במעט התנאים שכבר הושגו עבור הנהגים”.

עו”ד דוד הדגיש בעתירה: “הנדון בעתירה זו הינו בעל משמעות גורלית עבור עוד מאות רבות ואף אלפי משפחות בארץ אשר פרנסתן תלויה במכרזים בכלל ובמכרזי תחבורה ציבורית בפרט. זהו פתח למדרון חלקלק מסוכן אשר עלול להביא לפגיעה במשק הישראלי בכלל, ודאי במכרזי התחבורה שבו”.

ששי שדה, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, אמר: “אנו דורשים משרת התחבורה להחיל רצף זכויות לנהגים בעת החלפת מכרז. לא יעלה על הדעת כי המצב הקיים כיום יימשך. התוצאה של אוזלת היד של משרד התחבורה היא אלפי נהגים שלאחר 20 או 30 שנות עבודה, מאבדים בהרף עין את כל הזכויות שצברו ומתחילים הכל מאפס”.

ישראל גנון, יו”ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אמר: “משרד התחבורה לא יוכל לגייס נהגים חדשים לענף כל עוד לא ידאגו לנהגים העוסקים כיום במקצוע. מחסור של נהגי אוטובוסים בענף מוביל לכשלים בבטיחות ובאיכות השירות. אנשי משרד התחבורה חייבים לאמץ את המלצות הארגון המקצועי ולהבין את נהגי האוטובוסים המדברים מהשטח”.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “משרד התחבורה טרם קיבל את העתירה. המשרד ילמד את העתירה והמענה יימסר במסגרת ההליכים המשפטיים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות