יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / סעו בזהירות – היערכות אגף התנועה במרחב דן לקראת החורף

סעו בזהירות – היערכות אגף התנועה במרחב דן לקראת החורף

בראיון מיוחד ל'אונו ניוז' מספר רפ"ק אריק ברק, ראש אגף התנועה במרחב דן של משטרת ישראל, על ההכנות שביצעו במרחב לקראת עונת החורף שכבר כאן ומדגיש: הכביש בחורף מסוכן פי כמה, סעו בזהירות, בדקו את תקינות רכבכם וגם – בואו להתנדב באגף התנועה של המרחב

רפ”ק אריק ברק. צילום דוברות המשטרה
רפ"ק אריק ברק. צילום דוברות המשטרה

עונת החורף בפתח, ועמה הסכנות בכבישי ישראל. בראיון ל’אונו ניוז’ מסביר רפ”ק אריק ברק, ראש אגף התנועה במרחב דן (ר”ג-גבעתיים ובקעת אונו) על ההיערכות המיוחדת של אגף התנועה במרחב, ונותן המלצות לנהגים ולהולכי רגל שיעזרו בהצלת חיים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במסגרת תפקידם מבצעים שוטרי התנועה במרחב דן (ר”ג-גבעתיים ובקעת אונו) בפיקודו של אריק אכיפה בכל הקשור לעבירות תנועה, מנהלים מעברים משגרה לחירום ומטפלים בתשתיות לקויות אל מול הרשויות.

אריק, מהם האתגרים של אגף התנועה בעונת החורף?

“אנו כבר נמצאים בפתחה של עונת החורף, וכבר הרגשנו עוצמה של גשם למשך כמה עשות. בחורף אנו עדים לעלייה בתאונות הדרכים, גם בתאונות קלות אך גם בתאונות הקשות והקטלניות שקורות בגלל מספר גורמים.

גורם אחד הוא בעיות של תשתיות, כמו הצפות כבישים, תקלות רמזורים, קריסת תמרורים ועצים ועוד. כל זה כמובן גורם לעלייה בתאונות הדרכים.

גורם נוסף הוא הנהיגה עצמה בימי גשם, בהם שדה הראייה של הנהגים מצטמצם, סכנת החלקות בכבישי הרטובים וכו’  גורמים אף היא לעלייה בתאונות דרכים, בעיקר תאונות חזית-צד ותאונות עצמיות בכל סוגי הרכב, רכבים פרטיים, אופנועים ובשנים האחרונות גם צברו תאוצה הקורקינטים והאופניים החשמליים (מיקרו-מוביליטי)”.

איך מתמודדים עם שלל האתגרים הללו?

“מבחינת המשטרה עשינו עבודת מטה מקדימה בכמה גזרות. המשטרה בעצם רתמה אליה את כל הגופים כדי להיערך לעונת החורף. ראשית כל מדובר בישיבות משותפות עם כל הרשויות המקומיות, הכוללות דרישות לניקוי ופינוי קולטנים, גיזום של עצים, חיזוק של מבנים למיניהם, סימון של כוחות כוננות וחירום בשטח ועוד.

שיתוף פעולה נוסף מתבצע עם הרלב”ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) בדגש על דוברות ומודעות לסכנות הטמונות בכבישים בימי החורף. בכל עיר במרחב יש נציג רלב”ד שהוא בקשר שוטף אתנו.

מה הפעולות שנוקטת המשטרה בעת אירוע אמת?

“בעת אירוע של קריסת עצים, תקלת רמזור, בולען או מפגע כזה או אחר, הפעולה הראשונה שהמשטרה עושה זה חסימת הציר, על מנת למנוע מכלי רכב נוספים להגיע אל אזור המפגע והסכנה. נכון שפעולה זו יכולה להוביל לעומסי תנועה, אך בסופו של דבר היא מסייעת בהצלת חיים. הכביש ייפתח לתנועה רק לאחר שנוודא, בעזרתם של אנשי מקצוע שהציר תקין ובטוח.

בנוסף, אנחנו גם מצבעים אכיפה מוגברת. האכיפה היא בעיקר סביב כל נושא תקינות של כלי הרכב על שלל סוגיהם. האכיפה מבוצעת באמצעות משאיות שבודקות תקינות כלי רכב, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה וכן באמצעות סיירים שבוחנים ובסמכותם להוריד רכב מהכביש ואף להשביתו ל-30 ימים. כמובן שתימשך אכיפה בכל הקשור למתן זכות קדימה להולכי רגל ורכבים וכן עבירות מסכנות חיים כמו שימוש בנייד וכו”.

נסיעה בגשם. צילום אילוסטרציה canva
נסיעה בגשם. צילום אילוסטרציה canva

מה ההמלצות של המשטרה לנהגים בימי החורף?

“ההמלצות שלנו למעשה מחולקות קודם כל להולכי הרגל, וגם לנהגים בכל כלי וכלי (רכבים, דו-גלגלי ומיקרו-מוביליטי). מבחינת הולכי רגל יש כמה דגשים חשובים שיכולים להציל חיים:

חצייה רק במעבר חצייה – בחורף הראות לקויה ולכן חשוב מאוד ליצור קשר עין עם הנהג ולוודא שהוא רואה אותנו ומאט לקראתנו טרם שמתחילים לחצות.

ביגוד – מומלץ ללבוש בגדים בהירים שנראים למרחוק, בעיקר לילדים שאותם גם רצוי לצייד במעילים זוהרים בגלל שהם קטנים ולא תמיד רואים אותם.

הליכה במרכז המדרכה – בחורף ישנה סכנת החלקה גם להולכי הרגל וניתן בקלות להחליק לכביש במידה והולכים קרוב מדי לשפה”.

מבחינת דו גלגלי, אנו עדים לתאונות עצמיות, בעיקר מהחלקות ברכבים דו-גלגליים. ההמלצה העיקרית היא בדיקה ותקינות של כלי הרכב – בדגש של הצמיגים ושל הבלמים. ברגע שלחץ האוויר של הצמיג לא תואם אז האחיזה של הכלי בכביש עלולה להיפגע וזה עלול להוביל להחלקה. כנ”ל הבלמים – בלמים לא תקינים יובילו לבלימה איטית ולא תקינה.

הורדת המהירות – ברגע שהורדנו את מהירות הנסיעה כך טווח העצירה שלנו קצר יותר. גם הכניסה לסיבובים ופניות צריכה להיות שקולה יותר מאשר ביום קייצי ושמשי.

להכיר ולהישמע לחוקי התנועה לדו-גלגלי – איסור רכיבה על השוליים, איסור מעבר בין רכבים ועקיפה מצד ימין. בחורף ציות לחוקים האלה זה מציל חיים – חד וחלק”.

מבחינת רכבים פרטיים גם כאן נושא תקינות הרכב הוא החשוב ביותר בעיקר צמיגים ובלמים, כאשר ברכבים יש לשים לב גם לתקינות המגבים, שהרבה נהגים נוטים לזלזל בזה. מגב טוב מייצר שדה ראייה טוב יותר מאשר מגב תקול.

שמירת מרחק – חשובה מאוד בימי החורף בהם הכביש חלק וכתוצאה מזה טווח העצירה ארוך יותר. שמירת מרחק תסייע לנו להימנע מתאונה בעת בלימת חירום.

תאורה ואורות – החל מה.01.11.2022 ישנה חובה להדליק אורות גם ביום בדרכים בין עירוניות. ההמלצה שלי היא לכל כלי הרכב להדליק אורות גם ביום ובכל דרך בין אם עירונית או לא עירונית. בנוסף כמובן בדיקת תקינות הפנסים, אורות הרוורס והברקס. במידת הצורך גם הדלקת אורות ערפל.

הימצאות אפוד זוהר- נכון לכל סוגרי הרכב. אם במצב כזה או אחר נצטרך לעצור בצד הכביש בימי החורף לבישת האפוד הזוהר פשוט תציל חיים”.

בסיום דבריו קורא רפ”ק אריק ברק לציבור האזרחים במרחב דן לבוא ולהתנדב ביחידת התנועה ולסייע בשמירה על החיים.

“סמכות של מתנדב שהוא מוסמך ומוכשר אינה פחותה מסמכות של שוטר”, אומר אריק. “מבחינת אכיפה ונראות זה בדיוק כמו שוטר תנועה. אני קורא לכל האזרחים להירתם למאבק בקטל בדרכים”.

לכל המבקשים להתנדב ביחידת התנועה של מרחב דן ניתן ליצור קשר עם יצחק אביטל בטלפון  050-8676444.

אולי יעניין אותך גם: מיום שני 4 חודשים של פקקי ענק בקריית אונוראשוני: שריפה בפנטהאוז בקריית אונומדוע פורקו פרגולות מעל מצבות בבית העלמין ביהוד-מונוסון?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

גני תקווה: הפיצוצים הלילה בעקבות רימון רסס שהושלך לעבר בית בעיר

תפריט נגישות