יום ראשון , מאי 19 2024
דף הבית / הרחבת “חוק השקיות” שעוררה סערה עברה בקריאה טרומית

הרחבת “חוק השקיות” שעוררה סערה עברה בקריאה טרומית

המשמעות היא שכל בית עסק באשר הוא יחויב לגבות סכום שכרגע עומד 10 אגורות עבור שקית ניילון חד פעמית, ולא רק עסק המוגדר כעסק קמעונאי גדול כפי שקיים היום. כמו כן קובע החוק כי ההיטל שניתן יהיה לקחת על שקית יוגדל מ-60 אגורות היום לשקל אחד

הרחבת “חוק השקיות” שעוררה סערה עברה בקריאה טרומית. צילום אילוסטרציה canva
הרחבת "חוק השקיות" שעוררה סערה עברה בקריאה טרומית. צילום אילוסטרציה canva

שמים סוף לשקית החד פעמית. החוק שהעלו חברי הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד ומיכל רוזין ממרצ עבר הערב (ד’) בקריאה טרומית. ההצעה היא בעצם הרחבה של החוק הקיים כיום, המחייב כל עסק קמעונאי גדול לגבות 10 אגורות עבור כל שקית ניילון חד פעמית.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הצעת החוק של להב-הרצנו ורוזין עברה כאמור בקריאה טרומית ברוב של 23 מול 22 מתנגדים וטובה להמשך אישור חקיקה בוועדת הכנסת.

בין מתנגדי החוק היו חברי הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת ויעקב מרגי מש”ס שטענו כי העברת החוק תפגע בשכבות החלשות ולכן יש להתנגד לו.

נציין כי החוק המקורי שעבר בעבר גרם לשינוי גדול אצל הצרכן הישראלי שהחל להשתמש בשקיות בד רב פעמיות בקניות בסופר. הרחבת החוק כעת תחייב כל עסק באשר הוא, ולא משנה מה גודלו, לגבות סכום של 10 אגורות עבור כל שקית ניילון חד פעמית.

בנוסף קובע החוק כי יוגדל ההיטל שיכולה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שהנושא בסמכותה לקבוע. ההיטל עומד כעת על 60 אגורות ובמסגרת החוק תוכל השרה לקבוע כי ההיטל יעמוד על שקל אחד לשקית. כיום כאמור המצב הוא ששקית שמחיר ההיטל שמושת על שקית בודדת עומד על 10 אגורות והוא לא הוגדל מאז שהחוק נכנס לתוקף.

אולי יעניין אותך גם:

ארנון בר דוד תושב קריית אונו נבחר ליו”ר ההסתדרות החדשה

בשורה לנהגים ולנוסעים – אושר התוואי לשני קווי המטרו בגוש דן

חג המים: קמפינג לכל המשפחה לצד מקורות מים בשבועות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בבסיס תל השומר. צילום: כיבוי אש

השריפה בתה”ש: מסקנות חוקר הדליקות הועברו למשטרה, והשמועות מתפשטות כאש בשדה קוצים

תפריט נגישות