קיבלתם הודעה כי החבילה תקועה במכס? אל תתפתו לפתוח אותה.
הבוקר התקבלו במערכת אונו ניוז עשרות הודעות המלינות על הודעה מוזרה שקיבלו בימים האחרונים מטעם דואר ישראל/מכס.
בהודעה נכתב כי החבילה אשר הזמנתם תקועה במכס ועליכם לשלם 6 שקלים על מנת לשחרר אותה. להודעה צורף לינק שדרכו ניתן לשלם את הסכום.
מדואר ישראל הזהירו מפתיחת ההודעה ומודיעים כי זו אינה הודעה מטעמם וכי מדובר בניסיון עוקץ.
גורמים בדואר ישראל אומרים כי סביב חגי הקניות של חודש נובמבר כמו שופינג IL, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ועוד, הם מזהים הרבה יותר ניסיונות של עוקץ כי המון משקי בית ממתינים לחבילות שיגיעו לביתם – ויש מי שמנצלים זאת לרעה.
אז איך לזהות האם מדובר בהודעת פישינג? הנה כמה טיפים שהתקבלו מדואר ישראל:
הדבר הראשון שצריך לבדוק, כמו במקרים רבים של הודעות מתחזות: האם ההודעה מנוסחת באופן מוזר/עילג? האם הכתובת בקישור מובילה לאתר Israel Post או לכתובת לא מוכרת?
ספציפית לגבי חבילות מהדואר, האם אני בכלל מצפה לחבילה? האם יש צורך בתשלום לטובת השחרור שלה מהמכס/גורם אחר? כאן הבדיקה מאוד פשוטה.
ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק באתר דואר ישראל או באפליקציית הדואר, האם מספר הפריט שמופיע בהודעה (עוד טיפ: אין מספר פריט? זו בטוח לא הודעה מהדואר…) הוא בכלל חבילה אמיתית שבדרכה אליכם.
מעתיקים ומדביקים את מספר הפריט בשדה 'מעקב משלוחים', ובמידה והתשובה היא שמספר הפריט לא תקין או שלא קיים לגביו מידע בדואר ישראל, אז נראה שמדובר בהודעה מתחזה!
ראיתם שאכן מדובר בחבילה שלכם שממתינה לשחרור מהמכס? הכי פשוט לשלם דרך האפליקציה של דואר ישראל, אתר הדואר או מוקד 171.
אולי יעניין אותך גם:לאחר יותר מ-60 שנה נסגר סופית פונדק אקספרס ביהוד-מונוסון, צפו: מאות הפגינו בפארק רייספלד נגד "מחדל לוי אשכול"
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]