משטרת ישראל חילקה 1,360 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בבקעת אונו בשנת 2020 בגין עבירות התנועה, בהן חבישת קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 ורכיבה על המדרכה. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המתבססים על נתוני משטרת ישראל. בשלושה מיישובי בקעת אונו יש עליה משמעותית במספר הדוחות שחולקו לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020 לעומת שנת 2019.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
באור יהודה חולקו 497 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, לעומת 274 בשנת 2019 – עליה של 81%. אור יהודה מדורגת במקום ה-15 בארץ במספר הדוחות שחולקו ב-2020. אחריה ממוקמת קריית אונו שבה חולקו 461 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, לעומת 305 דוחות ב-2019 – עליה של 51%. קריית אונו מדורגת במקום ה-17 בארץ במספר הדוחות שחולקו ב-2020 לרוכבי אופניים חשמליים. בגבעת שמואל חולקו 191 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, לעומת 108 ב-2019 – עליה של 77%. גבעת שמואל מדורגת במקום ה-26 בארץ במספר הדוחות שחולקו ב-2020.
לעומתן ישנם יישובים בבקעת אונו שבהם חלה ירידה משמעותית במספר הדוחות שחולקו לרוכבי אופניים חשמליים. ביהוד-מונוסון חולקו 168 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, לעומת 290 דוחות ב-2019 – ירידה של 42%. יהוד-מונוסון מדורגת במקום ה-27 במספר הדוחות שחולקו ב-2020. בגני תקווה חולקו 43 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, לעומת 57 דוחות ב-2019 – ירידה של 25%. גני תקווה מדורגת במקום ה-62 במספר הדוחות שחולקו ב-2020.
בסביון אין נתונים לגבי דוחות שחולקו ב-2020 והנתון האחרון לגבי דוחות שחולקו לרוכבי אופניים חשמליים ביישוב הוא משנת 2019 – אז חולקו 25 דוחות.
בשנת 2020 חולקו בכל הארץ יותר מ-31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים כאשר תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים בשנת 2020 – 9,064 דוחות. אחריה, בפער משמעותי, ממוקמת ירושלים, שבה חולקו 3,329 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים. לוד מדורגת שלישית עם 1,334 דוחות ובכך רשמה עליה של 86% בהשוואה ל-717 הדוחות שחולקו בעיר בשנת 2019.
כמה דוחות חולקו בערים השכנות של בקעת אונו בשנת 2020? ברמת גן חולקו 1,034 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, לעומת 2,191 ב-2019 – ירידה של 53%; בבני ברק חולקו 753 דוחות, לעומת 1,803 ב-2019 – ירידה של 58%. לעומתן בפתח תקווה נרשמה עליה של 286% במספר הדוחות שחולקו ב-2020 – 803 דוחות ב-2020 לעומת 208 ב-2019.
מתחילת שנת 2021 נהרגו 16ברחבי הארץ רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, המהווים 5% מכלל הרוגי תאונות הדרכים. זאת, לאחר ששנת 2020 היתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים.
שנת 2020 היתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים בכל הארץ. בנוסף לכך חלקם היחסי של רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים מתוך כלל ההרוגים בתאונות דרכים בכל הארץ זינק בשנת 2020 לשיעור של 8.2%.
אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק אמר: “כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים”.
אולי יעניין אתכם גם: תאונה קטלנית: רוכב אופניים נהרג סמוך לצומת טייסים
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]