לכבוד ראש השנה: ראש עיריית קריית אונו ישראל גל מסכם חצי קדנציה
הוא מספר באילו הישגים הוא מתגאה, מה טעון שיפור בעיר ומהו הנושא הכי בוער שבו הוא מטפל כעת
כשלוש שנים לאחר שנבחר לראש עיריית קריית אונו, ב-30 באוקטובר 2018, מסכם ישראל גל (57) את מחצית הקדנציה שעברה. נציין כי זוהי כהונתו השנייה של גל כראש עירייה, לאחר שנבחר בפעם בראשונה לראשות העירייה ב-22 באוקטובר 2013.
איך אתה מסכם את הקדנציה הנוכחית עד כה?
“הקורונה שינתה את כללי המשחק. יש תוכניות שאנו מתפעלים במלוא הקצב ואף ניצלנו את תקופות הסגר כדי לקדם אותן במהירות רבה, יש תוכניות שהנחנו בצד ונחשב בהן מסלול מחדש ויש כמובן נושאים חדשים הנובעים ממשבר הקורונה, אותם אנו מנהלים כעת כדי לתת לתושבים תחושת ביטחון. הקדנציה הזאת מראה לנו כי החיים בלתי צפויים, וכי עלינו להתמודד עם כל דבר שהינו בלתי צפוי על מנת לתת את השירות המיטבי באומץ ובתבונה”.
באילו הישגים אתה גאה?
“שיפצנו, בנינו ועשינו אבל הדברים בהם אני גאה הינם אלו החברתיים. שמירה על מיקומנו בצמרת החינוך בישראל, הישגים בתחום הנוער והחינוך המשלים, והטיפול בבני הגיל השלישי במהלך משבר הקורונה על ידי ארגוני המתנדבים, אגף הרווחה ובפועל, ערבות הדדית של תושבי העיר”.
מה טעון שיפור בעיר לדעתך?
“נושא התחבורה והתחבורה הציבורית. נושא שהוזנח במשך שנים. אנחנו רואים את פקקי התנועה ואת השירות הקלוקל של חברות האוטובוסים ואנחנו עובדים על כך בכל הרבדים”.
מה הנושא הכי בוער שבו אתה מטפל כעת?
“אני עוסק בכל הקשור בפתיחת צירי תנועה מקבילים כדי לשחרר את עומסי התנועה באזור שלנו. נדרשים לכך גם הסכמות עם הערים השכנות שלא בהכרח מעוניינות בכך וכמובן גם משאבים. לדוגמא, ברור לכל שמחלף נוסף מעל כביש 471 שישחרר את התנועה היוצאת והנכנסת לגני תקווה, העוברת כיום דרך קריית אונו, הוא צורך בסיסי וכך גם סלילת דרך רפאל איתן ברמת גן כדי לנקז את התנועה לבית החולים שיבא בקלות ובמהירות”.
איזה ציון היית נותן לעצמך?
“אני חושב שאין הנחתום מעיד על עיסתו”.
ישראל גל. צילום: יונתן בלום
איזו ביקורת אתה חושב שהתושבים היו מעבירים עליך?
“עודף בינוי בעיר. עם זאת, התושבים רואים רק את המצב כעת ואינם רואים את התוצר הסופי, שהינו חידוש התשתיות בעיר, העלאת רמת החיים, שדרוג מקומות החניה בעיר והוספת חניונים תת-קרקעיים”.
מה דעתך על הצעת החוק לבטל את החניה חינם לתושבים בכחול-לבן?
“חוצפה! אם תקודם הצעת חוק כזאת, אני חושב שזו חוצפה!”.
מה דעתך על רפורמת אגרות הגודש בגוש דן שיגבו מכל נהג כסף במעבר בין הטבעות?
“הייתי בין הראשונים שתמכו בכך ואני חושב שהיא מוצדקת. לדעתי הכספים שיתקבלו מאגרות הגודש צריכות להתחלק בין הרשויות המקומיות, על מנת לפתח מיזמי תחבורה ולא להיכנס לקופת האוצר כפי שיוזמי האגרה מעוניינים”.
מהו המסר שלך לתושבים?
“אנחנו בתקופה מאתגרת בשל ההתמודדות עם הקורונה, והיא תימשך עוד זמן רב. עלינו לנסות לחיות חיי שגרה ככל שניתן מתוך אחריות, ולהישמע לכל ההנחיות והכללים”.