יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / מדן ועד הרצליה – פרטים על מערך ההיסעים

מדן ועד הרצליה – פרטים על מערך ההיסעים

עד סוף 2019 יחלו מספר ערים במטרופולין גוש דן להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע, ויספקו פתרון לציבור במהלך השבת. בשלב הראשון יצטרפו לפרויקט עיריות גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו

המסוף החדש
המסוף החדש

רשת הקווים הבין – עירונית תפעל בסופי השבוע ותחבר בין הערים שמשתתפות בפרויקט על מנת לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. רשת הקווים זוכה להתעניינות רחבה מצד ראשי רשויות נוספים והיא צפויה לספק פתרון תחבורתי הולם לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה הערב את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים עד סוף 2019 העומד על כ-1.5 מיליון שקל, כאשר העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים שיכלול כ-7 מסלולים ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות, בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה. תדירות ולוח זמנים מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. בשלב זה השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים דרך האפליקציות הנפוצות.

הקו הלבן רמת גן -קרית אונו
הקו הלבן רמת גן -קרית אונו

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: “רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו- “אוטותל” ו”תל אופן”. מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחייה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי”.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: ״מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד. אני מברך את עיריית תל אביב-יפו על הובלת המיזם ורתימת הרשויות בגוש דן ומשוכנע שחלק מתושבי גבעתיים שישתמשו בקו היוצא ומגיע לעיר, לא יצטרכו להחזיק כעת רכב ויפחיתו שימוש ברכבים הפרטיים גם בשאר ימי השבוע״.

הקו הירוק גבעתיים
הקו הירוק גבעתיים

 

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו מסר כי “בעיריית קריית אונו רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק. גם בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישמחו להשתמש בשירות זה. ברגע שיינתנו הפתרונות היעילים בכל ימות השבוע, יעדיפו רבים שלא לממן רכישה ואחזקת רכב פרטי, יפחיתו זיהום אוויר ויחסכו ממון רב”.

מיטל להבי, סגנית רה”ע תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: “תחבורה היא מפתח לצדק חברתי בתנאי שהיא מאפשרת התניידות שוויונית 24/7 לכלל הציבור ובפרט למעוטי יכולת ולמי שאין לו רכב פרטי או רישיון נהיגה. הבשורה במערך ההיסעים המוצע מתבססת על החיבור בין הרשויות במטרופולין שתושביהם יוכלו לנוע בחופשיות בסופ”ש ברשת שתפעל בתחומי הערים השותפות למיזם”.

במקביל נעשות פעולות על מנת לצרף למיזם ערים נוספות במטרופולין על מנת להרחיב את מערך ההיסעים ובמטרה לשפר את נגישות התושבים במרחב ולהקטין את התלות ברכב הפרטי.
עם השלמת ההערכות להפעלת רשת התחבורה המטרופולינית יוצג הנושא ויפורסם לציבור.

באור יהודה, שבה מרקם התושבים השתנה מאוד בשנים האחרונות, יש צורך של התושבים – בעיקר בשכונות החדשות – לנסוע לים בשבת, אבל נכון להיום בעירייה עדיין לא יוצאים בהכרזה רשמית בנושא.

“מוזר שהעירייה לא התקדמה יחד עם התושבים שלה והבינה שיש כאן צורך מהותי של הציבור”, אומר פעיל חברתי בעיר. “אנחנו עדיין מקווים שנשמע עמדה ברורה מצדה של ראש העירייה שתקל על התושבים להתנייד בסופי השבוע”.

גם ביהוד עדיין אין החלטה האם ומתי להצטרף למיזם שעתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית בגוש דן. בקרב התושבים הדעות חלוקות. יש מי שחושבים שמדובר בצורך חיוני, ויש מי שחושבים שעדיין לא הבשילה השעה להצטרף למיזם מהפכני כזה.

מעיריית יהוד נמסר כי “לא קיבלנו פנייה מעיריית תל אביב להצטרף לתכנית”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בית ספר בקריית אונו. צילום באדיבות ההורים

לא בונים על הפסקת אש: הורי בית ספר יהל”ם בקריית אונו דורשים מרחב מוגן

תפריט נגישות