יום שני , נובמבר 25 2024
דף הבית / ישראל גל: “קריית אונו הקטנה לא תהיה דרך מעבר לחצי מיליון איש”

ישראל גל: “קריית אונו הקטנה לא תהיה דרך מעבר לחצי מיליון איש”

אחרי שספג מאות תגובות זועמות על הרעיון לגבות אגרת כניסה מהנוסעים ברחוב לוי אשכול, התייצב ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, לראיון עם העיתונאית חוה ברק, והסביר: "הרעיון הזה מקובל בעולם. אני לא מוכן שהילדים שלנו ינשמו פיח וההורים שלהם יתקעו בפקקים רק בגלל שכולם רוצים לעבור דרכנו"

חוה ברק עם ישראל גל
חוה ברק עם ישראל גל

בתוך פחות משעתיים נכנסו לכתבה על אגרת הגודש בקריית אונו 10,000 איש שכתבו מאות תגובות. ראש העירייה, ישראל גל, הבין שמדובר בתפוח אדמה לוהט והוא פינה שעה מסדר יומו העמוס כדי להתייצב מול המצלמות שלנו ולהסביר.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“תפקידי כראש עיר לדאוג לתושבי קריית אונו ולעיר”, אומר גל. “לא אתן יד לכך שעשרות אלפי כלי רכב יעברו דרך  קריית אונו בדרכם לעבודה וממנה ויפגעו באיכות החיים של התושבים. הנחיתי את אנשי המקצוע בעירייה להכין חוק עזר בנושא”.

לדבריו, “על כל ראשי ערים וחברי מועצה להפעיל לחץ על משרד התחבורה והפנים כדי שאלה יחליטו להקים כבישים עוקפי קריית אונו לנתיבי תחבורה ראשיים”.

בדבר אחד צודק גל: רחובות העיר קריית אונו חדלו לשמש כנתיבי תנועה עירוניים של תושבי העיר והפכו להיות צירי נסיעה לאלפי כלי רכב מערים באזור ולנהגים החוצים אותה בדרכם מכביש 461 צפונה ו-471 דרומה.

דרך לוי אשכול הפכה לחלופה תחבורתית לכביש 4 ולכביש 40. כל מי שנתקע בפקק בכביש 471 בדרכו לרמת גן ותל אביב וכל מי שמגיע מדרום בדרכו לפתח תקווה, עובר דרך רחוב לוי אשכול בקריית אונו. מדובר בעשרות אלפי כלי רכב ביום, הנוסעים ברחובות העיר וגורמים לעומסי תנועה וזיהום אוויר משמעותיים וכפועל יוצא מכך גם לתאונות דרכים רבות יותר.

השאלה היא האם הרעיון – שצריך לעבור אישור של משרד התחבורה – לא יקומם עליו את תושבי הערים השכנות והאם כתוצאה מכך לא ייפגעו העסקים בעיר.

קריית אונו

אני תושבת פתח תקוה ויש לי נכדים בקריית אונו. אתה למעשה מטיל עליי מס לראות את הנכדים שלי.

“אני מבין אותך, חוה, אבל את חייבת להבין גם אותי. אני אחראי לעיר קטנה שחצי מיליון איש עוברים דרכה כל יום. אני לא מוכן שהילדים שלנו ינשמו פיח וההורים שלהם יתקעו בפקקים רק בגלל שכולם רוצים לעבור דרכנו”.

אבל מס נוסף זה הפתרון?

“אנחנו מנסים בכל מיני דרכים, אבל זה לוקח זמן. עניין המס נהוג במקומות רבים בעולם. לא המציאו דבר”.

קריית אונו
קריית אונו

איך זה יעבוד?

“אגרת הגודש תיגבה באמצעות מצלמות מכלי רכב הנכנסים לעיר ובעליהם אינם תושבי העיר. מובן כי העירייה לא תגבה אגרת גודש ממי שיגיע לעיר לבילוי, לימודים ועסקים ומעובדי ההוראה, החינוך ומוסדות העירייה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

13 תגובות

  1. בוקר טוב אדוני ראש העיר!
    פתרון פלסטר לבעיה עמוקה- במקום לאשר תוכניות פינוי בינוי לרחוב לוי אשכול, יש לדאוג קודם לכל להרחבת תשתיות התחבורה הרעועות בעיר!

  2. ניראה מה היה לקניון קרית אונו ולכל העסקים באזור אחרי שיתחילו לקחת כסף על נסיע בכביש !!

  3. לא רוצה שהילדים ינשמו פייח אז תפסיק לבנות מגדלים יא מושחת

  4. כל הכבוד ישראל, צודק 100%. נבנת שכונת ענק בגני תקווה, היציאה והכניסה שלה היא מקריית אונו ( דרך רפאל איתן, פסגת אונו ) זה פשוט לא נורמאלי !!! כל הכבוד ישראל.. או שיבנו מחלף ודרכי גישה נוספות לערים מסביב או אגרת גודש.. שיעשה אגרה וככה אולי יזוזו דברים. התפקיד של ראש העיר הוא לשמור על התושבים שאותם הוא מייצג וכך הוא עושה.

  5. מחר יבואו הילדים ויגידו למה לנו להילחם בשביל תושבי שדרות או קריית שמונה. ככה מתפוררת מדינה.
    תושבי קריית אונו לא שולטים במשאב התנועה ואינם יכולים לגבות מס ממכוניות או מטוסים בשיטחם.

  6. לפחות הוא מצא פיתרון ודואג לעיר שלו מה שמרבית ראשי הערים לא עושים 🙂 מקומם אבל לחלוטין ניצב מאחורי הרצון הזה אדם שמשכיל ומיטיב לדאוג לתושביו . ישר כח!

  7. הזוי!! בונה מגדלים עם תכנון למגדלים לאורך כל הציר המרכזי בלוי אשכול, לא מסדר תשתיות, תוקע אותנו בפקקים. אפילו בזמן כתיבת התגובה הזו קפצו לי כל שניה פרסומות של פרויקטים לבניה בעיר. ועכשיו הוא רוצה לדרוש מבני משפחתנו לשלם כספים לעירייה כדי לפגוש אותנו. תתעורר!! התשתיות של כפר ואפילו את הפתרון העתידי, הרכבת הקלה, דחיתם. יהיה פה גהנום. תמצא פתרונות שפויים. נתחיל מעצירת הבניה המסיבית שאתה מקדם.

  8. חוצפן מי אתה בכלל שמשלם כסף אני עובדת בקריית אונו עד עכשיו תפסתי ממך ראש עיר טוב היום הבנתי שאתה פח

  9. כל אלו שמלינים על הבניה המסיבית שוכחים שגם הם לא ממש ילידי קרית אונו. ושץהגיעו לקרית אונו בשל הבניה לגובה שלא אפיינה את הכפר, כפר אונו שבו נולדתי. אנחנו אלו דהקימו ונולדו כאן בהחלט מברכים על הבנייה כי הבניינים שהוחלפו כבר מזמן לא העניקו לבעליהם איכות חיים ותמא 38 היה רעיון גאוני שהצליח מאד בקרית אונו.במקום להלין על הבנחיה המבורכת ראוי היה שה”צרכנים” של הכבישים יסעו בתחבורה ציבורית ולא יעמיסו תחבורה מיבורית בשבת ואפילו ינהיגו יום בלי רכב כמו שעשינו במלחמת ששת הימים כשהיתה הקצבה בדלק. הבעחה של נסיעה ברעב בעיר היא לא רק בעיה של העוברים בה אלא גם בעיית חנייה ובעיית זיהום אויר מיותרת בכל העיר שהיא בעצם עדיין על שטח של הכפר המקורי והמעברה. אז לכל אלו שמתלוננים על איכלוס וקדמה שיבדקו שהם בעצם הם יושבים על שטח המעברה של כפר אונו שאם היו עוצרים את פיתוחה הם ודאי לא היו מגיעים לכאן ואולי זה היה טוב כי מי שלא לומד כלום מההיסטוריה הוא נזק טקולוקי עכשוי

  10. לא מבין את המגיבים פה. ראש העיר מנסה לקדם דרכי גישה נוספות לערים מסביב. כך הוא מפעיל לחץ וזה הגיוני ולגיטימי. מקווה שלא יגיעו לאגרת גודש אך אם צריך לעשות זאת אני תומך בכך לחלוטין ! קחו לדוגמא את גני תקווה, נבנת שם שכונת ענק שכל התנועה ממנה ואליה עוברת בקריית אונו. זה יוצר עומסים לא נורמליים וזאת שכונה שנמצאתי עדיין בשלבי בנייה… זה הגיוני ???? צריך לייצר דרכי גישה לערים מסביב לדוגמא מחלף מכביש 471 לגני תקווה ודרכי גישה נוספות מסביב.

  11. סבתא שלי ומשפחתי גרים בקריית אונו.. כך גם רבים מחברי.. אני עכשיו אצטרך לשלם כסף כדי לראות אותם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום אילוסטרציה canva

מעל ל-1,000 תלונות על מטרדי רעש באור יהודה בשנת 2024

תפריט נגישות