האם קו 7 יקוצר? לאחרונה תוהים תושבי יהוד-מונוסון המשתמשים באופן קבוע בקו 7, שמגיע בין השאר לבית החולים שיבא בתל השומר, מה יעלה בגורלו. בעקבות פוסט שפרסם אחד התושבים כי נאמר לו מאחד הנהגים של קווים כי קו 7 אמור להתקצר והתחנה האחרונה שלו תהיה במונוסון, העלו התושבים הזועמים עצומה נגד קיצור הקו, שעליה חתמו כ-150 איש וכתבו לעיריית יהוד-מונוסון, משרד התחבורה וחברת קווים המפעילה את הקו מכתב שבו הם דורשים לבטל את השינוי.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
“מדובר על קו משמעותי לחיילים הגרים ביהוד ומשרתים בבסיס תל השומר”, כתב אחד התושבים בפייסבוק, “ביטול התחנה של הקו בתל השומר תפגע משמעותית בחיילים אשר משרתים את המדינה וגרים ביהוד. אם הדבר הזה ייצא לפועל הדבר ייפגע משמעותית באיכות חיינו כחיילים“.
“זו החלטה הזויה”, אומרת בר בן דהן שהעלתה את העצומה נגד קיצור קו 7 וביטול התחנה בשיבא. “מזה תקופה ממושכת, אנו, התושבים הפשוטים, המתניידים בתחבורה הציבורית, עדים לשינויים הנעשים בקווי האוטובוס השונים, שינויים הפוגעים באיכות החיים וביכולתנו להתנייד בעיר ומחוצה לה כשווי ערך לאלו שבבעלותם רכב. פשוט לא סופרים אותנו. אנחנו לא מעניינים אף אחד. יש לי תחושות מאוד קשות בעניין הזה ואני מקווה שלא יקצרו את הקו ויבינו גם את הצרכים של האנשים הפשוטים שמתניידים בתחבורה ציבורית.
“חשוב לציין שהקו הזה משמש הרבה מאוד אנשים כמו מטופלים אונקולוגיים וכרוניים, מבוגרים בני 80, עובדי שיבא רבים – עובדי מכבסה, עובדי מטבח, כוח עזר, מזכירות, מנקות ומתנדבים. והאחרונים חביבים, החיילים שלנו! קיצור הקו יגרום לכך שאנשים יצטרכו לנסוע בשני אוטובוסים ובמקום חצי שעה הם ייסעו כשעה וחצי. כנראה שמי שהחליט את ההחלטה הזו נוהג ברכב פרטי ולא נוסע באוטובוס”.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “משרד התחבורה לא אישר את בקשת עיריית יהוד-מונסון לקצר את מסלול קו 7, במטרה למנוע פגיעה בציבור הנוסעות והנוסעים המבקשים להגיע לבית החולים שיבא.
“משרד התחבורה באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית האריך את מסלולו של קו 7 כך שהוא עובר גם בתחנות של קו 71, במטרה לספק מענה יעיל ומהיר יותר, באמצעות קו אחד המגיע לכל היעדים אותם סיפקו שני הקווים. ההחלטה על איחוד הקווים התקבלה לאחר בחינה של גורמי המקצוע במשרד, בכדי לייעל את מערך הקווים בעיר.
“כמו כן, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הציעה לעיריית יהוד-מונוסון אפשרות להכניס בנוסף את קווים 1 ו-205, קווים בעלי קיבולת גבוהה המספקים קשרים בתוך העיר כמו גם לתל השומר. יצוין כי העירייה דחתה את ההצעה וקיבלה רק את הצעת ההפעלה של קו 7”.
מעיריית יהוד-מונוסון נמסר בתגובה: “קו 7 הושק בשנת 2017 במסגרת התוכנית האסטרטגית של יהוד-מונוסון, ‘מערכי תחבורה פנים עירוניים להפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים’, שהובילה ראש העיר, יעלה מקליס. הקו הושק כקו פנימי, במיניבוסים נוחים וקומפקטיים, במטרה לשפר את השירות לתושבים ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית. למרבה הצער משרד התחבורה ביטל את הקו בתקופת הקורונה. לאחר לחץ של ראש העיר וצוותה חודש קו 7 בשילוב תחנות חוץ עירוניות בשל ביטולם של קווים תומכים (דוגמת קו 71) על ידי משרד התחבורה. לאחרונה הוחלט להשיב את קו 7 למתכונתו הראשונית, כקו פנימי עירוני. ראש העיר כבר פנתה לשרת התחבורה בבקשה להחזיר את קו 71, כדי לסייע לתושביה בהגעה ליעדים נבחרים מחוץ לעיר. עיריית יהוד מונוסון פועלת כל העת להרחבת אופציות ההתניידות הציבוריות בעיר”.
בחברת קווים ציינו כי הם אינם מחליטים על קיצור הקווים וביטול התחנות אלא משרד התחבורה וכי העניין נמצא בדיונים והם לא קיבלו עדיין שום הוראה לקצר את קו 7.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]