יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / הכי מומלצים / מומחים / משלוח מהיר: דרכים לשיפור מערך ההובלה והמשלוח של העסק שלכם

משלוח מהיר: דרכים לשיפור מערך ההובלה והמשלוח של העסק שלכם

יש לכם עסק ומערך ההובלות או המשלוחים מקרטע? הגעתם למקום הנכון. לא משנה כמה תהיו מקצועיים ואיכותיים, מערך משלוחים בינוני יהפוך את העסק שלכם לבינוני.

קרדיט:pxhere

בכתבה הבאה נסביר מה החשיבות של מערך הובלות לעסק שלכם וגם, באילו דרכים תוכלו לשפר אותו. כל התשובות בשורות שלפניכם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה החשיבות של מערך הובלות ומשלוחים לעסק שלכם?

אין ספק שלנהל עסק, בין אם מדובר במסעדה או כל עסק אחר, זה פרויקט מורכב שלא כל אחד יכול לעמוד בו.

אתם צריכים לנהל עובדים, לדאוג ללקוחות, להוצאות, רואה חשבון, עורך דין, בנקים, משכורות ותזרים, ספקים, ביטוחים ומה לא.

זו בדיוק הסיבה שבגינה רק 9% מבעלי העסקים בארץ מספקים שירותי משלוחים, ולו בגלל שאין להם את היכולת והזמן לנהל עוד פרויקט.

אחד הגורמים שיכולים לעורר את הפעילות העסקית שלכם ולהגדיל את הרווחים, הוא מערך משלוחים שעובד ומתפקד כמו שצריך.

בשנים האחרונות, בטח ובטח בתקופת הקורונה, המשלוחים הפכו לאופציה הכמעט יחידה של הלקוחות להרגיש כמה שיותר קרוב למסעדה.

לכן, עסק שמנהל מערך משלוחים כושל, כזה שלא מגיע בזמן ללקוחות, מספק הזמנות לא נכונות או אוכל קר, זה עסק שנידון לכישלון מראש.

יש משפט שאומר שאין הזדמנות שנייה לשינוי רושם ראשוני. לא משנה כמה המסעדה או חנות הבגדים שלכם היא מוצלחת, כל עוד מערכך המשלוחים שלכם יהיה כושל, כל העסק יהיה כושל.

הקפידו על חומרי אריזה מתאימים

אתם יכולים להיות סופר מקצועיים וסופר איכותיים, אך אם המשלוח יגיע מקומט או מבורדק ללקוח, לא עשיתם בזה שום דבר וסביר להניח שבקרוב תקבלו תלונה ודרישה להחליף את המוצר.

לכן, אתם צריכים להקפיד לעבוד עם חומרי אריזה שיסייעו למוצר שלכם להגיע ללקוח במיטבו, כאילו לא היה מדובר במשלוח.

כיום יש מגוון חברות בשוק שיודעות להציע אריזות קרטונים למשלוחים בכמויות גדולות. מצאו את הדיל שהכי משתלם לכם והקפיצו את מערך המשלוחים רמה אחת למעלה.

מערך משלוחים פנימי או שירות חיצוני?

במידה ואתם כבר מנהלים מערך משלוחים פנימי בתוך העסק שלכם ואתם מרגישים שזה קצת מקרטע, יתכן מאד שאתם צריכים לשקול לפנות לחברה חיצונית שתנהל עבורכם את מערך המשלוחים.

כיום, קימות חברות חיצוניות רבות שתפקידן לבחון את העסק שלך, את הצפי להכנסות ולבדוק מה העסק שלך עשוי להרוויח אם תוציא את ניהול מערך המשלוחים לחברה חיצונית.

בסופו של דבר, המטרה שלך היא לחשוף את עצמך לכמה שיותר לקוחות שרוצים לטעום מהאוכל שלך או ללבוש את הבגדים שאתה מוכר. אם מערך המשלוחים שלך מקרטע, יכול להיות שכדאי להוציא אותו לניהול חיצוני, זה עשוי להשתלם לך.

בחרו מערכת ממוחשבת לניהול משלוחים

יתכן מאד שאתם כבר עובדים עם תוכנה כזו או אחרת לניהול המשלוחים שלכם. אז במידה ואתם לא מסתדרים איתה ומרגישים שאתם צריכים קצת יותר, זה הזמן להחליף אותה.

על מנת שמערך המשלוחים שלכם יתפקד כמו שצריך, יש צורך להעניק לעובדים שמנהלים את המערך הזה את הכלים הכי איכותיים, לרבות מערכת ניהול משלוחים, ניהול קטנועים ועוד.

התאימו מחדש את אזורי המשלוחים והגזרות

כמה פעמים קיבלתם תלונה על כך שהשליח איחר להגיע והפיצה כבר קרה? אם קיבלתם הרבה תלונות כאלה, אתם לא בכיוון הנכון.

יתכן מאד שהסיבה לאיחורים נובעת כתוצאה מהעובדה שהאזורים שעליהם אתם חולשים פשוט לא מתאימים ליכולות שלכם.

לדוגמא, אם יש לכם מסעדה בדרום תל אביב והגדרתם לעצמכם שאתם יכולים לספק משלוחים גם לצפון העיר ופשוט לא עומדים בזה, לא עשיתם בזה שום דבר חוץ מלבזבז את המשאבים היקרים שלכם לשווא.

לכן, עליכם לאפיין ולהגדיר מחדש את אזורי המשלוח על פי היכולות שלכם. עדיף שתתנו שירות מעולה לפחות לקוחות, מאשר שירות בינוני ללקוחות רבים.

תמדדו את עצמכם

אם אתם רוצים להיות סופר מקצועיים, אתם חייבים להתחיל למדוד את עצמכם. עסק שלא מודד את עצמו ואת העובדים שלו, הוא עסק כושל שלא גורם לעובדים להבין שהם חייבים להיות הכי מקצועיים שאפשר.

לכן, הקפידו למדוד את כל מערכת המשלוחים שלכם. תחילה, מדדו את זמני המענה הטלפוני בעסק שלכם וטייבו אותם.

מה זה אומר בפועל? שאתם צריכים לעמוד בהגדרות שלכם ועובד שלא עושה זאת, זה עובד שמזיק לכם לעסק ועשוי לגרום להפסדים.

בנוסף, מדדו את זמני ההגעה ללקוחות, זו אולי המדידה הכי קריטית מבחינתכם. אתם יכולים לענות מהר מאד לטלפון ולהיות הכי נחמדים, אך אם השליח שלכם יאחר ללקוחות, אף אחד לא יזכור כמה אתם נחמדים.

במידה ואתם מזהים שהשליחים לא מגיעים ללקוחות שלכם בזמן, נסו לתת להם את כל הכלים שהם צריכים ולברר מה הסיבות לכך, זו בראש ובראשונה המטרה שלכם.

הגדירו נהלים ברורים

אנחנו יכולים לתת לכם אין ספור טיפים מקצועיים, אך בסופו של דבר הכל תלוי בניהול שלכם ואיך תיישמו את שיטת העבודה המתאימה לעסק שלכם.

לכן, הקפידו להגדיר נהלים ושיטות עבודה שלא רק מתאימות לעובדים שלכם, אלא בראש ובראשונה ללקוחות שלכם.

כלל העובדים של העסק, לרבות העובדים של מערך המשלוחים, חייבים להתיישר לפי הנהלים שאתם מגדירים ולעמוד בהם.

בסופו של דבר, אתם כמנהלים, ביחד עם העובדים שלכם, נמצאים על אותה סירה והתפקיד שלכם הוא לנווט אותה לחוף מבטחים.

לא משנה כמה אתם תתאמצו, אם העובדים שלכם לא ישדרו בקו אחיד, העסק שלכם יהיה בינוני והאופציה שלכם להגדיל רווחים פשוט לא תהיה קיימת.

המשיכו לחקור ולרדת לפרטים, כך שתוכלו להבין היכן נקודות הכשל ומה ניתן לעשות על מנת לשדרג את מערך המשלוחים ולנצל אותו כדי להגדיל את הרווחיות שלכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

עורך דין. צילום אילוסטרציה canva

על צוואה הדדית וגדר שיקוליה

תפריט נגישות