יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / הילדים שובתים – ומנהלות בתי הספר מסרבות לעזוב

הילדים שובתים – ומנהלות בתי הספר מסרבות לעזוב

ראשי הערים בגבעת שמואל ויהוד מונוסון, זועמים. סיפור כמעט זהה על שתי מנהלות בתי ספר אשר מסרבות להיכנע לדרישות ההורים וראשי הערים לעזוב את תפקידן. המנהלות ממשיכות לאחוז בקרני המזבח. 1500 תלמידים בתי הספר שובתים וסובלים

שביתה בגבעת שמואל

הרוחות במחוז מרכז של משרד החינוך סוערות. שתי מנהלות בתי ספר, יעל שטרמר מיהוד ואיילה צדוק מגבעת שמואל. מסרבות לעזוב את מקום עבודתן בעקבות דרישות ההורים וראשי הערים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גורמים במשרד החינוך מותחים ביקורת על התנהלות מנהלת מחוז מרכז עמליה חימוביץ כי שתי בתי הספר עדיין מושבתים.

סאגת המנהלות, ממשיכה להעסיק את מאות ההורים בגבעת שמואל ויהוד. השביתה בבית ספר מורשת נריה בגבעת שמואל נכנסת ליומה השלישי: “נמשיך לשבות עד שתוחלף המנהלת”. בבית ספר הרצל ביהוד – שבתו ההורים יומיים. ומבטיחים להשבית באופן פתאומי חלק מהכיתות בהמשך.

בגבעת שמואל – 850 תלמידים עדיין שובתים, בשל טענות על ניהול כושל ואווירה קשה בבית הספר שהביאו לבריחת מורים ולהתרסקות הרמה הלימודית. הבוקר תלמידי השכבות הנמוכות הגיעו לפעילות במתנ”סים.

שביתה בגבעת שמואל

אנחנו מאוכזבים קשות ממשרד החינוך, ומשרי החינוך הרב רפי פרץ ונפתלי בנט”, אומר אריה וידיסלבסקי מוועד הורי בית הספר היסודי “מורשת נריה” בגבעת שמואל שמשבית את הלימודים זה היום השלישי.

וידיסלבסקי מספר על הסיבות לדרישתם: “בשנים האחרונות חלה ירידה דרסטית ברמת הניהול. מורים מספרים לנו על יחס קשה ואף משפיל מצד המנהלת. נוצרה אווירה קשה, שמקשה עליהם ללמד. מורים רבים עוזבים את בית הספר. הגענו בסוף השנה למצב בו כל צוות האנגלית פרש, ונותרה רק מורה אחת שבכלל בחופשה. גם היחסים עם התלמידים והוריהם הוחרפו ללא סיבה נראית לעין, והפכו לתצוגת כח שלה. ההחלטות שלה כלפי מורים ותלמידים הן שרירותיות, דווקניות ונקמניות – ואנחנו מפחדים לבקש ממנה דברים קטנים כגדולים, כי היא פשוט מקבלת את ההחלטה ההפוכה ופוגעת בילדים שלנו. הם מפחדים לפנות למי שאמורה להגן עליהם”.

ראש העיר יעלה מקליס בהפגנה בבית ספר הרצל
ראש העיר יעלה מקליס בהפגנה בבית ספר הרצל

בבית ספר הרצל ביהוד, אחרי יומיים של השבתה, החליטה הנהגת ההורים להחזיר את התלמידים ללימודים. מסר אשר ייצר הורדת מתח במאבק.  בימים האחרונים התנהל משא ומתן עם מנהלת בית הספר הרצל שתסיים את תפקידה. אך זאת נתנה תשובה סופית כי היא נשארת. ההורים מבטיחים להמשיך את המאבק במנהלת לאורך כל ימות השנה.

בתוך כך נמסר כי מאחר ובית הספר הרצל לא הגיש לעירייה תוכנית תגבור לימודים מסודרת. לא יזכו תלמידי בית הספר לשיעורי חיזוק במקצועות הליבה אותם ממנת הרשות.

שני ראש הערים, יעלה מקליס ויוסי ברודני, זועמים מהתנהלות משרד החינוך והמנהלות. גורמים המקורבים לראשי הערים מסרו, כי כל ראש עיר מנהל מלחמה של ממש לסילוק המנהלות. 

במצב שנוצר הסובלים הגדולים הם תלמידי בתי הספר, מי שנמצא בשביתה ואחרים שיסבלו מחוסר בתקציבים והעדר פרויקטים חינוכיים.

מעיריית גבעת שמואל נמסר – אנו קוראים למשרד החינוך ולמנהלת בית הספר, למצוא פתרון מהיר לסוגיה מורכבת זו, על מנת לאפשר את חזרתם של תלמידי בית הספר במהרה אל ספסל הלימודים. מזה זמן רב שאנו מקבלים תלונות מהורי בית הספר על תפקוד בעייתי ושנוי במחלוקת של מנהלת בית הספר. פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים ודרשנו שהנושא ייבדק במהירות ובקפידה, כדי למנוע את השבתת בית הספר בתחילת שנת הלימודים. לצערנו, מנהלת בית הספר ממשיכה גם ברגעים אלו, להתעקש ולהתעלם מקריאתם של ההורים ומשרד החינוך ובכך להביא להמשך השביתה. כל העומד לנגד עינינו הוא טובתם, ביטחונם ורווחתם של ילדי בית הספר ובכוונתו לפעול יחד עם משרד החינוך על מנת להבטיח את תקינותו ופעילותו השוטפת של בית הספר לרווחתם של התלמידים”

הפגנה בבית ספר הרצל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות