שבת , מאי 11 2024
דף הבית / במוצ”ש הפגנת תושבי קריית אונו נגד המשך פרויקט הנת”צ בלוי אשכול

במוצ”ש הפגנת תושבי קריית אונו נגד המשך פרויקט הנת”צ בלוי אשכול

לדברי מובילי המחאה, הצפי להגעת אלפי אנשים לפארק רייספלד בעיר שם תתקיים ההפגנה, הקוראת לראש העיר ישראל גל להקפיא את פרויקט הנת"צ מסיבות של פגיעה באיכות החיים וגם מסיבות בטיחותיות. "לא למדו כלום מכביש הדמים בפתח תקווה", אומרת אחת ממובילות ההפגנה

צילום באדיבות התושבים
צילום באדיבות התושבים

יוצאים מהמסכים אל הרחוב. לתושבי קריית אונו נמאס להתלונן ברשתות החברתיות, שהתמלאו בשבועיים האחרונים בסרטונים ותמונות של פקקים אינסופיים, אמבולנסים תקועים, ווייז שמראה זמנים לא הגיוניים למרחק של מאות מטרים בלבד.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לאור מספר התלונות הרב, החליטו תושבי העיר כי זה הזמן לצאת לרחוב להפגנה אשר דורשת את הקפאת פרויקט הנת”צ כפי שהוא מתוכנן כיום.

ההפגנה תתקיים במוצ”ש הקרוב  12.11.22 בשעה 19:00 בפארק רייספלד. מי שיוכל להגיע להפגנה הוא ראש העיר ישראל גל, שצפוי לחזור עד אז מגרמניה, שם הוא שוהה מיום ראשון בעיר התאומה דורמגן לחניכת כיכר קריית אונו.

נזכיר כי לפני כשבועיים החלו העבודות לפיתוח הנת”צ בציר לוי אשכול קריית אונו. במסגרת העבודות, שצפויות להימשך ארבעה חודשים, מתאפשרת התנועה רק מנתיב אחד לכל כיוון נסיעה, כאשר לא מתאפשרת גם חנייה בצידי הציר.

פקקים בלוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים
פקקים בלוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים

בעקבות פקקי הענק שגרמו עבודות הפיתוח, פצחו מספר תושבים עצומה, עליה חתמו מעל ל-2500 תושבים. העצומה קוראת לעיריית קריית אונו ולעומד בראשה ראש העיר ישראל גל, להשהות את פרויקט הנת”צ בעיר.

כעת כאמור הופכת העצומה להפגנה, שמארגניה מקווים שתהיה הפגנה שתיזכר להרבה זמן.

“אנחנו קוראים לכל מי שקריית אונו יקרה לו להגיע להפגנה הזו במוצ”ש, “מספרת אחת ממארגנות ההפגנה. “לדעתי זו הפעם הראשונה בה תושבי קריית אונו יוצאים להפגנה מקומית מחשש לפגיעה משמעותית באיכות חייהם”.

למה אתם מתנגדים כל כך לנת”צ?

“בעיקר בגלל ההחלטה ההזויה שהתקבלה להשאיר נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. זה הרי יהיה המצב הקבוע גם אחרי השלמת הנת”צ. כל זה כשאין כרגע מענה הולם של תחבורה ציבורית והתחשבות בגידול המטורף באוכלוסייה בעתיד הלא רחוק, עם השלמת פרויקטים של פינוי בינוי  ובנייה מאסיבית של מגדלים לאורך ציר לוי אשכול.

“סיבה נוספת ולא פחות חשובה מבחינתנו היא שזה פשוט לא בטיחותי. ראינו מה קרה בפתח תקווה בציר ז’בוטינסקי, מה שכונה “כביש הדמים” בגלל מספר ההרוגים הרב שם לאורך השנים בהן הנתיב פעל. מי שייפגע זה בעיקר אוכלוסייה מבוגרת יותר ובעלי מוגבלויות.

פקקים בקריית אונו. צילום באדיבות התושבים
פקקים בקריית אונו. צילום באדיבות התושבים

מה המצב על הציר כרגע?

“מאז החלו העבודות לפני כשבועיים חיינו הפכו להיות פשוט גיהינום עלי אדמות. פקקים מטורפים לאורך כל שעות היממה, אנשים לא מצליחים לקחת בבוקר את הילדים ולפזר אותם במסגרות, מסלול שלקח בעבר 20 דקות עלול לקחת היום יותר משעה. אנחנו רואים מדי יום אמבולנסים אשר תקועים בפקק ובגלל שיש רק נתיב אחד הם מתקשים מאוד לפלס דרכם לאירוע”.

כמה אנשים אתם מעריכים כי יגיעו להפגנה?

“אני חושבת שהכעס והזעם שהצטבר על הפגיעה הקבועה באיכות חיינו יוציאו כמויות עצומות של אנשים החוצה מהמחשב אל הרחוב. יש מעל 2500 תושבים שחתמו על העצומה בנושא, קבוצות ווטסאפ ייעודיות שמלאות עד אפס מקום, וכמובן דפי הפייסבוק של קריית אונו שמלאות בשיח ציבורי רחב רק סביב עתיד רחוב לוי אשכול”.

* אונו NEWS אינה אחראית לרישיון ההפגנה וחוקיות הפעילות.

אולי יעניין אותך גם: מרדף אחר חוליית פורצים הסתיים במחסום סמוך למגשימים

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

Empty School Classroom canva

בערב יום הזיכרון: שביתה בת שעתיים בתיכון ‘יובלים’ באור יהודה

תפריט נגישות