יום ראשון , מאי 12 2024
דף הבית / לא עוצרים – הפגנה נוספת מחר נגד מתווה לוי אשכול בקריית אונו

לא עוצרים – הפגנה נוספת מחר נגד מתווה לוי אשכול בקריית אונו

"מחאת לוי אשכול" כפי שמכנים אותה המפגינים נמשכת, ובמוצ"ש מתוכננת הפגנה נוספת, הפעם ברחבת הקניון קריית אונו. "הפקנו לקחים מההפגנה הראשונה, יש היענות גדולה והרבה ציפיות", אומר אחד מחברי הוועד הפועל במחאה

לוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים
לוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים

ממשיכים הלאה. לאחר שקיבלו רוח גבית מההפגנה הקודמת, החליטו חברי הוועד הפועל ב”מחאת לוי אשכול” כי הם מעלים הילוך. מחר 19.11.2022 (מוצ”ש) תתקיים הפגנה נוספת נגד מתווה הנת”צ כפי שהוא היום. ההפגנה הפעם תתקיים ברחבת קניון קריית אונו. “החלטנו ללכת על מקום קצת פחות פתוח ויותר קרוב לציר לוי אשכול”, אומר אחד מחברי הוועד המארגן.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה יהיה שונה בהפגנה הפעם?

“כחלק מהפקת לקחים ושיח עם התושבים הבנו כי אנו צריכים לצאת ולהפגין במקום שהוא קצת פחות פתוח ויכול יותר “להפריע”. עלו כל מיני חלופות, ובסוף הוחלט על רחבת הקניון, שם גם קיבלנו אישור מהמשטרה. בהמשך אולי זה יהיה במקומות אחרים”.

יצאתם מרוצים מההפגנה הקודמת?

“בהחלט כן. אני חושב שהגיעה כמות יפה של מפגינים וזה בזמן התארגנות ממש קצר. קיבלנו הרבה פידבקים מה לשמר ומה לשפר ואני מאמין שנראה הפגנה הרבה יותר יעילה ופעילה מחר”.

קיבלתם פידבק כלשהו מקברניטי העירייה?

“לא בצורה רשמית. אנו רואים ניסיונות מצד העירייה להפיל את הפתרונות על התושבים. אנו הסברנו את חוסר ההיגיון בזה שאין שני נתיבים לרכב פרטי אבל עכשיו זה היסטוריה. בהפגנה הקודמת אף פוליטיקאי לא דיבר”.

מה עם האופוזיציה? אתם מצפים מהם לשיתוף פעולה?

“אני יודע שיש ניסיונות מצד האופוזיציה לעשות איזשהו מהלך, אני לא יכול כרגע עוד לפרט עליו”.

גורמים בעירייה אומרים כי בשבוע האחרון מורגשת הקלה בציר. דעתך?

“אני הרגשתי פקקי ענק השבוע. לעירייה יש את האינטרסים שלה, אבל אפשר לראות ברשתות החברתיות את התלונות היומיות שמדברות בעד עצמן”.

להפגנה הקודמת הגיעו 300 איש, מספר מכובד אבל עדיין למה רק 300?

“חלק מהתושבים שרחוקים מלוי אשכול מן הסתם כרגע קצת פחות מרגישים מה שאנחנו מרגישים. אבל זה רק עניין של זמן עד שזה יגיע לכל חלקי העיר כי נהגים יחפשו דרכים חלופיות ואז כולם יתעוררו. אי אפשר להאשים את מי שלא מגיע, אנשים עסוקים בחיי היום-יום שלהם”.

הפגנה מעבירים את הנת"צ ימינה בלוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים
הפגנה מעבירים את הנת”צ ימינה בלוי אשכול קריית אונו. צילום באדיבות התושבים

מהן מטרות ההפגנה?

“בראש ובראשונה לעצור את העבודות מיידית. דבר שני, להעביר את הנת”צ לנת”צ ימני ולבטל חניות. אז יתאפשרו שני נתיבים לרכבים פרטיים. אנחנו נמשיך להיאבק בכל האמצעים הלגיטימיים שבאפשרותנו לפני שיקרה אסון ומישהו יפגע”.

* אונו NEWS אינה אחראית לרישיון ההפגנה וחוקיות הפעילות.

אולי יעניין אותך גםבראשון זה מתחיל – איפה מקרינים את המונדיאל בבקעת אונו?האם הבניינים בישראל ערוכים לטעינת רכבים חשמליים?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

Empty School Classroom canva

בערב יום הזיכרון: שביתה בת שעתיים בתיכון ‘יובלים’ באור יהודה

תפריט נגישות