יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / פרויקט הרחבת דרך דורי בקריית אונו יוצא לדרך

פרויקט הרחבת דרך דורי בקריית אונו יוצא לדרך

לאחר עבודת תכנון מקיפה ומורכבת, יוצא לדרך בימים אלה, פרויקט הרחבה והסטה של דרך אלוף יעקב דורי בקריית אונו.

הדמייה דרך דורי
הדמייה דרך דורי

המטרה העיקרית של הפרויקט הינה להקל על התנועה במרכז העיר, לשמש ציר עוקף לתנועה הנכנסת היום לעיר שלנו מצפון ומדרום ולאפשר יציאה נוחה לדרכים מהירות ללא כל צורך לעבור דרך ציר לוי אשכול.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הפרויקט, שכולל הסטת הכביש הקיים דרומה והרחבתו, ישמש כדרך עוקפת שתחבר את דרך לוד (דרך 461) מצומת סביון לכיוון כביש מכבית (דרך 471), כך שהתנועה בפאתי העיר תנוקז באופן יעיל, בצומת מרומזר חדש,  כאמור, ללא צורך לעבור בציר הראשי של לוי אשכול. כמו כן, ייסלל כביש חדש שיחבר בין דרך דורי לכיכר ברחוב צה”ל. התוואי המתוכנן של דרך דורי ייסלל במתכונת של כביש דו מסלולי וגם דו נתיבי, כאשר נתיב אחד לכל כיוון ישמש כנתיב לתחבורה ציבורית בחלק משעות היום. בצדי הדרך, יתווסף נתיב דו סטרי לאופניים.

לכתבות נוספות:
קריית אונו – פועל בניין חשוד במעשים מגונים בילדות
משלחת סטודנטים מארה”ב מבקרת בקריית אונו

במסגרת העבודות המתכוננות ייעשו שינויים גיאומטריים תנועתיים, יבנו קירות תומכים ואקוסטיים, יחודשו מערכות תשתית: מים, ביוב וניקוז, תקשורת, השקיה, ויבוצעו עבודות סלילה והרחבה, החלפת מדרכות בקטע הדרומי ומדרכות חדשות בחלק הצפוני. תשודרג ותוחלף תאורת הרחוב, יועתקו עצים בוגרים, יינטעו עצים חדשים  לכול אורך הדרך ויבוצע פיתוח סביבתי וגינון.

עבודות הפיתוח יבוצעו, עפ”י דרישה של עיריית קריית אונו, תוך הקפדה ושמירה על מקבצי העצים הקיימים לאורך הכביש. במסגרת העבודות לחידוש החורשה בצומת לוי אשכול-דרך דורי, יפותחו שבילי הליכה ויוקמו פינות ישיבה מוצלות ונעימות לטובת תושבי העיר והשכונה. בחלק מתוואי הדרך, תבנה סוללה אקוסטית ירוקה למיגון הרעש התחבורתי והיא תמשך עד לחורשת “הבנים”, שלצורך שימורה, נעשה סקר עצים משמר על מנת להגן על עצי החורשה ולמנוע פגיעה אפשרית בהם. בצומת שלמה המלך ניתן כבר לראות את תחילת העבודות לפינה הירוקה שתוקם בכניסה לעיר.

כאמור, מדובר בפרויקט רחב היקף ומורכב מאד שדרש התארגנות, קבלת אישורים, ביצוע סקרים ומבחני רגישות, תשומת לב לפרטים הקטנים ועבודת תיאום מורכבת בין גורמים רבים השותפים לתכנונו ולביצועו, ביניהם אנשי מקצוע מומחים בתחומם. עלותו  הכוללת של הפרויקט נאמדת ב- 75 מיליון ₪, שעיריית קריית אונו הצליחה לגייס מכספי המדינה: רשות מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה. הפרויקט מפוקח על ידי חברת נתיבי איילון ומנוהל  ע”י חברת וקסמן, גוברין, גבע, והוא צפוי להסתיים בתוך שנתיים וחצי ולהביא איתו שינוי משמעותי בעומסי התנועה והסדריה ולייצג את הקדמה ההכרחית לתחבורה חליפית.

ישראל גל ראש העיר קריית אונו מסר: “לאחר שנים של מאמצים רבים אל מול גורמי התכנון, רשויות הצבא, המשטרה, רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הממשלה, אנחנו יוצאים סוף סוף לדרך.  הצומת המרומזר במפגש הכביש עם דרך לוי אשכול – שבקרבתו יוקם פארק ירוק – ייצר עדיפות לתנועה העוקפת את העיר שלנו על פני זו הנכנסת אליה, דבר שיקל על עומסי התנועה.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. שלום ובקר טוב
    ראשית באמת כל הכבוד לפרויקט .
    הרעש, האבק וחוסר הודאות על התהליכים לשכנים הגרים בסוף לוי אשכול לתושבי רימון ורחוב הקשת היינו שמחים לדעת יותר.
    סוללים בזפת ליד המכוניות של הדיירים לא משאירים פתק , האבק הלכלוך על גבי המכוניות ובתוך הדירות מפריעה לנשימה .מגיעה לנו שטיפה חינם 🙂
    נשמח באם תעדכנו את התהליכים לתושבים.כן ייתנו לנו מה אם מקומות חניה נוספים ולצר סביבה יותר אסתטית לכניסה למרכז המסחרי ברימון.
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות