שבת , מאי 4 2024
דף הבית / צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר תתמודד בבחירות לכנסת

צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר תתמודד בבחירות לכנסת

המפלגה אותה הקימה תושבת קריית אונו הדר מוכתר בת ה-20 נרשמה היום בפנקס המפלגות ותתמודד בבחירות הבאות לכנסת. "למצוא פתרונות זה קל ליישם זה קשה, אנחנו ניישם", אומרת מוכתר הנרגשת

הדר מוכתר. צילום פרטי
הדר מוכתר. צילום פרטי

מפלגת צעירים בוערים תתמודד בבחירות הבאות לכנסת. היום קיבלה יו”ר המפלגה הדר מוכתר את תעודת הרישום המיוחלת המודיעה כי המפלגה רשומה בפנקס המפלגות לכנסת הבאה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מוכתר, רק בת עשרים ומתגוררת בקריית אונו כל חייה, מספרת בראיון מיוחד ל’אונו ניוז’ איך התחילו אצלה השאיפות הפוליטיות (“ההורים לא אוהבים להיות חלק מהפוליטיקה”), על הסיכויים להיבחר לכנסת (“אני בונה על 40% מאזרחי המדינה שאיבדו את האמון במערכת”) וגם מה היא חושבת על המבקרים והמלעיזים (“במקום לחזק את הצעירים שרוצים לשנות הם מנסים לרפות לנו את הידיים”).

מזל טוב הדר, ספרי לנו קצת מי את?

“תודה רבה. אני תושבת קריית אונו מאז שנולדתי בערך, למדתי בתיכון בן צבי ואני גרה ברחוב ביאליק, שכנה של ראש העיר. אני מאוד אוהבת את העיר רק חבל שאני בחיים לא אוכל לגור בה כי עם כל תנופת הבינוי שקורית בה היא עדיין הופכת יותר ויותר יקרה”.

את באה מבית פוליטי?

“ממש לא, נהפוכו. ההורים ממש לא קשורים לפוליטיקה ולא אוהבים את זה באופן כללי”.

אז מאיפה נולד הצורך אצלך לעסוק בפוליטיקה?

“אני גרתי בגרמניה 7 חודשים. אני למדתי שם תואר במדעי המחשב וחייתי על מלגה של 2000 שקל בחודש. לתדהמתי גיליתי שבגרמניה אני יכולה לחיות כמו מלכה מ-2000 שקל בחודש. כשחזרתי לארץ הבנתי שאי אפשר לעשות שום דבר עם 2000 שקל.

הנסיעה לגרמניה והחזרה לארץ גרמו לי להבין שהמצב בארץ דרוש שיפור, אבל מה שגרם לי לעשות מעשה זה כשמכר שלי ביקש להצית את עצמו בשל מצוקה כלכלית שנקלע אליה, זה גרם לי לקום ולעשות מעשה ולנסות לשנות דברים מבפנים. מהמקרה הזה גם נולד שם המפלגה צעירים בוערים”.

הדר מוכתר. צילום פרטי
הדר מוכתר. צילום פרטי

מהם העקרונות אותם חרטה על דגלה צעירים בוערים?

“מפלגת צעירים בוערים הוקמה כדאי לייצג את הצעירים בכנסת, כי אין מי שידאג לנו טוב יותר. המטרה שלנו היא להפוך את מדינת ישראל לטובה לצעירים.

הנושאים הבוערים ביותר לנו הם:

  1. לשים קץ ליוקר המחיה.
  2. קץ לשחיתות.
  3. חקיקת חוק משאל עם.

הדירות עולות, השכירויות עולות, והסופרים עולים והפוליטיקאים הישנים כבר 20 שנה רק מבטיחים לדאוג לצעירים כשבפועל המחירים רק עולים”.

מאמינה שתיכנסו לכנסת? את יכולה בכלל להיות ח”כ?

“אני מאמינה שאם אתה נורא מאמין באידיאולוגיה שלך אז בסוף אתה תצליח. אני זועקת זעקה של מאות אלפי צעירים שרוצים שקולם יישמע, 40% מאזרחי המדינה לא יודעים למי להצביע כי הם איבדו את האמון במערכת, על הקולות שלהם אני בונה.

בנוגע לשאלת היותי ח”כית, בגלל חוק שהוא מיותר לדעתי אני לא אוכל להיות ברשימה לכנסת, אבל כן יכולה להיות יו”ר הרשימה ולכהן כשרה. החוק מונע ממני להיות חברת כנסת, אבל אני יכולה להיות שרה, ואני רוצה להיות שרת השיכון והבינוי. באנו לעשות שינוי ובשביל זה אנחנו צריכים לשבת בקואליציה”.

הדר מוכתר. צילום פרטי
הדר מוכתר. צילום פרטי

יש גם הרבה קולות של ביקורת נגדך, שאת צעירה מדי ונאיבית, מה את אומרת להם?

“אני מקבלת גם תגובות הרבה יותר קשות ממה שאתה מתאר. לאנשים האלה אני אומרת תתביישו לכם. במקום לחזק את הצעירים שבאים ורוצים לשנות, שישנים באוהלים במשך שבוע כמחאה כדי לעשות מחאה שמטרתה להביא לשינוי, אז במקום לחזק הם פשוט מנסים לרפות לנו את הידיים ולסרס אותנו”.

אולי יעניין אותך:

משרד החינוך: אלו שלושת התיכונים המצטיינים בבקעת אונו

טרגדיה ביהוד-מונוסון – תינוק בן עשרה חודשים נפטר במפתיע

נתב”ג: חשד להברחת מאות זוחלים נדירים ארצה בניגוד לחוק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון (תמונת ארכיון). צילום לי דניאל

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח בגבעת שמואל?

תפריט נגישות