מחכים לקו 55 והוא לא מגיע? אתם לא לבד. דו”ח חדש שפורסם בימים האחרונים ע”י משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע כי קו 55 של חברת קווים, מקריית אונו לתל אביב הוא קו האוטובוס הגרוע בישראל.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
הקו “מוביל” את רשימת הקווים הארצית שנמדדה הן במדד של אי-ביצוע של נסיעות (נסיעות שלא יצרו או איחור והקדמה קיצוניים) והן במדד של אי עמידה בלוח זמנים.
בדו”ח שיצא נכתב כי “בשנה ממוצעת מבוצעות כ- 607 מיליון נסיעות נוסעים, באמצעות כ-11,600 אוטובוסים, המופעלים על ידי 28 מפעילי תחבורה ציבורית, הפועלים במחזור שנתי הנאמד בכ-9.1 מיליארד שקלים.
מאחר והתחבורה הציבורית באוטובוסים הינה שירות ציבורי במשק הישראלי, מעורבת הממשלה באמצעות המשרד והרשות, בהסדרת הענף בכל הקשור לרישוי שירותי התחבורה הציבורית, אישור מסלולי נסיעה, מיקום תחנות ההסעה, תעריפי הנסיעה ו פיקוח על רמת השירות הניתנת לציבור”.
נחזור לציונים הלא סימפטיים של קו 55. מבחינת אי ביצוע של נסיעות נרשם שיעור של 17% של אי ביצוע, משמע, כמעט כל נסיעה שישית מאחרת/מקדימה או לא מגיעה כלל.
גם במקומות השני והשלישי, מהסוף כמובן, “מככבים” בתוך קווים של חברת “קווים” באשכול בקעת אונו מבחינת אי ביצוע: קו 68 מקריית אונו לתל אביב, עם כמעט 16% של אי ביצוע של נסיעות, וכן קו 36 מאור יהודה לתל אביב עם 15% אי ביצוע של נסיעות.
מבחינת עמידה בלוח זמנים, גם כאן קו 55 זכה לציון הגרוע ביותר עם לא פחות מ-20% מהנסיעות בהן לא עמד בלוח הזמנים. במקום ה-4 מהסוף נמצא קו 68 (קריית אונו-תל אביב) עם כ-16% אי עמידה בלוח זמנים, ובמקום ה-5 קו 36 (אור יהודה-תל אביב) עם קרוב ל16% מכלל הנסיעות שלא עמדו בלוח הזמנים.
נציין כי הדו”ח מסכם את החציון השני של שנת 2022, לפני שהקמת הנת”צ בקריית אונו הושלמה ובחודשיים האחרונים של השנה תוך כדי הבנייה המאסיבית של הנת”צ. האם כעת כשהנת”צ פתוח נראה שינוי בתדירויות הקווים? האם האיחורים ואי הביצוע של קווי חברת קווים ישתפרו? את כל זה נדע כנראה בדו”ח הבא של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שיסכם את החציון הראשון של 2023.
נזכיר כי בחודש מרץ 2022, חברת מטרופולין זכתה במכרז להפעלת קווי האוטובוס באשכול בקעת אונו, ובחודש ינואר השנה פרסמנו כי משרד התחבורה הודיע שהחברה תיכנס לפעילות “בחודשים הקרובים”. כעת נמסר לנו ממשרד התחבורה כי החברה לא צפויה להיכנס לפעילות לפני תחילת 2024.
מחברת “קווים” נמסר: “אתגרי הפעלת תחבורה ציבורית במרכז הארץ אינם ניתנים להשוואה בשום צורה ואופן ליתר חלקי הארץ, כך מעיד בבירור דו”ח הבקרה של משרד התחבורה.
בין הסיבות המרכזיות חוסר הנהגים בישראל, רובו ככולו בגוש דן (על פי דוח שפרסם משרד התחבורה בנובמבר 2019, כ- 80% מחוסר הנהגים בישראל קיים במרכז הארץ). גורם מהותי נוסף הינו עומסי התנועה הכבדים באזור המרכז ובדגש על היקף עצום של עבודות תשתית נרחבות בצירים בהם עוברים הקווים המדוברים. ניתן לציין כי נסיעה שטרם תחילת עבודות התשתית נמשכה פחות משעה נמשכת כיום מעל שעה וחצי (גידול של מעל 50% בזמן הנסיעה). יודגש כי מעבר לאי שביעות רצון הנהגים והנוסעים, נדרשים משאבי נהג גדולים יותר לצורך ביצוע אותו היקף נסיעות, מרכיב קריטי לנוכח חוסר הנהגים הקיים ממילא.
מעבר לאמור, לפי שיטת המדידה של משרד התחבורה, על אף האיחורים הידועים עקב עבודות התשתית, נסיעה אשר יצאה בפועל לאחר מועד הנסיעה הבאה נחשבת למרות שהתבצעה בפועל – לאי ביצוע. כך למשל נסיעה בקו תדיר של כל 5 דקות אשר יוצאת באיחור של -6 דקות נחשבת לפי שיטת המדידה כלא בוצעה. שיטת מדידה זו מעוותת את הנתונים מחד ומתעלמת מהמציאות הבלתי אפשרית שהמשרד שותף לה בהיקף אדיר של עבודות תשתית המתבצעים בו זמנית, בחוסר הנהגים ובחסמי הקבלה לגיוס והכשרת נהגים חדשים לענף, תקצר היריעה מלפרט”.
מעיריית קריית אונו נמסר: “הפיקוח על התחבורה הציבורית והרגולציה בנושא זה כולם נמצאים בידי משרד התחבורה ובאחריותו, ולעירייה אין יכולת ישירה להשפיע על ביצועי חברת קווים, או כל מפעיל אחר.
למרות זאת, ולנוכח הקשיים ורמת השירות הלקויה, בעירייה רואים בחומרה את התנהלות חברת קווים ופנו בעבר למשרד התחבורה ולחברת קווים בדרישה לשיפור השירות בקווים אלה. לאחר היוודע דבר תוצאות המדד פנה ראש העיר ישראל גל במכתבים למנכ”ל משרד התחבורה ולמנכ”ל חברת קווים בדרישה לפעול מידית לשיפור השירות ולאכיפה אפקטיבית.
בהקשר זה חשוב לציין כי במסגרת פרויקט מהיר לעיר נוסף לאחרונה קו פרימיום מס’ 116 המופעל על ידי חברת דן. קו זה, שירותי, איכותי ופועל בתדירות טובה מאוד. כבר היום קו 116 מסיע רבים מתושבי העיר למרכז העיר תל אביב, למרכז עזריאלי, לתחנות הרכבת השלום וסבידור, לסמינר הקיבוצים ועד לאוניברסיטת תל אביב, תוך הגעה מהירה ליעדים אלה בנסיעה על גבי הנת”צ החדש.
בקרוב תשיק חברת דן את קו נוסף (41) אשר יחבר את קריית אונו על גבי הנת”צ לתחנת בילינסון של הקו האדום של הרכבת הקלה.
העירייה תמשיך לפעול לשיפור איכות ותדירות התחבורה הציבורית ותעמוד על כך שתושבי העיר יזכו לקבל את השירות לו הם זכאים”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
מעל 15 שנים שקו 55 הוא הגרוע במדינה. בשנת 2007 כשהתגוררתי בגבעתיים, ונאלצתי להשתמש בקו 55, זה היה סיוט. הרבה פעמים נאלצתי ללכת ברגל, כברת דרך ארוכה, מאחר והאוטובוס לא הגיע או במקרה גרוע יותר פשוט התעלם מקיום התחנה והמשיך לנסוע. מתברר שהכלבים נובחים והשיירה עוברת.
זה מוצג בדוח של 2022, אנחנו כבר בשליש של 2023.
קוים ומטרופולין הם אכן הכי גרועים, והם לא יכולים להשתפר, כי אין להם את הכלים.
קו 48 של מטרופולין,גרוע ביותר,כבר הרבה שנים.לאחרונה גרוע עו יותר.מתעללים בציבור הנוסעים!
משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית לא עושים דבר.
הגשתי עשרות תלונות,ורק נהיה ייתר גרוע.
עד מתי התעללו בנו???
מעניין גם איזו עיר תיבחר כעיר שמתעללת הכי הרבה בנהגיה ובנהגי הערים השכנות..
תחבורה מזמברת
שואה תחבורתית.
אסור להכנס לקרית אונו ברכב
פשוט אסור
כי זה סיוט
זה נכון. במקום כל רבע שעה מגיע פעם בשעה. מה הבעיה להסיט כמה נהגים לקו הזה על חשבון קווים שזוכים לתדירות יותר גבוהה? בשישי האחרון בגן העיר בתל אביב חלפו חמישה אוטובוסים של קו 36 בשעה שחיכיתי ל55.
ההתנצלות של קווים אבסורדית
קו 66 דן עובר בזבוטינסקי לפחות 5 פעמים עד שעובר 68 של קווים ואז הוא מפוצץ ולא עוצר