יום שלישי , מאי 20 2025
דף הבית / עמוד הבית ראשי / צפו: מאות הפגינו בפארק רייספלד נגד "מחדל לוי אשכול"

צפו: מאות הפגינו בפארק רייספלד נגד "מחדל לוי אשכול"

כך מכנים המפגינים את המחאה שהתרחשה אמש. לפי הערכות במקום נכחו כ-700 אנשים, אך מהמשטרה מסרו נתון רשמי על 300 איש. מדובר בכמות יפה ותקדימי בהיסטוריה של העיר של תושבים אשר הגיעו להפגנה הקוראת לדבריהם "להילחם על עתיד חייהם בעיר", ואומרים כי זוהי רק ההתחלה. צפו בתמונות

הפגנה בפארק רייספלד קריית אונו נגד נת"צ לוי אשכול. צילום באדיבות התושבים
הפגנה בפארק רייספלד קריית אונו נגד נת"צ לוי אשכול. צילום באדיבות התושבים

הצביעו ברגליים. מאות מתושבי קריית אונו יצאו אמש (שבת) לפארק רייספלד בעיר כמחאה כנגד 'מחדל לוי אשכול' כהגדרתם. מההערכות של שוטרים ומפגינים ששהו במקום דובר על כ-600-700 מפגינים, אך מהמשטרה נמסר על נתון רשמי של 300 איש.

"זו פעם ראשונה שמתקיימת הפגנה כזו גדולה בעיר", אומר דייב יקר, תושב העיר מזה 6 שנים ואחד ממארגני ההפגנה. "פנו אלי תושבי הקריה בני 70 ו-80, שהתרגשו וסיפרו שלא היה דבר כזה בעיר ואמרו לנו שהמחאה שלנו צודקת".

על מה בעצם יצאתם להפגין?

"הדרישה שלנו היא פשוטה. אנחנו קוראים בדרישה לשני נתיבי רכב פרטי לכל כיוון בציר לוי אשכול. הפקקים בעיר מאז החלו העבודות הם בלתי נסבלים. אני מרגיש בכל פעם שאני יוצא מהבית שאני חי במדינת עולם שלישי. נסיעה מקניון קריית אונו לכביש 471 אורכת היום 27-28 דקות, עד לפני שבועיים זו הייתה נסיעה של לא יותר משלוש דקות. אי אפשר לחיות ככה אפילו עוד יום".

למה אתם כל כך מתנגדים לנת"צ?

"אנחנו ממש לא מתנגדים לנת"צ, הסיפור על ההתנגדות לנת"צ הוא ספין של מתנגדי המחאה, אנחנו מתנגדים לנתיב נסיעה אחד לכל כיוון ודורשים 2 נתיבי רכב בכל כיוון לצד הנת"צ, זה אפשרי ולאחרונה גם גילינו שנתיבי איילון אף הכינו סקיצה של תכנית כזו! אנחנו מתנגדים לביטול מיותר של נתיב רכב ולמעשה – מעבר בכפייה לנסיעה בתחבורה ציבורית לפי רצון הנבחרים ולא לפי רצון הבוחרים. אם היה מתקיים משאל בקרב התושבים האם הם בעד ביטול מיותר של נתיב רכב כאשר ניתן להשאירו לצד הנת"צ וכפייה למעבר לתחבורה ציבורית והפיכת העיר לגיהנום לנוסעים, התשובה היא די ברורה – מעל 90% היו מתנגדים – אין מנדט לאף נבחר ציבור לכפות זאת, הם חייבים לפעול לפי רצון הבוחרים ומובן שכאן זה לא נעשה. אני יכול להגיד לך שלא נעצור את המחאה הזו עד שלא יהיו שני נתיבי רכב לכל כיוון – ויהיו בסוף שני נתיבי רכב לכל כיוון השאלה היא כמה מהר יחכימו נבחרי הציבור או לחלופין, איזה מחיר הם מוכנים לשלם על כך בדרך, כי אין לנו אפשרות אחרת, העיר גועשת, לא ניתן לחיות ככה וגם לא להתרגל למצב, אנשים מבלים שעה נוספת ביום בפקקים במקום עם המשפחה ואני שואל – למה??".

מספרים לנו שתהיה הקלה בסיום העבודות בעוד מספר חודשים, אבל זו הטעייה! המצב יישאר עם נתיב רכב אחד לכל כיוון ונמשיך לחיות בפקק אינסופי עם מחדל לוי אשכול.

קרדיט עידו
קרדיט עידו

אתם מרוצים מכמות האנשים שהגיעה?

"כמות התושבים שהגיעה אתמול בהתראה של 48 שעות היא תקדימית בהיסטוריה של העיר וזה בסך הכל שבוע וחצי מאז החל המצב הזה, שאגב הוא תמידי. זה לא שיש נתיב אחד לכל כיוון באופן זמני – זה הופך להיות המצב הקבוע בציר לוי אשכול אם לא נמנע את זה. בתוך יומיים מאז שהתחלנו לפרסם את ההפגנה והצלחנו להוציא מאות אנשים מהבתים, כך שאנו מאוד מרוצים".

מה השלב הבא מבחינתכם?

אתמול הגיעו מאות אנשים, ואנחנו מקבלים עשרות פניות ביום של תושבים שרוצים למחות גם הם, בפעם הבאה יגיעו אפילו יותר, כי אנשים לא מוכנים לסבול את זה יותר, איפה איכות החיים שלנו? נכון לרגע זה אנחנו באים בלחיצת יד לראש העיר ומקווים לשיתוף פעולה. אך אם נגלה בימים הקרובים שאין שיתוף פעולה אז אנחנו נעלה שלב במחאה שלנו ונסיר את הכפפה, כרגע אנו מרסנים את התושבים ושומרים על מצב שבו לכאורה "אין אשמים", אבל אין לנו כל סיבה להמשיך לעשות זאת. כרגע אני לא יכול לחשוף את כל המהלכים שלנו, אך אני קורא לכל מקבלי ההחלטות לבוא להידבר אתנו ומהר. מבחינתנו התנאי לשבת הוא הקפאת העבודה, עצירת הדחפורים בשטח, עד שזה לא יקרה לא נהיה מוכנים לבוא בשיח". ראש העיר ביטל נתיב תחבורה ציבורית בדרך יעקב דורי לפני שנה, אם ירצה – יידע להוסיף נתיב רכב נוסף לכל כיוון בלוי אשכול.

הפגנה בפארק רייספלד קריית אונו נגד נת"צ לוי אשכול. צילום באדיבות התושבים
הפגנה בפארק רייספלד קריית אונו נגד נת"צ לוי אשכול. צילום באדיבות התושבים

מעיריית קריית אונו נמסר: "העירייה וראש העיר מבינים את כאבם של תושבים רבים, שנגרם בגין העבודות על השלב האחרון של נתיב התחבורה הציבורית. מחאה והפגנה הם כלים לגיטימיים של ציבור במדינה דמוקרטית ואנו מכבדים ומוקירים את זכות המחאה.

העבודות המתבצעות עתה אמורות להסתיים בתוך כשלושה חודשים ולאחר מכן תהייה הקלה ניכרת וכן תשתית לתחבורה ציבורית יעילה יותר. העירייה מקדמת את קריית אונו לקראת עתיד טוב יותר ומתקדם יותר, אשר בו, כבמרבית הערים המתקדמות בעולם, יש העדפה לתחבורה ציבורית, למיקרו מוביליות ולהלכתיות, כמו גם למרחב ציבורי שוקק ומפותח.

אכן, הדרך לשם אינה פשוטה ואינה מהירה, אך היא הכרחית. קריית אונו תהייה העיר הראשונה במטרופולין דן שתצא מהפקקים".

אולי יעניין אותך גם: הורוסקופ שבועי: תחזית לילידי כל המזלות 13.11-19.11.2022

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

פרופ' מיכל יצחקי, קיבלה אות הוקרה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום באדיבות המצולמת

פרופ' מיכל יצחקי תושבת גני תקווה קטפה את הפרס היוקרתי

תפריט נגישות