יום ראשון , יוני 30 2024
דף הבית / השריונר המעוטר – הכירו את סגן רון חזן מקריית אונו

השריונר המעוטר – הכירו את סגן רון חזן מקריית אונו

בשבוע שעבר התקיים טקס פרס הרמטכ"ל לשנת 2021, במסגרתו קיבל גדוד 53 (סופה), בחטיבה 188 בחיל השריון את הפרס היוקרתי. הגדוד קיבל את הפרס בין היתר על חתירה למגע והישגים מבצעיים במבצע 'שומר חומות'. אחד הקצינים שפיקד על חיילי הגדוד בשנה זו, הוא סגן רון חזן מקריית אונו

WhatsApp Image 2022-03-13 at 23.10.20
צילום: דובר צה"ל

גאווה מקומית. בשבוע שעבר התקיים ‘טקס פרס הרמטכ”ל ליחידות מצטיינות’ לשנת 2021. הפרס היוקרתי מוענק ליחידות אשר הראו במהלך השנה מוכנות, ביצועי יחידה ורמת כשירות קרבית גבוהים במיוחד. השנה זכה בפרס גם גדוד 53 בחיל השריון. בגדוד, שנמצא תחת חטיבה 188 בחיל, מפקד סגן רון חזן מקריית אונו, שבשיחה ל’אונו ניוז’ מספר על הייחודיות של הגדוד, הסיבות לזכייה (מה שאפשר לספר) וקצת על קריית אונו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


רון, קודם כל ברכות

“היי. כן, תודה רבה.”

ספר לנו קצת על ההיסטוריה של גדוד 53

“גדוד 53 הוא הגדוד הוותיק ביותר בחטיבה 188. ההיסטוריה שלו מתחילה עוד ממלחמת ששת הימים, והוא זכור בעיקר ממלחמת יום כיפור בו עזר לחטיבה 7 לבלום את ההתקפה הסורית מרמת הגולן, שבמהלכה ספג אבדות קשות. הגדוד עבר שינויים לאורך השנים, אך תמיד היה גדוד מצטיין עם המון סיפורי גבורה.”

נשמע מחייב להיות חלק מגדוד כזה

“בהחלט”, אומר רון בגאווה הגדוד ניפק לא מעט קצינים מעוטרים לאורך השנים שהגיעו לתפקידים בכירים ביותר בצה”ל.”

צילום: דובר צה"ל
סגן רון חזן מקריית אונו. צילום: דובר צה”ל

אז ספר לנו על הרקע של סגן רון חזן

“אני נולדתי וגדלתי בקריית אונו”, מספר רון בגאווה לא פחות גדולה. אני בן 21 ואח בכור לארבעה אחים קטנים, טל, עדי, שני ואור. קריית אונו תמיד הייתה העיר האהובה עליי, במרכז לפחות”.

ומה אתה יכול לספר לנו על הרקע הצבאי שלך?

“אני התחלתי טירונות בשריון ואימון מתקדם”, מספר רון. “משם הגעתי לפלוגה ב’, פלוגה מבצעית בגדוד 53. יצאתי לקורס קציני שריון בבה”ד 1 וחזרתי לגדוד שלי כקצין, רק לפלוגה ג’, פלוגת גולן. במשך שנה וארבעה חודשים הייתי בתפקיד מ”מ (מפקד המחלקה) ולאחרונה נכנסתי לתפקיד של סגן מפקד הפלוגה”.

“בשנה האחרונה הגדוד היה בפעילות מבצעית ענפה”, ממשיך רון. “שמונה חודשים הגדוד היה בעזה, בגזרת כיסופים בחטיבה הדרומית. לאחר מכן המשכנו לארבעה חודשים בחורש שברמת הגולן וכעת אנחנו תופסים קו בסוריה.”

“הגדוד שלנו זכה השנה להמון הערכה”, ממשיך רון. הפלוגה שלי קיבלה פרס ‘מצטייני אוגדה’ על הפעילות המבצעית שלנו במבצע ‘שומר החומות’, ועכשיו גם בפרס הרמטכ”ל על ההתנהלות השנתית.”

WhatsApp Image 2022-03-13 at 23.10.19 (1)
צילום: דובר צה”ל

אתה יכול לפרט על הפעילות בגינה זכיתם בפרס?

“לצערי על הפעילות בשומר החומות אני לא יכול לפרט”. אני יכול לספר שהגדוד שלי קיבל את הפרס על ההתנהלות שלו במהלך השנה האחרונה, בין אם זה בשוטף או בפעילות מבצעית כזו או אחרת. פרמטרים נוספים לקבלת הפרס זה נושאים של משמעת, כוח אדם, נהלים וכו’.”

לסיום, האם אתה רואה את עצמך ממשיך בקריירה צבאית מפוארת?

“מאוד מקווה שכן. אני רואה את העתיד שלי בצבא, לפחות לתפקיד מפקד הפלוגה, וזה גם מה שעומד לקרות, ואני אופטימי גם לגבי ההמשך.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יתוש. צילום אילוסטרציה canva (5)

שלא יעקצו אתכם: היכן תכשירי ההגנה מיתושים הכי זולים בבקעת אונו?

תפריט נגישות