יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / אור יהודה – קו אוטובוס לשום מקום

אור יהודה – קו אוטובוס לשום מקום

לאחרונה פרסם המועמד לראשות העיר אפי גוטמן כי מאמציו נשאו פרי ויש קו אוטובוס פנימי בין שכונות העיר. יצאנו לנסיעת מבחן, מסלול הקו לא עוצר במקומות מרכזיים בעיר והחל את פעילותו לפני אישור העירייה והמשטרה

הבטחות לחוד ומציאות לחוד –  באור יהודה החל לפעול לפני מספר שבועות קו מספר 3, שאטל פנימי שאמור לעבור בין השכונות בעיר, נווה רבין, נווה סביון מרכזי תרבות, תנועות הנוער, מרכזי קניות ועוד. רמת פנקס כלל לא נכללת במסלול הקו.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בעקבות תלונות התושבים על העדר תחנות ומסלול הנסיעה  – יצא צוות אונו ניוז לנסיעת מבחן עם המינבוס החדש של חברת קווים, נהג חייכני ואוטובוס ריק.

יש להדגיש כי קו שהחל לפעול טרם קיבל את אישורה הסופי של העירייה ושל המשטרה.

קו 3 אור יהודה
צילום מפייסבוק

מסתבר כי גם סביב הקמת קו האוטובוס החדש יש לא מעט מאבקי כוח ופולטיקה. את הקמת הקו יזם אפי גוטמן, יושב ראש ועדת התנועה וסגן ראש העיר לשעבר. גוטמן התנהל במהלך הקדנציה מול נציגי משרד התחבורה וחברת קווים הוא גם זה שאישר את את מסלול הקו.

אפי גוטמן: “בנוה סביון אין תחבורה ציבורית וטוב שכך, כדי לשמור על איכות החיים. בזמנו התושבים התנגדו , אבל כיום השכונה התבגרה. ילדים ובני נוער שרצו להגיע מנוה רבין לנווה סביון, לקחו אוטובוס עד העירייה, ומשם הלכו ברגל כל הדרך. בשכונה זו מתגוררים גם מבוגרים וניצולי שואה, שיש להם שינויים במצבם הבריאותי והם אינם יכולים לנהוג או לצאת למרכז העיר. קו 3 הוא בעצם שאטל של מידיבוסים שיש בהם כעשרים מקומות, זה קו שעובר כל חצי שעה בתוך השכונות, ומשם ממשיך לאזור התעשייה”.

קו 3 אור יהודה

מקורות בעיריית אור יהודה טוענים היום כי כלל לא היו מעורבים בתכנון קו האוטובוס. על פי הסיכום עם משרד התחבורה העירייה היא זאת שצריכה להקים את התחנות החדשות ברחבי העיר וגם הקמת שטח תפעולי לתחבורה הציבורית.

נסיעה על הקו האוטובוס שיוצא מאזור התעשייה החדש ונכנס לשכונת נווה רבין, עוצר באותם תחנות של קו 1 הפועל בעיר. מנווה רבין נוסע השאטל אל מרכז העיר, שם הוא פונה אל שכונת נווה סביון.

כאן מצפה לנוסעים הפתעה, בשכונה בה נמצאים, הספרייה העירונית, מבנה תפוס פיס, תנועת הצופים, וגם מרכז המוסיקה, אין לקו האוטובוס  תחנות איסוף או הורדה של נוסעים.

מדוע אתם שואלים? כי הקו  החל לפעול לפני שהקימו תחנות לנוסעים. תושבת קשישה שעלתה על הקו הפנימי רצתה להגיע לקניון, מקום די מרכזי  שקו פנימי יעצור בו, אך הקניון, העירייה, היכל התרבות והבריכה העירונית, כלל לא נמצאים על מסלול השאטל.

גם עובדי אזור התעשייה הישן לא יכולים להנות מקו האוטובוס שחולף על פניהם, באזור התעשייה הישן אין תחנות עצירה. אם הסטודנטים של המכללה האקדמאית אור יהודה רוצים להגיע עם תחבורה ציבורית לאור יהודה, גם הם לא יכולים להעזר בקו השאטל הפנימי.

אם כן, לא ברור מי אישר את הקו ותכנן אותו, והאם נסעו עליו כדי לבדוק כמה הוא משרת את התושבים . הקו הפנימי לא משרת את בני הנוער לתנועות הנוער, גם לא את מי שרוצה להגיע בקיץ לבריכה, או לקופת חולים.

תושבים רבים כועסים על מסלול הקו ומבקשים מקברניטי העירייה לבצע שינוי מסלול מחדש.

מספרת אחת התושבות – “אני נוסעת עם תחבורה ציבורית, עליתי על קו שלוש כי פרסמו שהוא מגיע לנווה סביון, הגענו לשכונה, צלצלתי בפעמון לרדת והנהג אמר שאין לו תחנות ואסור לו לעצור באמצע הכביש, נסעתי איתו עד לאזור התעשייה הישן ומשם חזרתי ברגל.”

קו 3 אור יהודה
צילום מפייסבוק

גוטמן התפאר בדף הפייסבוק שלו שהביא את הבשורה לאור יהודה והכריז כי סוף סוף יש קו אוטובוס בין שכונות נווה רבין לנווה סביון. מנגד תושבים רבים מתלוננים על חוסר תפקוד של קו האוטובוס ותכנון לקוי של המסלול. גוטמן מסביר את המהלך

מי יזם את הקמת הקו, ובעקבות מה?

“היוזמה להקמת הקו הגיעה מאור יהודה, ומשרד התחבורה נענה לבקשתנו. הנושא לא אמור לעלות כלל במועצת העירייה.. אני כממונה על נושא התחבורה, כבר התחלתי לעבוד על הנושא לפני כשנתיים וחצי. זו עבודה עצמאית שלי, מתוקף תפקידי כיו”ר ועדת התנועה בעיר וכסגן ראש העירייה. ראש העירייה, ליאת שוחט הצהירה (בזמנו) שהיא נותנת חופש פעולה. פנו אלי קשישים רבים וגם הורים מנווה סביון רבים שאמרו שאין קשר בין השכונות. פניתי למשרד התחבורה, כדי להקים קו חדש”.

האם הקו אושר על ידי ראש העירייה/מועצת העיר והמשטרה? 

“יש מסמך שנקרא: ‘פרוטוקול אישור תחנות’, שעכשיו רץ בעירייה. מי שאמור לאשר אותו הוא ראש העירייה  ומשטרת ישראל. הוא עדיין לא אושר ונמצא בהליך, אבל אין בעיה להפעיל אותו. הקו עובד , אבל כרגע לא עוצר בנוה סביון , שם אמורות לקום שלוש תחנות . הקו עובד לפי התחנות הקיימות. המסלול פורסם מבלי שיש עדיין תחנות, כשהן תאושרנה האוטובוס יעצור בהן”.

מי אמור לממן את הקמת התחנות?

“העירייה אמורה להציב את העמודים, ומשרד התחבורה את השילוט, בהתאם לסיור שערכתי עם חברת קווים לפני כחודשיים”.

קו 3 אור יהודה
צילום מפייסבוק

תגובת חברת קווים: “חברת קווים פועלת בהתאם לרישיונות הקו הניתנים לחברה בידי משרד התחבורה, מסלול הקו , מיקום התחנות ושעות הפעילות מפורסמים דרך קבע באתר החברה . ובנוסף ניתן לקבל מידע אודותיהם במוקד שירות הלקוחות של החברה ובמוקד המידע הארצי”.

כפי שמסרנו, פעילות הקו מתבצעת בהתאם לרישיון שניתן מאת המפקח על התעבורה. הליך רישוי התחנות מבוצע בין רשות התמרור המקומית לבין המפקח על התעבורה. תחנות שאינם מקבלות את האישורים הנדרשים, אינן נכללות ברישיון הקו והאוטובוסים אינם עוצרים בהם.”

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “העירייה רואה חשיבות רבה בשיפור התחבורה הציבורית בעיר ושמה לה למטרה להעניק שירות מיטבי בתחום הזה לטובת התושבים. נכון להיום, קו 3 הפנימי שהחל לפעול החודש בעיר עובר במקומות שבהם ישנן תחנות אוטובוס. בימים אלו בוחנת העירייה את האפשרות להרחיב את הקו למקומות נוספים באור יהודה, וברגע שתאושר ההחלטה, היא תובא בצורה מסודרת בפני הציבור”.

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

13 תגובות

  1. ליאת שוחט הביתה!!!
    דופקת את התושבים בגלל פוסט בפייסבוק!!!
    משרד התחבורה אישר כבר את התחנות!!!

  2. ליאת, עוד מעט את עפה מפה קיבינימט!!!!!
    חצית כל גבול, הבוחרים כבר יראו לך את הדרך לשום מקום!!!

    • אבי ד , תלך אתה. איכות החיים בתוך נווה סביון רק בגלל שאין אוטובוסים , רועשים, מזהמים ומסוכנים.
      עיר קטנה מטר על מטר וכל טמבל רוצה תחנת אוטובוס מתחת לבית.
      רק בגלל צולעים , העיר נראית כמו בית אבות של נכים.

    • תגובה ממונת של ממורמרים פוליטיים.
      עוד הוכחה שגוטמן לא שווה אגורה וטוב שהלך הביתה.
      הקו “שלו” נראה כמו שהוא נראה……חצי עבודה

  3. ראשת העיר מוכרת את נווה סביון בגלל משחקי אגו ואתמול עשתה זאת גם בשביל כל המרבה במחיר והמבין יבין!!!

  4. קו מיותר שסתם מזהם שכונה שהייתה נקייה מקווי אוטובוס, רעשים וזיהום אויר מיותר. כישלון של אפי גוטמן לשמור על שכונת מגוריו שלו עצמו. זה מועמד? אם על צביון השכונה שלו לא יודע לשמור איך ישמור על עיר שלמה?

    • ראשת העיר מוכרת את השכונה ואת כל העיר עם כל הבנייה שהיא מתכננת עם יזם הבית
      אי אפשר, לצאת היום מהעיר, אחרי הבנייה שהיא מתכננת נעבור לעבוד להבית או שנטיס אותה הביתה!!!

    • ליאת שוחט הביתה!!!
      צאי לנו מהורידים!!!

  5. בנימין מושקוביץ

    תגובתי מופיע הרבה פעמים באתר הפייס בוק . קוו לא נחוץ אם מפגע בטיחותי וזיהום אוויר .
    ובניגוד להסכמים קודמים שלא תהייה תחבורת אוטובוסים בשכונה .
    אין תחנות ‘בכדי להקצות תחנות חייבים לבטל כ30 מקומות חניה .

  6. צרת העיר הגברת ליאת שוחט חושבת שאפשר לרמות את כולם וכל הזמן
    הספיק לנו שנתיים וחצי, יאללה עופי הביתה!!!!!!!!!!!!!

  7. מכרז חדש: נווה סביון למכירה!!!
    הבעלים: ליאת שוחט
    המחיר: לכל המרבה במחיר
    תנאים: כל דבר שיצדיק משתתף יחיד
    הזוכה: XXX XXXX
    נעיף אותך בבחירות

  8. ראשת העיר לשום מקום
    אולי תספרי לכולם מי ממן אותך?

  9. חבורה של בכיינים ממורמרים שאוכלים את הכובע.
    ליאת שוחט עושה מהפיכות בכל התחומים
    שכנות חדשות, חינוך , דאגה לתושבים, תרבות ומופעים.
    שרים וחבי כנסת עולים לרגל לאור יהודה , בזכותה.
    המנהיג הנערץ שלכם שנרקב בכלא הביא רק בושה לכולם.
    תקנאו ותשתו מים…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מצלמות אבטחה. צילום: דוברות עיריית קריית אונו

מרחיבים את המעגל: מצלמות אבטחה נוספות הוצבו בבתי ספר בקריית אונו

תפריט נגישות