יום שני , דצמבר 16 2019
דף הבית / יוצאת לדרך התכנית לפיתוח נתב"ג

יוצאת לדרך התכנית לפיתוח נתב"ג

על רקע דרישת פורום ראשי הערים לחלוקת רווחי נתב"ג, מאשרת הוועדה המחוזית לקדם תכנית להקמת אזור מטענים חדש בחלקו הצפוני של נתב"ג, כחלק מהערכות מנהל התכנון לגידול הצפוי במספר הנוסעים והמטענים בנתב"ג בעשור הקרוב.

נתבג

נתב"ג יורחב עד הקצה בהשקעה של כ 4 מיליארד ₪ מתקציבה של רשות שדות התעופה: השטח הצפוני המיועד לפיתוח תשתיות תעופתיות ובכלל זה מסלול הסעה נוסף  יגדל לאור מדיניות השמיים הפתוחים והעלייה  הדרמטית במספר המטוסים והנוסעים .
במתחם הצפוני בנתב"ג מתוכננת להיבנות קריית מטענים , לוגיסטיקה ותחזוקת מטוסים, ובשטחים שיפונו באזור טרמינל 1 – אזורי המטען היום, יסללו רחבות חניית מטוסים חדשות ושירותים נוספים לנוסעים ומטוסים.


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


כמו כן אושר הקמת פארק פתוח על שטח של כ-100 דונם לרווחת תושבי יהוד-מונוסון, אור יהודה והאזור כטיילת שתשקיף על המראת ונחיתת המטוסים. בנוסף, התכנית כוללת הקמת כניסה חדשה לנתב"ג מדרך 46 שתהווה חיבור ישיר לאזור המטענים החדש.

יוצאת לדרך תכנית לפיתוח נתב"ג: שנת 2017  תסתיים בתנועת שיא של מעל 20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בשנה. עפ"י התחזיות תנועת הנוסעים בעשור הקרוב תגדל ל 30 מיליון נוסעים בשנה. בהתאם, יורחב  שטח הבינוי בנתב"ג  ל-1,300 דונם. בנתב"ג  יוקם אזור מטענים חדש בחלק הצפוני של השדה שיאפשר הגדלת קיבולת הנוסעים של טרמינל 1 לטיסות פנים ולואו קוסט, וסגירת שדה דב. המשמעות ניצול סופי של כל זכויות הבניה בנתב"ג וצורך למציאת שדה תעופה בינלאומי חילופי במקביל.

הוועדה המחוזית החליטה לקדם תכנית להקמת אזור מטענים חדש בחלקו הצפוני של נתב"ג, כחלק מהערכות מ נהל התכנון לגידול הצפוי במספר הנוסעים והמטענים בנתב"ג בעשור הקרוב.

הגדלת אזור המטענים מחויבת בשל  השינוי המהותי  באופי הטסת המטענים האוויריים מנתב"ג. כיום, עוברות בנתב"ג מיליוני חבילות של יבוא אישי מאתרי קניות בינלאומיים רק בדצמבר 2017 במסגרת המבצעים אותם עורכים אתרי הקניות המקוונות צפויות לעבור כ 10 מיליון חבילות בחודש, מה שמצריך את שינויי מהותי של שיטת הטיפול במטענים בנתב"ג.

אזור המטענים הקיים כיום ממוקם בסמוך לטרמינל 1, במבנים שונים המפוזרים ומגבילים את היכולת להגדיל את קיבולת הנוסעים בטרמינל 1 תוך מתן שרות מיטבי. התכנית תסדיר אזור מטענים חדש בחלק הצפוני של נתב"ג ותיצור הפרדה בין אזור מסופי המטען לאזור הנוסעים (טרמינל 1 וטרמינל 3). שטח התוכנית הינו כ-1,300 דונם והיא ממוקמת בתחום שמצפון למסלול ההמראה 26 – 08 ומדרום לדרכים הארציות 461 ו-412. מדובר בשטח המהווה את עתודת הקרקע הפנויה האחרונה לפיתוח בנתב"ג. העתקת מפעלי המזון למטוסים לחלקו המערבי של טרמינל 3, אזור התמך המערבי תאפשר את ההפרדה המלאה.
האזור  הצפוני יכלול : סלילת מסלול הסעה למטוסים המקביל למסלול  08/26 , אשר יאפשר שימוש יעיל יותר במסלול ההמראות  וכן עמדות חניית מטוסים נוספות. זאת, לאחר קבלת התר בנייה מהוועדה לצורך טיפול במסגרת התוכנית להסדרה ושימור נחל יהוד/בית עריף ובניקוזים המתאימים.

כמו כן, יבנו באזור שירותים תפעוליים-תעופתיים משלימים, מתחמי לוגיסטיקה ומטענים, מסופי מטען ובלדרות, שירותי תעופה, תחזוקת מטוסים ומכוני בדק  וכן הקמת שרותי תמיכה לנתב"ג.

שירה ברנד יו"ר הוועדה המחוזית מרכז ציינה: "מדובר בתכנית בעלת חשיבות אסטרטגית לאומית. מטרת הפיתוח היא למנוע מצב שבו שער הכניסה והיציאה של מדינת ישראל ייסתם ב"פקק" של נוסעים ומטענים. התכנית תיתן מענה לצרכים העתידיים של נתב"ג, בשילוב עם פיתוח פארק פתוח לרווחת כלל תושבי האזור ותייצר מנוף לפתוח כלכלי עסקי ביישובי הסביבה". התשתיות האמורות הכרחיות לפיתוח התעופה , והם רק חלק מהצורך בהשקעה בשנים הקרובות במטרה לתת מענה לגידול הצפוי והצורך הלאומי הנובע מהסכם השמיים הפתוחים וצרכי התעופה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כריך 10

פרויקט "כריך 10": מעניקים ארוחות 10 לתלמידי אור יהודה