יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / משרד החינוך חושף – מדדי החינוך של התיכוניים בבקעת אונו

משרד החינוך חושף – מדדי החינוך של התיכוניים בבקעת אונו

כמה כסף משקיעים משרד החינוך והעיריות בכל תלמיד? היכן העיר עם זכאות הבגרות הגבוהה ביותר? מי התיכון שפורץ דרך ומי מדרדר לאחור, כל הנתונים לפניכם

תיכון גבעת שמואל

משרד החינוך השיק הבוקר את האתר שקיפות בחינוך המאפשר לראשונה לצלול פנימה לכל המדדים של בתי הספר התיכוניים בישראל. ניתן למצוא שם הישגים וזכאות לבגרות, לצד מספר הילדים בכל כיתה, סטטיסטיקות על אלימות וגם מדדי שביעות רצון של המורים מבית הספר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בבקעת אונו שלושה בתי ספר תיכון מרכזים, תיכון מקיף יהוד עם 1652 תלמידים, בן צבי בקריית אונו שם לומדים 1634 תלמידים ויובלים באור יהודה עם 564 תלמידים. בגבעת שמואל ייפתח בספטמבר הקרוב התיכון חילוני ראשון בעיר, בגני תקווה נפתח לפני כשנתים תיכון מיתר. עד כה למדו רוב תלמידי בקעת אונו בבתי הספר ביהוד ובקריית אונו, תלמידים מגבעת שמואל נסעו ללמוד ברובם ברמת גן. בנוסף ישנם עוד מספר בתי ספר תיכון ממלכתי דתי, המוביל שבהם נמצא בגבעת שמואל, ישיבת בני עקיבא, עם 93.5% זכאות לבגרות, באור יהודה ישנם מספר בתי ספר לחינוך הדתי, שאפילו לא מגיש את תלמידיו לבגרות.

בראש רשימות החינוך בבקעת אונו, נמצאות קריית אונו וגבעת שמואל, תיכון בן צבי בקריית אונו מוביל עם 89.7% זכאים לבגרות, מתוכם 18% עם הצטינות בציוני הבגרות, נתון גבוה מאוד ברמה ארצית, גם בציוני הבגרויות במתמטיקה מוביל תיכון בן צבי ברמה הארצית. בגבעת שמואל, עדיין אין תיכון ורוב התלמידים לומדים מחוץ לעיר אך נתוני הבגרויות של תלמידי העיר גבוה מאוד, ונמצא בחמישייה הפותחת הארצית עם 93.6% זכאויות לבגרות מתוכם מצטיינים 4.7%. זינוק מעניין ניתן לראות גם בתיכון יובלים באור יהודה, בית ספר תיכון שנמצא ברפורמת החינוך של ראש העיר ליאת שוחט, שם נחשפים נתוני הזכאות לבגרות שעומדים על 82.9%. מי שנמצא במקום האחרון מבין תיכוני בקעת אונו, תיכון מקיף יהוד, עם 79.4% זכאות לבגרות.

תיכון מיתר שנבנה לאחרונה בגני תקווה עדיין לא משוקלל בנתונים של משרד החינוך, אך הישיבה התיכונית החרדית נהרדע שנמצאת בשכונה החרדית ישמח משה, מביאה כבוד לגני תקווה עם 100% זכאות לבגרות של התלמידים החרדיים. ראש מועצת גני תקווה ליזי דלריצה פרסמה הבוקר בדף הפייסבוק שלה – “וזאת לתעודה, מצויינות בחינוך בגני תקווה. גאווה גדולה! זה נפלא !!והאתגר של התיכון שלנו עצום כי לצד מצויינות הוא מוביל פרופיל אחר לחלוטין של בוגר יצירתי סקרן חושב ומעורב בקהילה הדברים אינם בסתירה אבל העבודה רבה ומחייבת .ציון ודרך”

במסגרת חשיפת הנתונים של מדד החינוך, ניתן לראות גם את ההשקעה הכספית המשוקללת לכל תלמיד על יד משרד החינוך והרשויות המקומיות. ניתן לראות הבדל גדול מאוד בהשקעה בכל תלמיד בבתי הספר הדתיים לעומת החילוניים. לדוגמא, בבית ספר יעדים באור יהודה התקציב לכל תלמיד עומד על 39,294 שח לעומת התקציב תלמיד בתיכון יובלים שעומד על 18,884 שח. גם אחוזי הזכאות לבגרות בבתי הספר הדתיים נמוכים מאוד בהשוואה לתיכוניים החילוניים, לצד תיכון יגאל אלון מיהוד, שם ישנם 89% זכאות לבגרות, נמצא תיכון יעדים באור יהודה עם 45% זכאות לבגרות.

התיכון החילוני בגבעת שמואל ייפתח את שעריו רק בספטמבר הקרוב אך הישיבה של בני עקיבא מביאה נחת לפרנסי העיר, 93.5% זכאות לבגרות מתוכם 17.6% בגרות בהצטינות, רוב תלמידי גבעת שמואל, כלל לא לומדים בעיר אלא בערים אחרות. ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני הגיב לנתוני משרד החינוך :” גאווה גדולה וכל הכבוד לתלמידינו שמדי שנה ולאורך זמן מוצבים בראש טבלת הזכאות כמו גם באחוזי הגיוס לצה”ל ולשירות הלאומי ובהיקף ההתנדבות והחסד למען הקהילה, מה שמעיד על אוכלוסייה איכותית והורים המחנכים לערכים ולמצוינות. אציין שלא פחות מכך אני גאה לראות שגם באחוזי הנשירה מהלימודים אנחנו מהנמוכים ביותר % 0.2 . תחום החינוך והחינוך המשלים מוצב אצלנו בראש סדר העדיפויות, הלכה למעשה ואנחנו ממשיכים  להשקיע בו את מרב המשאבים תוך עידוד למצוינות. גם בשנת הלימודים הקרובה אנחנו מתחילים עם תכניות לימוד חדשות, תוספת שעות פדגוגיות ומסלולי מצויינות, שירות יום לימודים ארוך ועוד”.

ישראל גל ראש העיר קריית אונו ורון מלכה מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מסרו: “נתוני תשע”ו מעידים על השקעה גדולה באיכות תעודתהבגרות ולא רק בשיעור הזכאים לה. יותר מ30% מהתלמידים בקריית אונו ( השיעור הגבוה ביותר בארץ) מצליחים בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות, דבר שיאפשר להם קשת רחבה יותר של בחירה במקצועות הלימוד האקדמיים בעתיד. קריית אונו חרטה על דיגלה מצוינות כערך עליון, לצד מענה לאוכלוסיות התלמידים עם הצרכים המיוחדים. אחוז הנשירה האפסי מוכיח יותר מכל שבמערכת החינוך שלנו יש מענה לכל תלמיד, על צרכיו המיוחדים החל במחוננים וכלה בתלמידי החינוך המיוחד. אנו גאים בילדינו, גאים בתיכון שלנו ובמערכת החינוך ושמחים על שיתוף הפעולה עם ההורים המניב הישגים יפים. נמשיך להשקיע בחינוך הנמצא בראש סדר העדיפות של כולנו ואין ספק שהנתונים יטפסו מעלה גם בשנים הבאות”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. יובלים הבצפר אכי טוב נודר נדר בסבתא שלי מי שלא נשאר פה קוקסינל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות