לפני כשנה השיקה עיריית אור יהודה את השימוש באפלקציה חכמה, המקשרת ישירות בין התושב למוקד העירייה, מה שהיה פעם תהליך מסורבל של שיחת טלפון והמתנה מתישה לדווח לעירייה על מפגע, קורה היום במספר תקתוקים בטלפון והפנייה מגיעה ישירות למוקד העירייה כולל צילום של המפגע.
להורדת האפלקציה למכשיר הנייד לחצו כאן
“האפליקציה העירונית היא הפתעה מבחינתי”, כך אומרת מנהלת המוקד העירוני, באור יהודה, מירה קהלני:” התושבים משתמשים באפליקציה, כי הבינו את הפשטות שבשימוש בה. ניתן לצלם את המפגע, ומידית זה עובר למוקד, שמזהה את הפונה, וגם את מה שצולם בתמונה, וזה מגיע היישר גם לנייד שלי”.
קהלני מדגימה בזמן אמיתי, כיצד ניתן לדווח באפליקציה אודות מפגע עירוני.לדבריה, חשוב הדיאלוג בין הפונה – קרי התושב למוקד. קהלני מציינת כי התושב שלא היה רגיל לקבל פידבק במידה ודיווח למוקד, מקבל כיום הודעה ‘שהנושא הועבר להמשך טיפול המחלקה הרלוונטית‘. לדוגמה, אם מדובר בבור שנפער בכביש, הוא יטופל מידית אבל אם זה לא משהו דחוף, זה ייקח יותר זמן. המחלקה הרלוונטית גם תרשום את הערכתה לגבי זמן הטיפול בליקוי. קהלני מדגישה כי במידה וניתן לתקן את הליקוי,זה יעשה במיידי”.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
מוקד 106 של עיריית אור יהודה, הוא חדר המבצעים של העיר, המאויש בכל שעות היממה, במוקדנים אשר צופים על גבי מסכי טלוויזיה בכל הנעשה בעיר ותפקידם, להגיב ולתת מענה, לפניות תושבים בכל נושא, הקשור לעירייה. אך לא רק, תושבים מזהים את מוקד 106 כמרכז המקשר בין כל גופי החירום ולפעמים גיעים אליו קריאות מתושבים הרוצים לדווח על שריפה או אירוע משטרתי. “אנחנו נותנים מענה לכולם, מסבירה קהלני, גם אם זאת פנייה שלא קשורה לעירייה, אנחנו נסייע לאזרח ליצור קשר עם גופי החירום”.
בעירייה מבקשים מהתושבים לגלות מעורבות ואכפתיות מהנעשה במרחב הציבורי ורואים בפניות דרך האפלקציה אזרחות טובה. אל מוקד 106 של העירייה מגיעים בכל יום עשרות פניות דרך האפלקציה. מסבירה קהלני – “בקרוב תהפוך אור יהודה לעיר חכמה, שמשמעותה רישות העיר במצלמות , כך שממוקד שמקבל פניות, נהפוך למוקד שמאתר תקלות באמצעות המצלמות, שיוצבו בעיקר בפארקים, בשטחי הציבור, בבתי הספר. כיום יש 120 מצלמות והמספר הזה הולך להיות מוכפל. שאלתי את עצמי האם פניות רבות למוקד זה טוב או לא? ולדעתי כן, משום שזה מוכיח שהתושבים ערניים לסביבתם“.
אחד הכלים המרכזים לדווח למוקד היא האפליקציה העירונית אור יהודה המאפשרת קשר ישיר עם תושבי העיר ומעדכנת אותם בנוגע לנושאים השוטפים המתרחשים בעיר. מדובר האפליקציה שהושקה לפני כשנה כאשר הכוונה היא להשאיר את התושבים בעניינים בכל רגע נתון.
אחד הנושאים החשובים שמתבצעים כיום באמצעות האפליקציה, הוא האפשרות לעדכן את המוקד העירוני במפגעים קיימים בעיר, כל זאת מבלי לחייג למוקד. בצורה קלה ויעילה התושבים יכולים לתעד מפגע שבו הם נתקלו, לצלם אותו ולשלוח ישירות למוקד. האפליקציה מאתרת את מיקום המפגע ומעבירה את העדכון למוקד. עם קבלת הדיווח, המוקד העירוני מנתב את הפנייה לגורם הרלוונטי בעירייה, כאשר התושב מקבל מסרון עם סיום הטיפול.
מעבר לקשר הנוח עם המוקד העירוני, מחלקת הדוברות בעירייה מעדכנת באופן שוטף על הנעשה בעיר באמצעות האירועים, שינויים תחבורתיים, פעילויות המתקיימות הן על ידי העירייה והן על ידי המתנ”ס, ועוד. האפליקציה גם כוללת ספר טלפונים המקשר את המשתמש ישירות עם מחלקות העירייה השונות. היא מאפשרת למלא טפסים מקוונים בנושאים שונים, לקבל מידע על מוסדות ציבור, על מוזיאונים, על גני הילדים, מקלטים, מקוואות טהרה, ועוד. מעבר לכך, ישנו ניתוב ישיר לרשתות החברתיות של העירייה.
ליאת שוחט,ראש העיר:”האפליקציה העירונית היא כלי מצוין עבורנו לשפר את הקשר בין העירייה לתושב. השירותים העירוניים נמצאים כיום בסמארטפון וחוסכים זמן יקר לתושבים, ובעיקר משאירים אותם בעניינים. אנו נמשיך לקדם כל שירות טכנולוגי שיאפשר לקצר את זמני ההמתנה וינגיש את השירות”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
ולמה אתם לא מספרים שסוגרים פניות בלי שטפלת בהם בהם ?? שולחים הודעה שטופל סתם
זה מוקד בלוף